Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Zajímavosti z Ženevského autosalonu

V těchto probíhá na ženevském výstavišti Palexpo již 86. mezinárodní autosalon za účasti prakticky všech předních evropských, asijských i japonských značek. I když řada výrobců již dříve představila své novinky, tak je stále co obdivovat.

Kde kdo se ptá, co je tam nejzajímavější? Těžko odpovědět, protože pro každého něco jiného. Samozřejmě jsme byli zvědavi na studii Škody VisionS, a nebyli jsme sami. Předzvěst nového SUV byla neustále v obležení novinářů a pořídit snímek „čistého“ auta bez rušivých elementů bylo takřka nemožné. Premiéra sériového modelu proběhne na podzim v Paříži a první automobily budou zákazníkům dodány na přelomu letošního a příštího roku. Pro čínský trh se připravuje i kupé, které by se také mělo pak prodávat i v Evropě.
Svým způsobem škodovka tak trochu zastínila i vedlejší stánek Volkswagenu. Ten byl rozlohou sice velký, ale kromě nového Tiguana, studie terénního kabrioletu T-Cross Breeze nebo studie Multivana celkem nic nového pod sluncem.

Ale kdo nás opravdu překvapil, byl Fiat, který jako by pomalu „vstával z mrtvých“ a do Ženevy přivezl hned několik novinek. K těm největším patřil Fiat Tipo, včetně kombi se zavazadlovým prostorem 550 litrů, dále „obnovený“ elegantní Fiat 124 Spider, překvapením byl pikap Fullback, ovšem s technikou Mitsubishi, tedy s turbodieselem 2.4 i pohonem všech kol.

S Fiatem je více než půl století let spojena značka Abarth, jenž nás doslova ohromila hodně zdařilou replikou Fiatu 124 Abarth Rally, jenž v sobě nezapře už na pohled nezapře spojitost s legendárním soutěžním automobilem z poloviny sedmdesátých let, a to nejen továrním červeno-žlutým zbarvením. Tady jsme v němém úžasu strávili hodně času. Škoda, že Alpine, dceřinná společnost Renaultu, nevystavila v Ženevě nové vydání alpinky, o které jsme informovali v minulých dnech. Nejedná se ale pouze o výstavní exponát, ale o soutěžní automobil postavený podle předpisů kategorie R-GT. Abarth 124 Rally pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,8 litru o výkon u 265 k při 6500 otáčkách za minutu.
Mezi automobily najdete někdy i nepředstavitelné kuriozity, že si říkáte – tohle snad ani není možné. Letos bychom titul nejbizardnějšího vozidla přidělili motocyklu značky Lazareth LM 847 s vidlicovým osmiválcem Maserati objemu 4,7 litru, výkonu 345 kW točivým momentem 620 Nm a s délkou 2,6 metru.

Ale ani velké Maserati Levante nám k tradiční značce sportovních automobilů nepasuje. Záměr tvůrců byl, aby konkuroval Porsche Cayenne. Můžeme si snad jen přát, že Bugatti zůstane jen a jen u supersportovních automobilů, jak dokládá model Chiron za „pouhých“ v přepočtu 65 milionů korun. Čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestiválec disponuje výkon 1500 k a točivým momentem 1600 Nm. S těmito hodnotami zrychlí z klidu na 100 km/h za 2,5 sekundy.

Na oslavu stého výročí narození Ferruccia Lamborghiniho vznikl model Centenario v limitované sérii dvaceti kupé a dvaceti kabrioletů, které jsou ovšem všechny už prodány. Zážehový vidlicový dvanáctiválec objemu 6,5 litru má výkon 770 k.
Ženevský autosalon trvá do 13. března.


J.Lasík 8.3.2016


















Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar