ZEST - stoprocentní radost
Sympatický malý roadster ZEST nemá sloužit jen jako výstavní exponát, jak by se mohlo zdát, ale měl by se stát přístupným pro všechny, kteří vyhledávají vyjížďky do přírody a mimo asfaltové cesty. Zároveň touží dostat se do společnosti legend, jako jsou VW Brouk, Mini, Citroën 2CV.
Slušná světlost 200 mm, která je zhruba na úrovni lepších vozů 4x4, zkrácené převisy, 15" pneumatiky a široký rozsah propružení dělají z vozu ZEST velice půvabnou kombinaci anglického roadsteru a buggy. Podvozek je z hliníku, karoserie z plastu ABS-PMMA.
Zážehový dvouválec objemu 505 cm³ s výkonem 21 k při 5200/min se vstřikováním multipoint, uložený uprostřed. Síla se přenáší automaticky na zadní kola prostřednictvím variátoru s řemenicí. Díky umístění motoru uprostřed zbyl vpředu prostor o objemu 330 litrů na zavazadla. Nádrž na 26 litrů a nízká spotřeba v průměru 4,7 l/100 km propůjčují vozu o kompaktních rozměrech (3,21 x 1,51 x 1,23 m) dojezd přes 500 km. ZEST je ideální dopravní prostředek na úzké cesty, bez ohledu jestli jsou asfaltové nebo šotolinové.
Vozidlo představené už na několika výstavách vyvolalo tak velkou vlnu zájmu importérů, že dnes už existuje na 500 prodejních míst ve Francii, Španělsku, Portugalsku, Itálii, Anglii, Rakousku a Švýcarsku. Ve Francii, kde se u nově založené firmy Acrea vyrábí, stojí 10 tisíc eur.
Aleš Hodouš, 19.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout