Z Peugeotu 308 RC-Z bude kupé RZC
V září 2007 odhalil Peugeot na autosalonu ve Frankfurtu koncept 308 RC-Z, který nemohl zůstat bez povšimnutí. Myšlenka dát této koncepční představě podobu sériově vyráběného vozu se v mysli představitelů značky zrodila velmi záhy.
Francouzský výrobce zatím poodhalil jen několik prakticky nic neříkajíc snímků, ale i tak lze tušit, že se konečná podoba nebude zas tolik lišit od studie. Minimálně hlavní linie zůstanou zachovány.
Nicméně pro úspěšný přechod od snu ke skutečnosti je zapotřebí jednoznačné zadání, odvaha a mnoho vynalézavosti. Návrháři a inženýři rozpracovali koncept tak, aby vlastnosti a funkce vozu jako celku odpovídaly představě, kterou na první pohled evokuje. A vzhledem k tomu, že se měla zachovat stylovost konceptu, i přes nutná omezení a modifikace plynoucí z požadavků výroby a prodeje, jednalo se o to větší výzvu.
Toto kompaktní kupé 2+2 bylo navrženo jako exkluzivní vůz, určený pro moderní a náročnou klientelu a příznivce „vozů pro potěšení“. Již název RCZ symbolizuje výjimečné postavení v modelové řadě Peugeot. Jde totiž o první osobní vůz, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed.
Další výzvou projektu bylo zvládnout vývoj nového vozu v mimořádně krátké lhůtě. A tak pouhé dva roky od představení konceptu bude nový model RCZ ve své definitivní podobě poprvé odhalen veřejnosti na 63. ročníku autosalonu ve Frankfurtu.
Také ve věci pohonných jednotek Peugeot zatím tajemně mlčí, ale lze předpokládat, že budou pocházet z vlastních zdrojů. Nejvýkonnějším by měl být, stejně jako u studie – zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 o výkonu 200 k. V Mini Cooperu S má tento motor, společné dílo PSA a BMW, výkon 211 k. V kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou by s ním měl Peugeot RCZ dosáhnout 235 km/h. Kromě něho lze pod kapotou očekávat také přeplňovaný benzinový čtyřválec (175 k) a turbodiesel (140 k). Vyloučen není ani vznětový 2.0/163 k nebo dokonce biturbo diesel 2.2/170 k).
JL, 16.7.2009
Nicméně pro úspěšný přechod od snu ke skutečnosti je zapotřebí jednoznačné zadání, odvaha a mnoho vynalézavosti. Návrháři a inženýři rozpracovali koncept tak, aby vlastnosti a funkce vozu jako celku odpovídaly představě, kterou na první pohled evokuje. A vzhledem k tomu, že se měla zachovat stylovost konceptu, i přes nutná omezení a modifikace plynoucí z požadavků výroby a prodeje, jednalo se o to větší výzvu.
Toto kompaktní kupé 2+2 bylo navrženo jako exkluzivní vůz, určený pro moderní a náročnou klientelu a příznivce „vozů pro potěšení“. Již název RCZ symbolizuje výjimečné postavení v modelové řadě Peugeot. Jde totiž o první osobní vůz, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed.
Další výzvou projektu bylo zvládnout vývoj nového vozu v mimořádně krátké lhůtě. A tak pouhé dva roky od představení konceptu bude nový model RCZ ve své definitivní podobě poprvé odhalen veřejnosti na 63. ročníku autosalonu ve Frankfurtu.
Také ve věci pohonných jednotek Peugeot zatím tajemně mlčí, ale lze předpokládat, že budou pocházet z vlastních zdrojů. Nejvýkonnějším by měl být, stejně jako u studie – zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 o výkonu 200 k. V Mini Cooperu S má tento motor, společné dílo PSA a BMW, výkon 211 k. V kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou by s ním měl Peugeot RCZ dosáhnout 235 km/h. Kromě něho lze pod kapotou očekávat také přeplňovaný benzinový čtyřválec (175 k) a turbodiesel (140 k). Vyloučen není ani vznětový 2.0/163 k nebo dokonce biturbo diesel 2.2/170 k).
JL, 16.7.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










