Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

YES! - roadster ze Saska

Po více než sedmi letech vývojového know-how pro vůz YES! a další automobily pro jiné výrobce a procesu neustálé optimalizace vozidel, byla nedávno konečně představena druhá generace YES! v provedení roadster 3.2 a 3.2 Turbo.

 

 Oba modely zůstávají věrni koncepci, neboť YES! je vozidlem bez kompromisů s jízdními vlastnostmi, při nichž se tají dech a sportovně laděným podvozkem.

Stejně jako předchůdce je také YES! Roadster 3.2 vysloveně „lehká váha", neboť díky prostorovému hliníkovému rámu Space Frame a použitým materiálům váží jen 900 kilogramů.

Ve spojení s novým benzinovým šestiválcem 3.2 z koncernu VW vznikl atraktivní poměr mezi výkonem a hmotností. Na 100 km/h zrychlí za 4,9 sekundy a pořádná dávka točivého momentu 330 N.m dává vyniknout radosti z jízdy.

S novým YES! Roadster 3.2 Turbo pronikla malá saská firma Funkce&Will Ag mezi supersportovní automobily. S turbodmychadlem výfukových plynů lze dostat ze stejného agregátu výkon až 355 k. Silnější verze poskytuje 485 N.m a zkušené řidiče oslovuje rychlostí 281 km/h a zrychlením za 3,9 sekundy.

Vedle nezapomenutelných jízdních vlastností nezapomněl výrobce ani na bezpečnost a na přání lze dodat airbagy řidiče a spolujezdce i ABS.

Interiér je zhodnocen ušlechtilými materiály a vybaven moderní multimediální soustavou. Roadstery se vyrábějí výhradně rukodělně podle individuálních přání zákazníků, kteří si mohou zvolit barvu, vybavení interiéru i technické detaily, ale také přizpůsobit uspořádání pedálů, pozici sedadla a polohu řadicí páky.
Tvary nesou rukopis Olivera Scheidera, který tentokrát ještě více dbal na aerodynamický tvar vozidla a optimální přítlak.

Oproti předchozímu provedení YES! Roadster 3.2 rovněž podstatně povyrostl - 3,8 x 1,8 x 1,2 metru. Markantním znakem je šípovitě tvarovaná boční linie, včetně prolisů na dveřích, sportovní blatníky vpředu i vzadu a křídlové dveře. Dravost dodává velký otvor sání vpředu, zatímco xenonové světlomety zasahují hluboko do blatníků. Zadní speciálně vyvinutý spoiler zajišťuje přítlak, aby se všech 355 k přeneslo na zadní kola přes šestistupňovou mechanickou převodovku nebo pětistupňový automat. Z automobilového sportu převzatá lehká trojúhelníková ramena přední a zadní nápravy zajišťují ve spojení s nastavitelnými tlumiči vysokou míru stability a pevné vedení kol jak na závodní trati tak i silnici. Pro vyznavače adrenalinu je připraven ještě sportovní podvozek. Vpředu i vzadu vnitřně chlazené brzdové kotouče nabízejí maximální brzdný výkon i v dlouhodobém provozu.

YES! není pouze dopravním prostředkem, jak by se mohlo zdát, ale upevňuje image saského inženýrského umění a je pokračovatelem bohaté rukodělné tradice Saska.

 

JL, 30.5.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar