Xenony OSRAM bez rtuti
Bezrtuťové xenonové výbojky OSRAM přinášejí kvalitní systém čelních automobilových světlometů šetrných vůči životnímu prostředí. Místo rtuti se používá jodid zinečnatý. Tato alternativní sloučenina vyniká také lepší barevnou stálostí.
OSRAM je největším světovým dodavatelem automobilových žárovek pro výrobce automobilů a zaujímá také vedoucí postavení na trhu s náhradními žárovkami. Aktivně se proto podílí na vývoji a zdokonalování žárovek pro čelní světlomety automobilů. Dodávání zcela bezrtuťových xenonových výbojek do čelních reflektorů automobilů je důležitým krokem na cestě k tomu, aby se při výrobě automobilů používaly pouze materiály nezatěžující životní prostředí.
V několika uplynulých letech narůstal podíl xenonových výbojek na bázi rtuti. Jakmile automobily osazené těmito žárovkami dospějí ke konci své životnosti, musí být tyto výbojky likvidovány odděleně.
„Abychom reagovali na tento negativní trend, bylo důležité přizpůsobit všechny složky systému xenonových reflektorů, například výbojku, zapalovač, předřadník i samotný reflektor tak, aby správně fungovaly i s materiály, které nahrazují rtuť. Vývojáři museli řešit také řadu dalších problémů: museli hlavně zvýšit napětí výbojky, snížit spotřebu energie a snížit zatížení elektrod a zapalovače. Museli také zajistit, aby se elektrické a optické spouštění výbojky urychlilo rychlým odpařením xenonového plynu,“ upřesňuje Roman Ostertág, tiskový mluvčí společnosti OSRAM.
OSRAM rtuť nahradil jodidem zinečnatým a stejnou svítivost i za nepřítomnosti rtuti zajistil zvýšený tlak xenonu. Dalším přínosem pro ochranu životního prostředí je skutečnost, že bezrtuťové xenonové výbojky mají výbornou barevnou stabilitu a nízký relativní pokles světelného toku po celou dobu životnosti.
Xenonové reflektory jsou v módě
Stále více zájemců o nové automobily se rozhoduje pro xenonové světla, kterými si vylepšují starší vozidla. Dnes je používá přes 50 % nově registrovaných vozidel v Evropě.
Podle studie provedené v USA by 92 procent dotázaných majitelů automobilů při koupi svého příštího vozu neváhalo objednat xenony. Téměř 81 procent řidičů je přesvědčeno, že xenonové reflektory zajišťují mnohem lepší výhled na silnici, a 69 % řidičů by je doporučilo také ostatním.
Znamená to, že většina řidičů dobrovolně napomáhá vyšší bezpečnosti silničního provozu. Přestože se v noci stane pouze 28 procent všech nehod, znepokojivě vysoký podíl končí smrtí. Jedním z důvodů je skutečnost, že po třicátém roce věku se lidský zrak zhoršuje a člověk často mylně vyhodnotí vzdálenost a rychlost.
OSRAM jako největší světový dodavatel automobilových žárovek poukazuje na skutečnost, že světlo xenonových výbojek se svou kvalitou blíží dennímu světlu a je pro lidské oko příznivé. Řidič auta vybaveného xenonovými výbojkami je uvolněnější a neunaví se tak rychle. Tyto moderní čelní reflektory vrhají mnohem více světla na silnici před autem a osvětlují širší oblouk. Xenonové výbojky produkují dvakrát více světla než moderní žárovky H7, ale spotřebují jen dvě třetiny elektrické energie.
Dalším argumentem ve prospěch xenonu je i to, že automobily vybavené xenonovými světly se na trhu ojetých automobilů prodávají za vyšší cenu než automobily bez nich. Každý, kdo dnes kupuje nové auto, by měl jako standardní výbavu chtít xenonové reflektory, kterými lze navíc automobil vylepšit kdykoli.
JL, 18.7.2007
V několika uplynulých letech narůstal podíl xenonových výbojek na bázi rtuti. Jakmile automobily osazené těmito žárovkami dospějí ke konci své životnosti, musí být tyto výbojky likvidovány odděleně.
„Abychom reagovali na tento negativní trend, bylo důležité přizpůsobit všechny složky systému xenonových reflektorů, například výbojku, zapalovač, předřadník i samotný reflektor tak, aby správně fungovaly i s materiály, které nahrazují rtuť. Vývojáři museli řešit také řadu dalších problémů: museli hlavně zvýšit napětí výbojky, snížit spotřebu energie a snížit zatížení elektrod a zapalovače. Museli také zajistit, aby se elektrické a optické spouštění výbojky urychlilo rychlým odpařením xenonového plynu,“ upřesňuje Roman Ostertág, tiskový mluvčí společnosti OSRAM.
OSRAM rtuť nahradil jodidem zinečnatým a stejnou svítivost i za nepřítomnosti rtuti zajistil zvýšený tlak xenonu. Dalším přínosem pro ochranu životního prostředí je skutečnost, že bezrtuťové xenonové výbojky mají výbornou barevnou stabilitu a nízký relativní pokles světelného toku po celou dobu životnosti.
Xenonové reflektory jsou v módě
Stále více zájemců o nové automobily se rozhoduje pro xenonové světla, kterými si vylepšují starší vozidla. Dnes je používá přes 50 % nově registrovaných vozidel v Evropě.
Podle studie provedené v USA by 92 procent dotázaných majitelů automobilů při koupi svého příštího vozu neváhalo objednat xenony. Téměř 81 procent řidičů je přesvědčeno, že xenonové reflektory zajišťují mnohem lepší výhled na silnici, a 69 % řidičů by je doporučilo také ostatním.
Znamená to, že většina řidičů dobrovolně napomáhá vyšší bezpečnosti silničního provozu. Přestože se v noci stane pouze 28 procent všech nehod, znepokojivě vysoký podíl končí smrtí. Jedním z důvodů je skutečnost, že po třicátém roce věku se lidský zrak zhoršuje a člověk často mylně vyhodnotí vzdálenost a rychlost.
OSRAM jako největší světový dodavatel automobilových žárovek poukazuje na skutečnost, že světlo xenonových výbojek se svou kvalitou blíží dennímu světlu a je pro lidské oko příznivé. Řidič auta vybaveného xenonovými výbojkami je uvolněnější a neunaví se tak rychle. Tyto moderní čelní reflektory vrhají mnohem více světla na silnici před autem a osvětlují širší oblouk. Xenonové výbojky produkují dvakrát více světla než moderní žárovky H7, ale spotřebují jen dvě třetiny elektrické energie.
Dalším argumentem ve prospěch xenonu je i to, že automobily vybavené xenonovými světly se na trhu ojetých automobilů prodávají za vyšší cenu než automobily bez nich. Každý, kdo dnes kupuje nové auto, by měl jako standardní výbavu chtít xenonové reflektory, kterými lze navíc automobil vylepšit kdykoli.
JL, 18.7.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout