Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vylepšené motory pro Land Cruiser

Legendární Toyota Land Cruiser prošla řadou významných technických vylepšení, jejichž cílem je udržet si v Evropě čelní pozici v segmentu sportovně užitkových vozů (SUV), a také mezi offroady

Provedená modernizace znamená vyšší výkon vznětového motoru 3.0 D-4D, nižší spotřebu paliva výkonného zážehového motoru V6 a větší radost z řízení u všech modelů, především zásluhou nižší úrovně hluku a vibrací. Všechny modely Land Cruiser nyní splňují také normu Euro 4.
Motor 3.0 D-4D je dnes jednou z technicky nejvyspělejších vznětových pohonných jednotek na světě. Poskytuje točivý moment 410 N.m, čímž potvrzuje reputaci vozu určeného i pro nejtěžší terén. Výkon byl zvýšen na 127 kW (173 k ) při 3400/min, přičemž maximálního točivého momentu dosahuje od 1600 do 2800/min. I přes nárůst výkonu došlo ke snížení emisí, takže nyní splňuje emisní normu Euro 4.
Mezi technická vylepšení motoru patří mj. přesnější regulace řídicího ventilu vířivé komůrky ve dvou samostatných sacích kanálech. Ventil víření je v pozici odpovídající provozním podmínkám motoru a jeho nastavení je nyní možné ve třech krocích, což se odráží ve vyšším točivém momentu v nízkých otáčkách a ve snížení emisí. Rotační elektromagnetická škrticí klapka, která zajišťuje rychlejší odezvu, a tak zlepšuje požitek z jízdy a umožňuje přesnější regulaci EGR.
Zdokonalená druhá generace systému přímého vysokotlakého vstřikování paliva common rail, nízký kompresní poměr a vylepšená regulace spalování znamená, že Land Cruiser 3.0 D4-D skrývá ve svých útrobách jeden z nejpokrokovějších a nejtišších dieselů pro SUV. K dalšímu snížení hluku a vibrací z pohledu pasažérů přispívá nově doplněná zvuková izolace kolem motoru a přístrojové desky.
Model je standardně vybaven akustickým čelním sklem a v okolí motorového prostoru byla posílena izolace z uretanové pěny. Velký motorový kryt v prostoru nad mezichladičem nejen zlepšuje vzhled vozu, ale zároveň snižuje hluk motoru.
Nové technologie přinášejí snížení provozních nákladů díky systému automatické kontroly oleje. Tím lze zvýšit životnost pohonné jednotky a prodloužit servisní intervaly.
Hospodárnějšího provozu zážehového šestiválce bylo dosaženo zabudováním systému pružného blokování do zdokonalené automatické převodovky, která se standardně montuje do vozů Land Cruiser s tímto motorem. Systém umožňuje vyšší rozsah zablokování hydrodynamického měniče při zachování řízeného prokluzu. Kombinovaná spotřeba paliva třídveřového modelu V6 je nyní 12,3 l/100km.

JL, 6.12.2006

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar