Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Výkonnější Toyota Hilux přijíždí

Nová řada výkonných vznětových motorů a vylepšení stylingu bezpochyby přispějí ke zvýšení popularity vozu Toyota Hilux poslední generace. Tyto změny by měly pomoci Hiluxu stát se jedním z nejprodávanějších pickupů v celé Evropě.

 

Nový vznětový motor 3.0 l D-4D se může pochlubit nejen vysokým výkonem 171 k, ale i úctyhodným točivým momentem 343 N.m v rozmezí od 1400 do 3400/min. Ideální řešení pro zákazníky, kteří vyhledávají optimální spojení výkonnosti a výjimečného potěšení z jízdních vlastností, jak na silnici i v terénu. Pohonná jednotka je konstrukčně odvozená z modelu Land Cruiser a vykazuje nejlepší měrný výkon motoru ve své kategorii. Motor je  vybaven  druhou generací vysokotlakého vstřikování common-rail s maximálním tlakem 1600 barů, což umožňuje použití vstřikovačů s otvory o menším průměru, které vytvářejí homogennější směs vzduchu a paliva a zlepšují tak proces spalování. To se pak projevuje vyšším výkonem s nižšími emisemi a nižší spotřebou paliva.     

K jeho výborným technickým prvkům patří snadné ovládání variabilních lopatek turbodmychadla a systém ovládání víření směsi vzduchu a výfukových plynů pro dosažení maximální účinnosti spalování. Pro aktivaci mechanismu variabilních lopatek používá Toyota stejnosměrný elektromotor, místo konvenčního krokového elektromotoru. Výsledkem je živější reakce turbodmychadla, zejména v nižších otáčkách.

Motor také těží ze systému Swirl Control Systém, kdy do každého válce vchází směs vzduchu a výfukových plynů dvěma odlišnými kanály. Škrtící klapky ovládané tímto systémem mohou uzavírat jeden z těchto kanálů podle rychlosti a zatížení motoru, čímž zvyšují vířivost směsi.                

Zmodernizovaný stávající vznětový motor 2,5 l D-4D byl je základem řady Hilux a podle požadavků jednotlivých trhů bude montován, výhradně s pětistupňovou mechanickou převodovkou, do všech verzí Single Cab, Extra Cab a Double Cab s pohonem 4x2 či 4x4. Použitím mezichladiče plnícího vzduchu a dalšími úpravami byl zvýšen výkon motoru na 120 koní. Největší rychlost vozu je 165 km/h (4x2), resp. 155 km/h (4x4). 

Točivý moment dosahuje hodnoty 325 N.m, což poskytuje vyváženou kombinaci výborných jízdních vlastností a nízké spotřeby paliva, podle verze v rozmezí 7,4  až 8,3 l/100km.

Oba motory splňují emisní předpisy Euro IV a zároveň nabídnou potěšení z jízdy, nízkou spotřebu paliva a nízké emise. Přitažlivost Hiluxu zvyšují stylistické změny karoserie, které dodávají osobitější výraz.

Toyota Hilux je nabízena buď s pětistupňovou manuální převodovkou nebo se čtyřstupňovým „automatem". Třílitrový motor, který je k dispozici výhradně pro  Double Cab 4x4 ve verzi SR a výše, zajišťuje s manuální převodovkou rychlost 170 km/h a na 100 km spotřebuje v průměru 8,3 l/100 km. Hilux se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou dosahuje 175 km/h.

Klíčovými prvky, zvyšující prodejnost nového vozu, jsou moderní design a výrazná vylepšení interiéru včetně jeho modularity. Styling přední části vozu působí sebevědomě a agresivně,  hluboký přední nárazník a masivní kapota přitom umocňují  autoritu automobilu. Přitažlivost posiluje i přívod vzduchu k mezichladiči umístěný na kapotě a přední mlhová světla u verzí SR a vyšších.

V seznamu výbavy na přání nalezneme navigační systém DVD s dotykovou obrazovkou  a   dynamickým vyhledáváním trasy. Do navigace  DVD je integrovaný také audiosystém s rádiem, CD a MP3 přehrávačem.

Výjimečné postavení Toyoty Hilux podtrhuje verze SR-X, určená pro vybrané trhy. Tato verze existující pouze s třílitrovým motorem má např. kožené čalounění interiéru, navigaci DVD, unikátní kola z lehké slitiny či chromované boční prahy.

Nová Toyota Hilux je dnes nejprodávanějším pickapem v Dánsku, Finsku a Norsku. Vzhledem ke zvýšené výrobní kapacitě v továrně společnosti Toyota v Jižní Africe vzrostou v roce 2007 prodejní cíle pro Evropu  na 34 000 automobilů. V Evropě se začne prodávat na sklonku podzimu 2006.

 

Jindřich Lasík, 24.7.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar