Výkonnější Toyota Hilux přijíždí
Nová řada výkonných vznětových motorů a vylepšení stylingu bezpochyby přispějí ke zvýšení popularity vozu Toyota Hilux poslední generace. Tyto změny by měly pomoci Hiluxu stát se jedním z nejprodávanějších pickupů v celé Evropě.
K jeho výborným technickým prvkům patří snadné ovládání variabilních lopatek turbodmychadla a systém ovládání víření směsi vzduchu a výfukových plynů pro dosažení maximální účinnosti spalování. Pro aktivaci mechanismu variabilních lopatek používá Toyota stejnosměrný elektromotor, místo konvenčního krokového elektromotoru. Výsledkem je živější reakce turbodmychadla, zejména v nižších otáčkách.
Motor také těží ze systému Swirl Control Systém, kdy do každého válce vchází směs vzduchu a výfukových plynů dvěma odlišnými kanály. Škrtící klapky ovládané tímto systémem mohou uzavírat jeden z těchto kanálů podle rychlosti a zatížení motoru, čímž zvyšují vířivost směsi.
Zmodernizovaný stávající vznětový motor 2,5 l D-4D byl je základem řady Hilux a podle požadavků jednotlivých trhů bude montován, výhradně s pětistupňovou mechanickou převodovkou, do všech verzí Single Cab, Extra Cab a Double Cab s pohonem 4x2 či 4x4. Použitím mezichladiče plnícího vzduchu a dalšími úpravami byl zvýšen výkon motoru na 120 koní. Největší rychlost vozu je 165 km/h (4x2), resp. 155 km/h (4x4).
Točivý moment dosahuje hodnoty 325 N.m, což poskytuje vyváženou kombinaci výborných jízdních vlastností a nízké spotřeby paliva, podle verze v rozmezí 7,4 až 8,3 l/100km.
Oba motory splňují emisní předpisy Euro IV a zároveň nabídnou potěšení z jízdy, nízkou spotřebu paliva a nízké emise. Přitažlivost Hiluxu zvyšují stylistické změny karoserie, které dodávají osobitější výraz.
Toyota Hilux je nabízena buď s pětistupňovou manuální převodovkou nebo se čtyřstupňovým „automatem". Třílitrový motor, který je k dispozici výhradně pro Double Cab 4x4 ve verzi SR a výše, zajišťuje s manuální převodovkou rychlost 170 km/h a na 100 km spotřebuje v průměru 8,3 l/100 km. Hilux se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou dosahuje 175 km/h.
Klíčovými prvky, zvyšující prodejnost nového vozu, jsou moderní design a výrazná vylepšení interiéru včetně jeho modularity. Styling přední části vozu působí sebevědomě a agresivně, hluboký přední nárazník a masivní kapota přitom umocňují autoritu automobilu. Přitažlivost posiluje i přívod vzduchu k mezichladiči umístěný na kapotě a přední mlhová světla u verzí SR a vyšších.
V seznamu výbavy na přání nalezneme navigační systém DVD s dotykovou obrazovkou a dynamickým vyhledáváním trasy. Do navigace DVD je integrovaný také audiosystém s rádiem, CD a MP3 přehrávačem.
Výjimečné postavení Toyoty Hilux podtrhuje verze SR-X, určená pro vybrané trhy. Tato verze existující pouze s třílitrovým motorem má např. kožené čalounění interiéru, navigaci DVD, unikátní kola z lehké slitiny či chromované boční prahy.
Nová Toyota Hilux je dnes nejprodávanějším pickapem v Dánsku, Finsku a Norsku. Vzhledem ke zvýšené výrobní kapacitě v továrně společnosti Toyota v Jižní Africe vzrostou v roce 2007 prodejní cíle pro Evropu na 34 000 automobilů. V Evropě se začne prodávat na sklonku podzimu 2006.
Jindřich Lasík, 24.7.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout