Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo XC70-sportovnější a výkonnější (II)

Nový model sdílí stejnou důmyslnou síť navzájem propojených bezpečnostních systémů s Volvem S80. Cestující chrání nejmodernější prvky aktivní a pasivní bezpečnosti.

Na jednom z prvních míst je bezpečnost dětí, pro jejichž lepší ochranu byl vylepšen systém SIPS proti bočnímu nárazu a to zesílením konstrukce karosérie, zvětšením nafukovací clony a výškově nastavitelným dětským sedákem, což je světová novinka.
Sedák integrovaný do zadního sedadla, může být nastaven do dvou výšek, čímž zajistí, že děti různé velikosti sedí dostatečně vysoko a jsou tak maximálně chráněny. Spodní poloha je určena pro děti s výškou od 115 do 140 cm a (22 až 36 kg), zatímco horní poloha pro děti od 95 do 120 cm (15 až 25 kg). Integrované dětské sedáky mohou být zabudovány do vnějších zadních sedadel. Díky nastavitelnému sedáku je vedení bezpečnostního pásu optimální bez ohledu na výšku dítěte. Nafukovací clony byly prodlouženy o 60 mm, což v kombinaci s výškově nastavitelnými dětskými sedáky a pevnou konstrukcí boků vozu zajišťuje ochranu při bočním nárazu.
Nové boční airbagy, poprvé představený u Volva S80, zvyšují účinnost systému SIPS. Jsou vybaveny dvěma nezávislými komorami – jednou pro oblast boků a jednou pro hrudník. Vzhledem k tomu, že boky dokáží odolat výrazně větší síle než hrudník, je spodní komora v případě nárazu nafouknuta pětkrát větším tlakem než komora horní. Boční airbagy spolupracují s nafukovacími clonami a bezpečnostními výztuhami karosérie.
Patentovaná konstrukce přídě je rozdělena do zón, z nichž každá plní během deformace odlišnou roli. Čím více se síly, vznikající při kolizi, přibližují prostoru pro cestující, tím méně se materiál deformuje. Pro odpovídající vlastnosti každé zóny byly použity čtyři různé druhy oceli, včetně vysokopevnostní.
Teleskopický sloupek řízení se při deformaci pohybuje horizontálním směrem a zajišťuje nejlepší možnou interakci s airbagem, pedály s funkcí omezující riziko jejich průniku do prostoru pro cestující, airbagy s dvoufázovou funkcí
Systém označovaný jako Upozornění na nebezpečí kolize s podporou brzdění má předcházet nárazům do vozidel vpředu nebo minimalizovat důsledky (viz Novinky). Prostor před vozidlem je monitorován radarovým čidlem. Pokud se automobil zezadu blíží k jinému vozidlu a řidič nereaguje, začne na čelním skle blikat červené světlo a zazní zvukový signál. Pokud se riziko kolize i přesto stále zvyšuje, je aktivován systém na podporu brzdění a brzdy jsou připraveny k činnosti automatickým přiblížením brzdových destiček co nejblíže kotoučům. Současně dochází k hydraulickému zvýšení brzdného tlaku, čímž se zajistí vysoká účinnost brzdění i když řidič nesešlápne pedál dostatečnou silou. Ve voze nechybějí ani další systémy jako adaptivní tempomat ACC, systém BLIS pro eliminaci mrtvého úhlu, inteligentní informační systém řidiče (IDIS), aktivní bi-xenonové světlomety.
Hydraulický brzdový asistent (HBA) představuje novou generaci systému pro panické brzdění a pomáhá řidiči zabrzdit v nouzové situaci na nejkratší možné vzdálenosti. Optimalizovaný hydraulický brzdový systém (OHB) posiluje výkon brzd při prudkém brzdění, když pomocí hydrauliky kompenzuje nízký podtlak (vakuum) v posilovači brzd.
Nouzové pohotovostní brzdění (RAB) dokáže předvídat prudké brzdění a v takovém případě přiblíží brzdové destičky ke kotoučům ještě dříve, než řidič sešlápne brzdový pedál. Ochrana proti vadnutí brzd (FBS) využívá hydrauliky pro postupné zvyšování brzdného tlaku při dlouhodobém intenzivním brzdění..
Šestiválcový atmosférický motor vybaven mechanismem ventilů se dvěma profily vaček sání. Variabilní řízení ventilů CPS umožňuje dva rozdílné zdvihy ventilů sání podle otáček a zatížení motoru. Při normálním otevření škrtící klapky a nízkých otáčkách se motor vyznačuje nízkou spotřebou paliva, zatímco točivý moment má dostatečnou hodnotu. Při sportovnější jízdě, plné akceleraci a vysokých otáčkách motor okamžitě reaguje na pohyb plynového pedálu a poskytuje vysoký výkon. Druhou pohonnou jednotkou je pětiválcový diesel D5. Oba motory jsou spojeny se šestistupňovou převodovkou, buď manuální, nebo automatickou Geartronic s umožňuje manuální řazení.

Typbenzinový 3.2vznětový D5
Objem31922400
Výkon175(238 k)/6200136(185)/4000
Toč.moment320/3200400/2000-2750
Rychlost215210
Zrychlení8,69,3
Kom.spotř.10,87,3


Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km

Rozměry: 4838 x 1861 x 1604 mm
Rozvor: 2815 mm
Objem zav.prostoru: 575/840/1600 l
Světlost: 210 mm
Nájezdové úhly:19,2/19,8
Přechodový úhel: 24

Volvo XC70 poprvé představuje systém pro řízené sjíždění svahů HDC, usnadňující pomalou jízdu na nízký rychlostní stupeň. Vůz může být vybaven systémem aktivního podvozku Four-C, jehož senzory sledují chování vozidla. Ve zlomku sekundy jsou tlumiče schopny změnit nastavení podle aktuální jízdní situace. Systém Four-C také upravuje charakteristiku podvozku v závislosti na rychlosti jízdy. Čím vyšší rychlost, tím je podvozek tvrdší.
Tlačítkem si lze upravit jízdních vlastností vozidla podle osobního vkusu C- Comfort, Sport a Advanced. Pohon všech kol obstarává elektronicky řízená hydraulická spojka. Součástí standardní výbavy je stabilizační systém (DSCT), který v případě potřeby sníží točivý moment motoru a pečlivě vypočtenou brzdnou silou pomáhá snižovat riziko smyku.

JL, 17.3.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar