Volvo XC70 - ryze sportovní automobil
Výraz „sportovní automobil“ lze vyložit dvěma různými způsoby. Buď můžete automobil samotný považovat za sportovní vybavení, nabízející více výkonu a točivého momentu nebo pokládat za něco, co vám umožní dostat se s vaším vybavením do zasněžených hor při hledání dobrodružství.
Volvo XC70 disponuje všemi funkcemi, které potřebujete pro zvládnutí arktických podmínek bílé divočiny zvané Laponsko. Je příkladem toho nejlepšího ze skandinávského designu, kdy i nejmenší detail byl navržen se stoprocentním důrazem na čisté linie a inteligentní funkci. Tento automobil je kdykoli připraven pojmout všechnu výbavu bez ohledu na to, zda se jedná o dlouhé předměty, jako jsou lyže či snowboardy, nebo o rozměrné předměty, například velké tašky nebo stany.
Zadní sedadlo je rozděleno na tři části v poměru 40/20/40 – dvě komfortní sedadla s pohodlnou loketní opěrkou uprostřed. Opěradlo prostřední části lze sklopit a vytvořit dodatečný prostor pro lyže nebo snowboardy bez kompromisu, pokud jde o komfort čtyř dospělých cestujících.
Každou část opěradla je možné sklopit samostatně a vytvořit tak rozšířený zavazadlový prostor s rovnou podlahou. Flexibilitu pro přepravu nákladu zvětšuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu, díky kterému získáte prostor pro surfové prkno nebo vybavení na windsurfing.
V podlaze zavazadlového prostoru jsou umístěny hliníkové kolejnice a pohyblivé kotevní body pro zajištění přepravovaných předmětů. Pokud se kotevní body nepoužívají, zůstávají skryty v kolejnicích. Na bočních panelech se nacházejí zabudovaná oka pro uchycení zavazadel, díky kterým můžete přepravované předměty bezpečně udržet na požadovaném místě. Tyto prvky mohou být doplněny multifunkčními kolejnicemi pro upevnění celé řady háčků, sítí nebo přepážek. Na ochranu podlahy zavazadlového prostoru je k dispozici celá řada koberců včetně skládací verze, která může být v případě potřeby rozložena po celé podlaze, pokud jsou zadní sedadla sklopena.
Ke komfortu cestujících vpředu přispívají špičková sedadla a ergonomicky navržené přístroje včetně elegantní tenké středové konzoly. „Někdo by mohl říci, že XC70 je automobilem dvou tváří. V pracovní dny je to důmyslný a elegantní vůz, o víkendech se z něj stává odolný partner pro všechny druhy vzrušujících dobrodružství,“ říká Tobias Gröber, ředitel skupiny Ispo group.
Ekologické aspekty týkající se modelu XC70 zahrnují:
Veškerá elektřina použitá v procesu výroby pochází z vodních elektráren, které nepřispívají ke změnám klimatu.
Nedávno modernizovaný aerodynamický tunel využívá nejmodernějších technologií, díky kterým lze optimalizovat aerodynamiku vozidel. V tomto tunelu lze simulovat jízdu vozidla, což poskytuje kompletní informace o aerodynamice.
Výrobní závody představují špičku, pokud jde o snižování využití rozpouštědel. Švédský závod ve městě Torslanda stále patří mezi nejčistší výrobní závody na světě.
Klimatizační jednotka je vybavena uhlíkovým filtrem a čidlem kvality vzduchu. Pokud je hladina škodlivin v ovzduší střední nebo nízká, uhlíkový filtr přispívá k výraznému omezení jejich pronikání do vozidla. Při větším znečištění čidlo přívod venkovního vzduchu do interiéru automaticky uzavře.
Materiály v interiéru obsahují velké množství nejrůznějších chemických látek. Některé z těchto látek nejsou zcela tuhé a může tak docházet k jejich odpařování. Aby bylo možné zajistit ve vozidle prostředí, prosté bez takových emisí, snaží se firma prostřednictvím modifikací nebo změn dílů snížit tyto emise na absolutní minimum.
Nikl je v evropských zemích nejčastější příčinou kontaktních alergií. Proto se dbá, aby součásti interiéru, jako jsou například kliky dveří či spony bezpečnostních pásů, při dotyku žádný nikl neuvolňovaly!
Textilní materiály jsou od roku 1998 certifikovány podle normy Öko-tex, v jejímž rámci jsou podrobovány zkouškám, při kterých se zkoumá výskyt celé řady nebezpečných látek.
Kožené výrobky mohou vyvolávat alergickou reakci na chrom, který se při zpracování kůží používá. Všechny kožené prvky jsou vyráběny z kůže zpracované pomocí rostlinných nebo syntetických látek bez obsahu chromu.
U vozů Volvo, které jsou dnes v Evropě vyřazovány z provozu, se recykluje přibližně 85 % jejich hmotnosti. Nové vozy jsou konstruovány tak, aby byly recyklovatelné až z 95 %.
JL, 4.2.2008
Zadní sedadlo je rozděleno na tři části v poměru 40/20/40 – dvě komfortní sedadla s pohodlnou loketní opěrkou uprostřed. Opěradlo prostřední části lze sklopit a vytvořit dodatečný prostor pro lyže nebo snowboardy bez kompromisu, pokud jde o komfort čtyř dospělých cestujících.
Každou část opěradla je možné sklopit samostatně a vytvořit tak rozšířený zavazadlový prostor s rovnou podlahou. Flexibilitu pro přepravu nákladu zvětšuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu, díky kterému získáte prostor pro surfové prkno nebo vybavení na windsurfing.
V podlaze zavazadlového prostoru jsou umístěny hliníkové kolejnice a pohyblivé kotevní body pro zajištění přepravovaných předmětů. Pokud se kotevní body nepoužívají, zůstávají skryty v kolejnicích. Na bočních panelech se nacházejí zabudovaná oka pro uchycení zavazadel, díky kterým můžete přepravované předměty bezpečně udržet na požadovaném místě. Tyto prvky mohou být doplněny multifunkčními kolejnicemi pro upevnění celé řady háčků, sítí nebo přepážek. Na ochranu podlahy zavazadlového prostoru je k dispozici celá řada koberců včetně skládací verze, která může být v případě potřeby rozložena po celé podlaze, pokud jsou zadní sedadla sklopena.
Ke komfortu cestujících vpředu přispívají špičková sedadla a ergonomicky navržené přístroje včetně elegantní tenké středové konzoly. „Někdo by mohl říci, že XC70 je automobilem dvou tváří. V pracovní dny je to důmyslný a elegantní vůz, o víkendech se z něj stává odolný partner pro všechny druhy vzrušujících dobrodružství,“ říká Tobias Gröber, ředitel skupiny Ispo group.
Ekologické aspekty týkající se modelu XC70 zahrnují:
Veškerá elektřina použitá v procesu výroby pochází z vodních elektráren, které nepřispívají ke změnám klimatu.
Nedávno modernizovaný aerodynamický tunel využívá nejmodernějších technologií, díky kterým lze optimalizovat aerodynamiku vozidel. V tomto tunelu lze simulovat jízdu vozidla, což poskytuje kompletní informace o aerodynamice.
Výrobní závody představují špičku, pokud jde o snižování využití rozpouštědel. Švédský závod ve městě Torslanda stále patří mezi nejčistší výrobní závody na světě.
Klimatizační jednotka je vybavena uhlíkovým filtrem a čidlem kvality vzduchu. Pokud je hladina škodlivin v ovzduší střední nebo nízká, uhlíkový filtr přispívá k výraznému omezení jejich pronikání do vozidla. Při větším znečištění čidlo přívod venkovního vzduchu do interiéru automaticky uzavře.
Materiály v interiéru obsahují velké množství nejrůznějších chemických látek. Některé z těchto látek nejsou zcela tuhé a může tak docházet k jejich odpařování. Aby bylo možné zajistit ve vozidle prostředí, prosté bez takových emisí, snaží se firma prostřednictvím modifikací nebo změn dílů snížit tyto emise na absolutní minimum.
Nikl je v evropských zemích nejčastější příčinou kontaktních alergií. Proto se dbá, aby součásti interiéru, jako jsou například kliky dveří či spony bezpečnostních pásů, při dotyku žádný nikl neuvolňovaly!
Textilní materiály jsou od roku 1998 certifikovány podle normy Öko-tex, v jejímž rámci jsou podrobovány zkouškám, při kterých se zkoumá výskyt celé řady nebezpečných látek.
Kožené výrobky mohou vyvolávat alergickou reakci na chrom, který se při zpracování kůží používá. Všechny kožené prvky jsou vyráběny z kůže zpracované pomocí rostlinných nebo syntetických látek bez obsahu chromu.
U vozů Volvo, které jsou dnes v Evropě vyřazovány z provozu, se recykluje přibližně 85 % jejich hmotnosti. Nové vozy jsou konstruovány tak, aby byly recyklovatelné až z 95 %.
JL, 4.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












