Volvo XC60 - novinky ve výbavě
Od konce listopadu lze Volvo XC60 objednat s novým systémem rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění. Navíc získává nový informační a multimediální systém, poprvé představený ve Volvu S60 a V60. Do všech modelů Volvo Cars jsou postupně uváděny nové čtyřválce s přímým vstřikováním paliva 1.6 a 2.0 GTDi.
Systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění dokáže pomocí radaru a kamery rozpoznat chodce v jízdní dráze vozidla. Hlavním účelem prvotní výstrahy je upozornit řidiče, aby sám začal brzdit nebo provedl úhybný manévr. Pokud řidič nereaguje, automobil začne automaticky a s maximální intenzitou brzdit těsně předtím, než se srážka stane nevyhnutelnou. Díky automatickému brzdění lze kolizím za určitých okolností při rychlostech do 35 km/h zcela předejít.
Odhaduje se, že pokud by všechny automobily byly vybaveny tímto systémem, bylo by možné počet usmrcených chodců snížit o více než 20 %. Počet vážně poraněných chodců by se přitom snížil téměř o 30 %.
Systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění nefunguje v situacích, kdy je funkce kamery omezena, například za tmy nebo při špatném počasí. Za bezpečnost jízdy vždy odpovídá řidič.
Systém je naprogramován tak, aby reagoval i na automobily před vozidlem, které stojí nebo se pohybují stejným směrem. V některých situacích lze nehodě zcela předejít, pokud je rozdíl rychlostí obou vozidel menší než 35 km/h.
V oblasti komfortu Volvo XC60 s automatickou převodovkou nabízí nejnovější generaci adaptivního tempomatu (ACC), který automaticky udržuje nastavený odstup od vozidla vpředu. Novinkou je, že funguje i při pomalé jízdě až do úplného zastavení vozidla. Při rozjetí kolony se automobil opět sám rozjede.
Novým prvkem v nabídce příslušenství je kamera v mřížce chladiče s úhlem záběru 180°. Kamera je užitečná například na křižovatkách s omezeným výhledem nebo při parkování. Záběr z kamery se přenáší na obrazovku integrovanou do středové konzole.
Informační systém
Pro Volvo XC60 je k dispozici nový informační a multimediální systém, který zprostředkovává informace z audiosystému, navigačního systému, mobilního telefonu a dalších systémů prostřednictvím pěti- nebo sedmipalcové barevné obrazovky v horní části středové konzoly. Obrazovka je umístěna dostatečně vysoko, aby byla pro řidiče dobře čitelná, ale přitom neodváděla jeho pozornost od dění na vozovce.
Všechny funkce lze ovládat tlačítky na volantu nebo ovladači umístěnými přímo pod barevnou obrazovkou. K dispozici je také samostatné dálkové ovládání.
Dvoulitrové motory GTDi
Nové čtyřválcové motory s přímým vstřikováním paliva 1.6 a 2.0 GTDi jsou postupně nabízeny u stále většího počtu modelů značky Volvo. Nový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva GTDi, označovaný jako T5 disponuje objemem dva litry a výkonem 240 k. Hodnota točivého momentu dosahuje 320 Nm. V kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou Volvo Powershift je dostupný pro modely S80, V70, XC60, S60 a V60. Převodovka Powershift v zásadě funguje jako dvě paralelní manuální převodovky se samostatnými spojkami, které zajišťují bleskurychlé řazení a přispívají k úspoře paliva. U modelů S80, V70, S60 a V60 dostupný také se šestistupňovou manuální převodovkou.
Nový GTDi 1.6
Na trh přicházejí dvě verze nového 1,6-litrového motoru GTDi: T4 s výkonem 180 k a T3 – 150 k. Točivý moment je u obou verzí shodný – 240 Nm. Oba motory se vyznačují vynikajícím zátahem v celém rozmezí otáček. Křivka točivého momentu je relativně plochá, což má za následek obzvláště komfortní jízdu. Motor T4 je dostupný s převodovkou Powershift nebo se šestistupňovou manuální převodovkou u modelů S80, V70, S60 a V60.
Vozy Volvo S60 a V60 s manuální převodovkou jsou navíc vybaveny funkcí start/stop.
Modely S60 a V60 s oběma typy převodovek jsou vybaveny tlačítkem DRIVe na přístrojovém panelu, kterým lze funkce pro úsporu paliva kdykoliv zapnout nebo vypnout: Převodovka Powershift přichází s novou funkcí, která při jízdě s uvolněným plynovým pedálem vyřadí rychlostní stupeň. Tím se zmenšuje valivý odpor a klesá spotřeba paliva. U vozidel s manuální převodovkou je pomocí tlačítka DRIVe ovládána funkce start/stop.
Vylepšené diesely pro XC90
U Volva XC90 došlo k vylepšením u obou pětiválcových dieselových motorů, které se vyznačují vyšším výkonem při nižší spotřebě paliva. Oba motory jsou spojeny s automatickou převodovkou. Volvo XC90 D5 s pohonem všech kol nyní disponuje výkonem 200 k a točivým momentem 420 Nm. Spotřeba paliva poklesla z 8,5 l/100 km na 8,3 l/100 km.
Odpovídající hodnoty pro Volvo XC90 D3 s pohonem předních kol jsou 163 k a 340 Nm. Zde spotřeba paliva poklesla na 8,2 l/100 km.
JL, 13.12.2010
Odhaduje se, že pokud by všechny automobily byly vybaveny tímto systémem, bylo by možné počet usmrcených chodců snížit o více než 20 %. Počet vážně poraněných chodců by se přitom snížil téměř o 30 %.
Systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění nefunguje v situacích, kdy je funkce kamery omezena, například za tmy nebo při špatném počasí. Za bezpečnost jízdy vždy odpovídá řidič.
Systém je naprogramován tak, aby reagoval i na automobily před vozidlem, které stojí nebo se pohybují stejným směrem. V některých situacích lze nehodě zcela předejít, pokud je rozdíl rychlostí obou vozidel menší než 35 km/h.
V oblasti komfortu Volvo XC60 s automatickou převodovkou nabízí nejnovější generaci adaptivního tempomatu (ACC), který automaticky udržuje nastavený odstup od vozidla vpředu. Novinkou je, že funguje i při pomalé jízdě až do úplného zastavení vozidla. Při rozjetí kolony se automobil opět sám rozjede.
Novým prvkem v nabídce příslušenství je kamera v mřížce chladiče s úhlem záběru 180°. Kamera je užitečná například na křižovatkách s omezeným výhledem nebo při parkování. Záběr z kamery se přenáší na obrazovku integrovanou do středové konzole.
Informační systém
Pro Volvo XC60 je k dispozici nový informační a multimediální systém, který zprostředkovává informace z audiosystému, navigačního systému, mobilního telefonu a dalších systémů prostřednictvím pěti- nebo sedmipalcové barevné obrazovky v horní části středové konzoly. Obrazovka je umístěna dostatečně vysoko, aby byla pro řidiče dobře čitelná, ale přitom neodváděla jeho pozornost od dění na vozovce.
Všechny funkce lze ovládat tlačítky na volantu nebo ovladači umístěnými přímo pod barevnou obrazovkou. K dispozici je také samostatné dálkové ovládání.
Dvoulitrové motory GTDi
Nové čtyřválcové motory s přímým vstřikováním paliva 1.6 a 2.0 GTDi jsou postupně nabízeny u stále většího počtu modelů značky Volvo. Nový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva GTDi, označovaný jako T5 disponuje objemem dva litry a výkonem 240 k. Hodnota točivého momentu dosahuje 320 Nm. V kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou Volvo Powershift je dostupný pro modely S80, V70, XC60, S60 a V60. Převodovka Powershift v zásadě funguje jako dvě paralelní manuální převodovky se samostatnými spojkami, které zajišťují bleskurychlé řazení a přispívají k úspoře paliva. U modelů S80, V70, S60 a V60 dostupný také se šestistupňovou manuální převodovkou.
Nový GTDi 1.6
Na trh přicházejí dvě verze nového 1,6-litrového motoru GTDi: T4 s výkonem 180 k a T3 – 150 k. Točivý moment je u obou verzí shodný – 240 Nm. Oba motory se vyznačují vynikajícím zátahem v celém rozmezí otáček. Křivka točivého momentu je relativně plochá, což má za následek obzvláště komfortní jízdu. Motor T4 je dostupný s převodovkou Powershift nebo se šestistupňovou manuální převodovkou u modelů S80, V70, S60 a V60.
Vozy Volvo S60 a V60 s manuální převodovkou jsou navíc vybaveny funkcí start/stop.
Modely S60 a V60 s oběma typy převodovek jsou vybaveny tlačítkem DRIVe na přístrojovém panelu, kterým lze funkce pro úsporu paliva kdykoliv zapnout nebo vypnout: Převodovka Powershift přichází s novou funkcí, která při jízdě s uvolněným plynovým pedálem vyřadí rychlostní stupeň. Tím se zmenšuje valivý odpor a klesá spotřeba paliva. U vozidel s manuální převodovkou je pomocí tlačítka DRIVe ovládána funkce start/stop.
Vylepšené diesely pro XC90
U Volva XC90 došlo k vylepšením u obou pětiválcových dieselových motorů, které se vyznačují vyšším výkonem při nižší spotřebě paliva. Oba motory jsou spojeny s automatickou převodovkou. Volvo XC90 D5 s pohonem všech kol nyní disponuje výkonem 200 k a točivým momentem 420 Nm. Spotřeba paliva poklesla z 8,5 l/100 km na 8,3 l/100 km.
Odpovídající hodnoty pro Volvo XC90 D3 s pohonem předních kol jsou 163 k a 340 Nm. Zde spotřeba paliva poklesla na 8,2 l/100 km.
JL, 13.12.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









