Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo V60 Plug-in Hybrid -tři v jednom

Přední kola pohání pětiválcový turbodiesel D5 2.4, o výkonu 215 k a s točivým momentem 440 Nm. Zadní náprava je vybavena systémem elektrického pohonu ERAD tvořeným elektromotorem s výkonem 70 k, napájeným z lithium-iontových baterií s kapacitou 12 kWh. Automobil bude vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou.

]

Řidič si může preferovaný režim jízdy zvolit pomocí jednoho ze tří tlačítek na přístrojovém panelu: Pure, Hybrid a Power. Koordinaci činnosti dieselového motoru a elektromotoru obstará řídicí systém.
Režimy Pure, Hybrid a Power poskytují vozu V60 Plug-in Hybrid tři zcela odlišné charaktery:
V režimu Pure je poháněn pouze elektromotorem. Pokud se k dobíjení baterií využije elektrická energie z obnovitelného zdroje, je dojezd vozu až 50 km. Dojezd na baterie se liší v závislosti na terénu, klimatických podmínkách a stylu jízdy.
Režim Hybrid je standardně aktivován při každém nastartování vozidla. Dieselový motor a elektromotor navzájem spolupracují, celkový dojezd vozidla je až 1 200 km.
V režimu Power je technologie optimalizována s ohledem na co nejlepší dynamiku. Dieselový motor a elektromotor nabízejí kombinovaný výkon 215 + 70 k a točivý moment 440 + 200 Nm. Díky bleskové odezvě elektromotoru, který je schopen kdykoliv nabídnout maximum točivého momentu, dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,9 s.
Kromě výše popsaných tří režimů jízdy Volvo V60 Plug-in Hybrid nabízí celou řadu dalších možností a výhod: Řidič se může rozhodnout, že si chce energii v bateriích ponechat na později, např.na okamžik, kdy vjede do města. Aby byla zajištěna potřebná úroveň nabití baterií, je vůz poháněn dieselovým motorem.
Stiskem tlačítka AWD na středové konzole lze aktivovat elektrický pohon všech kol. Namísto mechanického přenosu síly jako u běžného systému AWD, centrální řídicí jednotka reguluje distribuci točivého momentu mezi přední kola poháněná dieselovým motorem a zadní kola poháněná elektromotorem.
Prostřednictvím menu vozidla může řidič zadat údaj o délce plánované cesty (krátká, střední nebo dlouhá). Řídicí systém vypočítá rovnováhu mezi konvenčním a elektrickým pohonem, aby bylo při jízdě vyprodukováno co nejméně emisí CO2.
Volvo V60 Plug-in Hybrid lze při parkování doma nebo na veřejném parkovišti dobíjet z běžné zásuvky (230 V/6 A, 10 A nebo 16 A). Doba dobíjení závisí na intenzitě proudu. Úplné dobití proudem 10 A trvá 4,5 h, při použití zdroje energie s proudem 16 A se zkracuje na 3 h, zatímco nabíjení ze zdroje s proudem 6 A trvá 7,5 h.
Také v interiéru se nachází několik unikátních detailů a barev, které vůz odlišují od standardních modelů V60 – např.kožené čalounění Elmo. Z vnějšku je vozidlo opatřeno několika dodatečnými prvky, které poukazují na mimořádně nízké emise CO2, jako jsou kola z lehkých slitin s mimořádně nízkým aerodynamickým odporem či pneumatiky Pirelli zkonstruované s důrazem na co nejnižší valivý odpor.
Přístrojový panel byl upraven tak, aby měl řidič k dispozici kompletní informace o spotřebě nafty a elektrické energie, o úrovni nabití baterií, zbývajícím dojezdu atd.
S vozidlem bude navíc možné komunikovat pomocí mobilní aplikace, která majiteli poskytne přístup k celé řadě důmyslných funkcí, jako je např. připomenutí, že je zapotřebí zapojit nabíjecí kabel, pokud tak majitel v nastavené době sám neučiní.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar