Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo V40 D4 s novým hnacím ústrojím Drive-E

Nové hnací jednotky Drive-E od Volvo Car Group, které nabízejí prvotřídní jízdní vlastnosti spolu s nízkými emisemi CO2, budou dostupné také pro V40 a V40 Cross Country. Emise motoru D4 s manuální převodovkou a výkonem 190 k klesly na 85 g/km.

Zpočátku bude možné vybavit V40 dvěma motory z rodiny čtyřválcových pohonných jednotek Drive-E: zážehovým motorem T5 s přeplňováním turbodmychadlem a s výkonem 245 k nebo vznětovým motorem D4, rovněž přeplňován turbodmychadlem a disponuje výkonem 190 k. K velmi příjemnému jízdnímu zážitku přispívá také 8stupňová automatická převodovka.
Aby byla zajištěna požadovaná citlivost, hladký chod, úspornost a ovladatelnost, jsou motory Drive-E kombinovány buď s novou osmistupňovou automatickou převodovkou z dílny společnosti Volvo Cars, nebo zdokonalenou šestistupňovou manuální převodovkou, jež byla seřízena pro vyšší hospodárnost. Varianty s automatickou převodovkou jsou na volantu vybaveny řadicími pádly umožňujícími ruční přeřazování.

Nový vznětový motor D4 s přeplňováním turbodmychadlem vládne silou 190 k a poskytuje maximální točivý moment 400 Nm. Součástí je celosvětová novinka, technologie i-Art, která namísto jednoho tradičního tlakového senzoru systému common-rail využívá zpětnou vazbu od každé ze vstřikovacích trysek.

Každá vstřikovací tryska je na vrcholku opatřena inteligentním čipem, který sleduje tlak vstřikování. Na základě těchto informací autoregulační systém i-Art zajistí, že bude při každém spalovacím cyklu vstříknuto ideální množství paliva.
Naftový motor je vybaven také dalšími vylepšeními, jako jsou moderní systém dvou turbodmychadel, snížené vnitřní tření a inteligentní ventilové řešení chladicího systému, které umožňuje mnohem rychlejší průběh zahřívací fáze při studených startech.

Spotřeba paliva u Volva V40 D4 s manuální převodovkou klesla až na 3,3 l/100 km (kombinovaný provoz dle standardů EU), což odpovídá emisím CO2 85 g/km. U modelu V40 Cross Country s manuální převodovkou jsou to 4,0 l / 100 km (104 g/km).Čtyřválcový benzínový motor T5 nabízí výkon 245 k a točivý moment 350 Nm. Spotřeba paliva u Volva V40 s 8stupňovou automatickou převodovkou se předpokládá 5,8 l / 100 km.

První dva dvoulitrové čtyřválcové motory Drive-E (během vývojové fáze zvané Volvo Engine Architecture [VEA] – Motorová platforma Volvo) byly uvedeny na podzim 2013. Od května 2014 budou veškeré nové modely Volvo s výjimkou XC90 dostupné s motory této nové rodiny. Modely V40 a V40 Cross Country s motorem D4 dorazí na český trh na podzim letošního roku.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar