Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Volvo S80 spolupracuje s řidičem - (II)

Kontrolu řidiče nad Volvem S80 zlepšují moderní informační systémy. Jedním z nich je systém BLIS pro eliminaci mrtvého úhlu a také osobní komunikátor PCC a inteligentním informačním systémem řidiče IDIS.

 

Řidiči pomáhají zachovat si kontrolu nad jízdní situací. Pomocí kamer umístěných pod vnějšími zpětnými zrcátky registruje vozidla v tzv. mrtvém úhlu. Jakmile se v tomto prostoru nachází nějaké vozidlo, rozsvítí se výstražná kontrolka vedle zrcátka, aby řidiče upozornila a umožnila mu správně se rozhodnout.
Systém IDIS se stará, aby řidič nebyl ve stresujících situacích rušen zbytečnými informacemi, proto sleduje určité funkce vozidla, jako jsou otáčení kol, pohyb plynového pedálu, ovládání směrových světel a brzdění. Na základě těchto údajů vyhodnocuje danou situaci, průběžně zpracovává informace a ty, které nejsou klíčové z hlediska bezpečnosti (např.příchozí telefonát nebo textová zpráva), pozdrží.
Volvo S80 je vybaveno rovněž moderním systémem, jehož nové funkce zajišťují, aby brzdná dráha byla vždy co nejkratší.

HYDRAULICKÝ BRZDOVÝ ASISTENT (HBA) představuje novou generaci systému pro panické brzdění. Pomáhá řidiči zabrzdit na nejkratší možné vzdálenosti. Na rozdíl od dřívějších systémů je brzdný účinek posilován také hydraulicky. Pokud řidič v nouzové situaci nesešlápne brzdový pedál dostatečnou silou, pomůže HBA zajistit optimální využití protiblokovacího systému ABS k maximálnímu zkrácení brzdné dráhy.
OPTIMALIZOVANÝ HYDRAULICKÝ BRZDOVÝ SYSTÉM (OHB) posiluje výkon brzd při prudkém brzdění, když za pomoci hydrauliky kompenzuje nízký podtlak (vakuum) v posilovači brzd.
NOUZOVÉ POHOTOVOSTNÍ BRZDĚNÍ (RAB) dokáže předvídat prudké brzdění. V takovém případě přiblíží brzdové destičky ke kotoučům ještě dříve, než řidič sešlápne brzdový pedál. Tím se zkrátí reakční doba celého systému, včetně brzdné dráhy. Signálem pro brzdový systém může být např. prudké uvolnění plynového pedálu nebo zaznamenání překážky před vozidlem radarem adaptivního tempomatu.
OCHRANA PROTI VADNUTÍ BRZD (FBS) využívá hydrauliky pro postupné zvyšování brzdného tlaku při dlouhodobém intenzivním brzdění tak, aby se snížilo riziko opotřebení a byl zachován kontakt s brzdovým pedálem.

Dalším bezpečnostním prvkem je osobní komunikátor PCC, poskytující informace, které mohou být v určitých situacích pro bezpečnost majitele vozidla klíčové. Komunikátor vypadá jako kapesní dálkové ovládání, ale dokáže více, než jen ovládat zámky a alarm. Stiskem tlačítka získáte během několika sekund informace o uzmačení či odemčení vozidla, o aktivaci alarmu nebo zda se uvnitř nenachází nežádoucí osoba. Posledně jmenovaná informace je registrována vysoce citlivým snímačem srdečního tepu.  Vzdálenost mezi komunikátorem a automobilem musí být přibližně 100 metrů. V zařízení jsou uloženy poslední platné informace, takže majitel se může kdykoliv a kdekoliv přesvědčit, zda vůz po zaparkování uzamkl.

(dokončení zítra)

 

JL, 20.7.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar