Volvo S80 - exkluzivita v novém vydání
Vzhledem k úspěchu na klíčových trzích, přichází velký sedan na scénu v dosud nejatraktivnější podobě, která je výsledkem výraznějšího a elegantního designu, exkluzivnějšího interiéru, vylepšeného podvozku a modernizované řady motorů.
Díky celé řadě detailů se zdá být Volvo S80 nižší, delší a širší. Příď je výraznější s novou mřížkou chladiče a větším logem. Vstupní vzduchový otvor na přídi, spodní část dveří a plochu pod zadními světly esteticky dotvářejí nové ozdobné lišty.
Uvnitř byla věnována pozornost zvýšení exkluzivity a komfortu. Měkká, luxusní kožená sedadla s barevně ladícími švy jsou doplněna panely dveří čalouněnými stejným materiálem. Volně umístěná supertenká středová konzola je doplněna jemným kovovým rámečkem zdůrazňujícím její původní design a exkluzivitu.
Přístrojový panel získal exkluzivní hliníkové číselníky a společnost Volvo Cars také přichází s novou generací volantů. Hedvábně matné kovové dekorační prvky na čtyřpaprskovém volantu se nacházejí také na řadicí páce a v blízkosti tlačítka startéru.
Vzhledem k tomu, že osm z deseti zákazníků si objednává kožené čalounění, jsou sedadla dobrým příkladem. Volvo se zaměřilo na komfort, nejprve vytvořilo špičková sedadla s výbornou boční oporou.
Zážitek z jízdy zvyšuje nový turbodiesel 2.4 přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 205 k a točivém momentu 420 Nm v širokém rozmezí otáček. Kombinovaná spotřeba je 6,2 l/100 km.
Volvo S80 je nabízeno také s inovovaným dieselem 2.4 s výkonem 175 k a točivým momentem 420 Nm, vyznačující se spotřebou 5,8 l/100 km a emisemi CO2 154 g/km (předběžné hodnoty).
Pro S80 existují dvě různé alternativy podvozku – jeden nabízející pocit maximálního komfortu a druhý dynamický, který potěší sportovně založené řidiče. Komfortní podvozek bude nabízen ve standardní výbavě a snížený sportovní jako volitelný. Standardní podvozek, zaměřený na komfort, se nyní svým charakterem více blíží luxusní limuzíně.
Podvozek byl snížen o 20 mm vpředu a o 15 mm vzadu. Výsledkem je nejen stabilnější podvozek, ale také dynamičtější a kompaktnější vizuální profil vozidla. Pružiny jsou kratší a tvrdší. Tlumiče se vyznačují větší tlumicí schopností, a to jak při stlačení, tak při roztažení. Všechny úchyty pomocného rámu jsou vybaveny tvrdšími pouzdry. Podvozek je dále vybaven tužšími stabilizátory, zajišťující lepší stabilitu v zatáčkách. Výsledkem je pocit kontaktu s vozovkou a dobré kontroly nad vozidlem, zejména při aktivnějším stylu jízdy
Pro zajištění ještě lepší stability je sportovní podvozek standardně vybaven systémem pro automatické vyrovnávání světlé výšky, který udržuje za každých podmínek karoserii vozidla rovnoběžně s vozovkou bez ohledu na zatížení.
Souběžně s vývojem nového sportovního podvozku získal standardní více komfortu díky měkčím pružinám a nižší úrovni tlumení. Tento podvozek má poskytovat komfort luxusní limuzíny na dlouhých cestách, a to nejen pro cestující na zadních sedadlech.
JL, 12.3.2009
Uvnitř byla věnována pozornost zvýšení exkluzivity a komfortu. Měkká, luxusní kožená sedadla s barevně ladícími švy jsou doplněna panely dveří čalouněnými stejným materiálem. Volně umístěná supertenká středová konzola je doplněna jemným kovovým rámečkem zdůrazňujícím její původní design a exkluzivitu.
Přístrojový panel získal exkluzivní hliníkové číselníky a společnost Volvo Cars také přichází s novou generací volantů. Hedvábně matné kovové dekorační prvky na čtyřpaprskovém volantu se nacházejí také na řadicí páce a v blízkosti tlačítka startéru.
Vzhledem k tomu, že osm z deseti zákazníků si objednává kožené čalounění, jsou sedadla dobrým příkladem. Volvo se zaměřilo na komfort, nejprve vytvořilo špičková sedadla s výbornou boční oporou.
Zážitek z jízdy zvyšuje nový turbodiesel 2.4 přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 205 k a točivém momentu 420 Nm v širokém rozmezí otáček. Kombinovaná spotřeba je 6,2 l/100 km.
Volvo S80 je nabízeno také s inovovaným dieselem 2.4 s výkonem 175 k a točivým momentem 420 Nm, vyznačující se spotřebou 5,8 l/100 km a emisemi CO2 154 g/km (předběžné hodnoty).
Pro S80 existují dvě různé alternativy podvozku – jeden nabízející pocit maximálního komfortu a druhý dynamický, který potěší sportovně založené řidiče. Komfortní podvozek bude nabízen ve standardní výbavě a snížený sportovní jako volitelný. Standardní podvozek, zaměřený na komfort, se nyní svým charakterem více blíží luxusní limuzíně.
Podvozek byl snížen o 20 mm vpředu a o 15 mm vzadu. Výsledkem je nejen stabilnější podvozek, ale také dynamičtější a kompaktnější vizuální profil vozidla. Pružiny jsou kratší a tvrdší. Tlumiče se vyznačují větší tlumicí schopností, a to jak při stlačení, tak při roztažení. Všechny úchyty pomocného rámu jsou vybaveny tvrdšími pouzdry. Podvozek je dále vybaven tužšími stabilizátory, zajišťující lepší stabilitu v zatáčkách. Výsledkem je pocit kontaktu s vozovkou a dobré kontroly nad vozidlem, zejména při aktivnějším stylu jízdy
Pro zajištění ještě lepší stability je sportovní podvozek standardně vybaven systémem pro automatické vyrovnávání světlé výšky, který udržuje za každých podmínek karoserii vozidla rovnoběžně s vozovkou bez ohledu na zatížení.
Souběžně s vývojem nového sportovního podvozku získal standardní více komfortu díky měkčím pružinám a nižší úrovni tlumení. Tento podvozek má poskytovat komfort luxusní limuzíny na dlouhých cestách, a to nejen pro cestující na zadních sedadlech.
JL, 12.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














