Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo S80 nyní se 4WD a šestiválcem

Také šestiválcové Volvo S80 může být nyní vybaveno inteligentním systémem pohonu AWD. Díky elektronicky řízenému hydraulickému systému a automatickému rozdělování výkonu motoru mezi přední a zadní kola lze výkon využít bez ohledu na okolní podmínky.

Nové Volvo S80, které bylo na trh uvedeno na počátku roku 2006, obdrželo řadu ocenění za své jízdní vlastnosti. Verze s pohonem předních kol se vyznačuje výbornou ovladatelností, zejména díky pokročilé konstrukci karosérie s vysokou torzní tuhostí a dobře vyváženým podvozkem. Dalšího zlepšení jízdních vlastností se dosáhlo díky standardně montovanému stabilizačnímu systému DSTC. Dále lze vůz vybavit aktivním podvozkem Four-C vyvinutým společností Volvo, který dokáže během zlomku sekundy upravit nastavení podvozku v závislosti na měnících se jízdních podmínkách.
„Při představení nového Volva S80 byl pohon všech kol k dispozici pouze pro vidlicový osmiválec,“ říká Steven Armstrong, provozní ředitel společnosti Volvo Cars. „Nyní nabídku rozšiřujeme, takže systém AWD je k dispozici také pro benzinový šestiválec 3.2, což představuje výborné jízdní vlastnosti i za ztížených podmínek."
Tento šestiválcový, mimořádně kompaktní řadový motor vyvinutý společností Volvo, je uložen napříč a díky využití nejmodernějších technologií nabízí nejvyšší možný výkon – 175 kW (238 k) a maximum točivého momentu 320 N.m. Variabilní systém sání a dvoustupňový profil vaček umožnily tak dosáhnout maximálního výkonu, který prostřednictvím systému pohonu všech kol dodává vozu nadprůměrnou dynamiku bez ohledu na stav vozovky a jízdní podmínky.
Systém Volvo AWD vychází z technologie trvalého pohonu všech kol. Výkon je v závislosti na stavu vozovky a stylu jízdy automaticky a plynule rozdělován mezi přední a zadní kola. Systém zajišťuje nejlepší možnou přilnavost za všech podmínek, přičemž výkon motoru může být v každé situaci optimálně využit.
Systém AWD je vybaven technologií Instant Traction umožňující okamžitý přenos hnací síly na všechna kola a tím i snazší rozjezd na kluzkém povrchu.. Srdcem systému AWD je elektronicky řízená hydraulická spojka Haldex AB s nastavitelnou základní úrovní točivého momentu 80 N.m. Díky tomu je systém schopen přenést výkon na zadní kola ihned při rozjezdu a snížit tak riziko prokluzu předních kol. Tato funkce je užitečná zejména při rozjezdu na ledu nebo na štěrku. Jakmile se automobil dá do pohybu, je hnací síla opět rozdělována v závislosti na aktuálních podmínkách.
Tento model bude k dispozici na všech trzích, největší počet prodaných vozů se očekává ve Švédsku, v Kanadě a ve Švýcarsku. Za těmito státy následují Rusko, Finsko a Německo.“

JL, 12.12.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar