Volvo S60 - sedan nebo kupé?
Nová S60 je sportovnější a dynamičtější než jakékoliv předchozí Volvo. Prakticky všechny linie byly navrženy tak, aby přispívaly k celkovému dynamickému profilu. C-sloupek je protažen až k zadním světlům, zatímco štíhlá linie střechy ve stylu kupé je doplněna novou konturou na bocích vozu.
Nový sedan může být vybaven jedním ze dvou podvozků. V Evropě bude nabízen sportovní, zatímco na většině severoamerických trhů a v Asii komfortní podvozek, když sportovní verze bude dostupná jako volitelná výbava. Rozdíl mezi oběma verzemi podvozku spočívá zejména v tlumičích a v konstrukci předního i zadního pomocného rámu. Mezi nejvýraznější změny patří vylepšené řízení, tužší pružiny a pouzdra, či vyšší účinnost tlumičů.
Software systému pohonu všech kol AWD byl upraven tak, aby verzím Volva S60 s tímto systémem (pohon všech kol je součástí standardní výbavy u verze T6 a volitelný u verze D5) umožnil využít nový sportovní podvozek na maximum. Lze také objednat moderní aktivní podvozek FOUR-C, vylepšený a upravený pro lepší kontrolu a vyšší komfort.
Nový dynamický podvozek je vybaven řadou elektronických systémů, které posouvají zážitek ze sportovní jízdy ještě o kus dále. Například systém rozšířeného řízení stability díky novému čidlu snímá úhel příčného náklonu a jakoukoliv tendenci ke smyku identifikuje již v počátku. Stabilizační systém DSTC je schopen zasáhnout dříve a s vyšší přesností.
Systém řízení trakce v zatáčkách je novou funkcí, která přenosem točivého momentu umožňuje hladší průjezd zatáčkami. Tato technologie je dalším vylepšením systému DSTC. Při průjezdu zatáčkou je hnací kolo uvnitř zatáčky přibrzděno, čímž je dosaženo přenosu více síly na vnější hnací kolo. To řidiči umožňuje projet zatáčku plynuleji.
Interiér je štědrý pokud jde o detaily orientované na řidiče, avšak neslevuje nic z pětimístného uspořádání. Tvarovaná vnější zadní sedadla poskytují osobě sedící uprostřed vítanou boční oporu.
Průlomovým technickým řešením je systém rozpoznávání chodců (Pedestrian Detection), který pozná chodce, vstopujícího do jízdní dráhy a upozorní na něj řidiče. Pokud řidič nereaguje, systém automaticky aktivuje brzdy na maximální výkon. V nouzové situaci je řidič nejprve upozorněn zvukově a blikajícím světlem v zorném poli na čelním skle. Ve stejném okamžiku se zvýší tlak v brzdách. Pokud řidič ani přesto nereaguje a srážka se stane nevyhnutelnou, vůz začne automaticky intenzivně brzdit.
Když řidič na situaci včas nezareaguje, dokáže systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění srážce s chodcem zabránit do 35 km/h. Při vyšších rychlostech je kladen důraz především na snížení rychlosti před nárazem. Pokud se rychlost jízdy zmenší například z 50 km/h na 25 km/h, sníží systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění riziko usmrcení chodce o 20 procent; v některých případech až o 85 procent.
Automobil se systémem City Safety automaticky zastaví, jestliže řidič včas nezareaguje na zpomalení nebo zastavení vozidla vpředu, případně pokud se příliš rychle blíží k pevné překážce. Do 30 km/h systém dokáže kolizi s vozidlem nebo překážkou buď zabránit, nebo alespoň snížit její následky.
Již v průběhu prvního roku výroby bude Volvo S60 k dispozici se širokou nabídkou vznětových i zážehových motorů počínaje úspornou verzí DRIVe s výkonem 115 k až po výkonnou verzi o výkonu 304 k.
Novinkou je přeplňovaný čtyřválec 2.0 GTDi s točivým momentem 300 Nm od 1 750/min. Nová technologie přeplňování, přímé vstřikování paliva a dva vačkové hřídele s funkcí proměnlivého časování ventilů vytváří kombinaci nízké spotřeby paliva, nízkých emisí a vysokého výkonu v širokém rozmezí otáček – to vše při mimořádně kompaktních rozměrech celé jednotky.
Turbodmychadlo je nejmenší svého druhu vzhledem k výkonu motoru. Sběrné výfukové potrubí a tělo turbodmychadla jsou vyrobeny z ocelového plechu, nikoliv z těžšího odlitku. Sběrné potrubí z plechu pochopitelně není nic nového, dosud však bylo využíváno pouze v kombinaci s odlévaným tělesem turbíny.
Pohonné jednotky mohou být kiombinovány s maniální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovou samočinnou Geartronic či Powershift.
V průběhu prvního roku výroby bude nový model S60 představen i ve verzi DRIVe s dieselovým motorem 1.6 litru, jehož spotřeba paliva je 4,3 l/100 km. Nabízet se bude výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.
Volvo S60 je vybaveno zcela novým informačním a multimediálním systémem, který zprostředkovává informace z audiosystému, navigačního systému, mobilního telefonu a dalších systémů prostřednictvím pěti- nebo sedmipalcové barevné obrazovky v horní části středové konzoly. Obrazovka je umístěna dostatečně vysoko, aby byla pro řidiče dobře čitelná, ale zároveň neodváděla jeho pozornost od dění na vozovce.
Nové Volvo S60 se bude vyrábět v továrně společnosti Volvo Cars v belgickém Gentu. První automobily budou zákazníkům dodány počátkem léta 2010.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Výkon – k, točivý moment – Nm, zrychlení 0-100 km/h (s), rychlost – km/h, spotřeba kombin. – l/100 km
Modely T5, T4,T3 a 1.6 eDrive budou uvedeny později
Software systému pohonu všech kol AWD byl upraven tak, aby verzím Volva S60 s tímto systémem (pohon všech kol je součástí standardní výbavy u verze T6 a volitelný u verze D5) umožnil využít nový sportovní podvozek na maximum. Lze také objednat moderní aktivní podvozek FOUR-C, vylepšený a upravený pro lepší kontrolu a vyšší komfort.
Nový dynamický podvozek je vybaven řadou elektronických systémů, které posouvají zážitek ze sportovní jízdy ještě o kus dále. Například systém rozšířeného řízení stability díky novému čidlu snímá úhel příčného náklonu a jakoukoliv tendenci ke smyku identifikuje již v počátku. Stabilizační systém DSTC je schopen zasáhnout dříve a s vyšší přesností.
Systém řízení trakce v zatáčkách je novou funkcí, která přenosem točivého momentu umožňuje hladší průjezd zatáčkami. Tato technologie je dalším vylepšením systému DSTC. Při průjezdu zatáčkou je hnací kolo uvnitř zatáčky přibrzděno, čímž je dosaženo přenosu více síly na vnější hnací kolo. To řidiči umožňuje projet zatáčku plynuleji.
Interiér je štědrý pokud jde o detaily orientované na řidiče, avšak neslevuje nic z pětimístného uspořádání. Tvarovaná vnější zadní sedadla poskytují osobě sedící uprostřed vítanou boční oporu.
Průlomovým technickým řešením je systém rozpoznávání chodců (Pedestrian Detection), který pozná chodce, vstopujícího do jízdní dráhy a upozorní na něj řidiče. Pokud řidič nereaguje, systém automaticky aktivuje brzdy na maximální výkon. V nouzové situaci je řidič nejprve upozorněn zvukově a blikajícím světlem v zorném poli na čelním skle. Ve stejném okamžiku se zvýší tlak v brzdách. Pokud řidič ani přesto nereaguje a srážka se stane nevyhnutelnou, vůz začne automaticky intenzivně brzdit.
Když řidič na situaci včas nezareaguje, dokáže systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění srážce s chodcem zabránit do 35 km/h. Při vyšších rychlostech je kladen důraz především na snížení rychlosti před nárazem. Pokud se rychlost jízdy zmenší například z 50 km/h na 25 km/h, sníží systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění riziko usmrcení chodce o 20 procent; v některých případech až o 85 procent.
Automobil se systémem City Safety automaticky zastaví, jestliže řidič včas nezareaguje na zpomalení nebo zastavení vozidla vpředu, případně pokud se příliš rychle blíží k pevné překážce. Do 30 km/h systém dokáže kolizi s vozidlem nebo překážkou buď zabránit, nebo alespoň snížit její následky.
Již v průběhu prvního roku výroby bude Volvo S60 k dispozici se širokou nabídkou vznětových i zážehových motorů počínaje úspornou verzí DRIVe s výkonem 115 k až po výkonnou verzi o výkonu 304 k.
Novinkou je přeplňovaný čtyřválec 2.0 GTDi s točivým momentem 300 Nm od 1 750/min. Nová technologie přeplňování, přímé vstřikování paliva a dva vačkové hřídele s funkcí proměnlivého časování ventilů vytváří kombinaci nízké spotřeby paliva, nízkých emisí a vysokého výkonu v širokém rozmezí otáček – to vše při mimořádně kompaktních rozměrech celé jednotky.
Turbodmychadlo je nejmenší svého druhu vzhledem k výkonu motoru. Sběrné výfukové potrubí a tělo turbodmychadla jsou vyrobeny z ocelového plechu, nikoliv z těžšího odlitku. Sběrné potrubí z plechu pochopitelně není nic nového, dosud však bylo využíváno pouze v kombinaci s odlévaným tělesem turbíny.
Pohonné jednotky mohou být kiombinovány s maniální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovou samočinnou Geartronic či Powershift.
V průběhu prvního roku výroby bude nový model S60 představen i ve verzi DRIVe s dieselovým motorem 1.6 litru, jehož spotřeba paliva je 4,3 l/100 km. Nabízet se bude výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.
Volvo S60 je vybaveno zcela novým informačním a multimediálním systémem, který zprostředkovává informace z audiosystému, navigačního systému, mobilního telefonu a dalších systémů prostřednictvím pěti- nebo sedmipalcové barevné obrazovky v horní části středové konzoly. Obrazovka je umístěna dostatečně vysoko, aby byla pro řidiče dobře čitelná, ale zároveň neodváděla jeho pozornost od dění na vozovce.
Nové Volvo S60 se bude vyrábět v továrně společnosti Volvo Cars v belgickém Gentu. První automobily budou zákazníkům dodány počátkem léta 2010.
Zážehové motory
| Typ | T6 3.0 | 2.0GTDi | T5 2.0 | T4 1.6 | T3 1.3 |
| Počet válců | 6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Výkon | 304 | 203 | 240 | 180 | 150 |
| Toč.moment | 440 | 300 | 320 | 140 | 240 |
| Zrychlení | 6,5 | 7,7 | |||
| Rychlost | 250 | 135 | |||
| Spotřeba | 10,2 | 7,9 |
Vznětové motory
| Typ | D5 2.4 | D3 2.0 | 1.6 Drive |
| Počet válců | 5 | 5 | 4 |
| Výkon | 205 | 163 | 115 |
| Toč.moment | 420 | 400 | 270 |
| Zrychlení | 7,8 | 9,2 | |
| Rychlost | 235 | 220 | |
| Spotřeba | 5,9 | 5,2 | 4,3 |
Pozn. Výkon – k, točivý moment – Nm, zrychlení 0-100 km/h (s), rychlost – km/h, spotřeba kombin. – l/100 km
Modely T5, T4,T3 a 1.6 eDrive budou uvedeny později
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















