Volvo S60 a V60 ve sportovním R-Designu
Volvo představuje nové modely S60 a V60 R-Design – navržené s důrazem na sportovní vlastnosti a vybavené speciálně upraveným podvozkem, který je zárukou skvělých jízdních vlastností. Vozy v provedení R-Design mohou být vybaveny benzínovými a dieselovými motory.
Konstruktéři pod kapotu do motorového prostoru umístili příčnou výztuž, která rozpírá vrchní konce ramen nápravy. Na zadní nápravě jsou modely jednoplášťové tlumiče. Na rozdíl od dříve použitých dvouplášťových tlumičů je nyní k tlumení při stlačování a roztahování použit tentýž ventil, což umožňuje kratší a rychlejší proudění tekutiny.
Přední a zadní pružiny jsou o 15 mm kratší a jejich tuhost se zvýšila o 15 % oproti dynamickému podvozku u S60 a V60. Pouzdra, pomocí kterých jsou zadní tlumiče upevněny ke karoserii, jsou o 20 % tužší. Přední pouzdro vlečného ramene, tj. upevnění v zadní části vozu, je o 400 procent tužší než dříve.
Podobně jako u standardních verzí je podvozek vybaven řadou elektronických systémů, které posouvají zážitek ze sportovní jízdy ještě o kus dále. Systém řízení trakce v zatáčkách umožňuje pomocí přenosu točivého momentu hladší průjezd zatáčkami. Tato technologie je dalším vylepšením stabilizačního systému DSTC. Stabilizační systém DSTC zastává několik funkcí, zvyšující bezpečnost a zlepšující jízdní vlastnosti:
Pomocí nového gyroskopického čidla, které snímá úhel příčného náklonu, lze jakoukoli tendenci ke smyku identifikovat již v počáteční fázi. Díky tomu je stabilizace DSTC schopna zasáhnout dříve a s vyšší přesností. Pokročilé řízení stability představuje výrazné zlepšení jízdních vlastností a pomáhá při nouzových úhybných manévrech při dynamické jízdě, kdy na vozidlo působí velké boční síly.
Řízení odporu motoru zabraňuje ztrátě přilnavosti kol v případě brzdění motorem na kluzkém povrchu.
Systém DSTC disponuje sportovním režimem, který umožňuje aktivnější styl jízdy. Při deaktivaci protiprokluzového systému automobil dovolí výraznější přetáčivé chování.
Vozy v provedení R-Design mohou být vybaveny benzínovými a dieselovými motory – od ekonomického agregátu DRIVe s výkonem 115
Z vnějšku je na pohled patrná impozantní změněná příď s mřížkou chladiče lakovanou lesklou černou barvou. Ke sportovnímu vzhledu přispívají součásti karoserie lakované v barvě vozu, detaily ve speciálním matném provedení. Celkový vzhled podtrhují dvě výrazné koncovky výfuku a unikátní pětipaprsková 18” kola Diamond cut. Charakteristickou barvou bude červená Passion Red, ale S60 a V60 R-design budou k dispozici také v dalších sedmi barvách karoserie.
Sportovní sedadla jsou doplněna novými sedáky s výraznějším bočním vedením. Speciální čalounění v kombinaci textilu a kůže je k dispozici v kombinovaném černém a světlém provedení, nebo pouze v černé barvě. Interiér je dále vybaven speciálním volantem, řadicí pákou, sportovními pedály a vkládanými koberci.
JL, 1.11.2010
Přední a zadní pružiny jsou o 15 mm kratší a jejich tuhost se zvýšila o 15 % oproti dynamickému podvozku u S60 a V60. Pouzdra, pomocí kterých jsou zadní tlumiče upevněny ke karoserii, jsou o 20 % tužší. Přední pouzdro vlečného ramene, tj. upevnění v zadní části vozu, je o 400 procent tužší než dříve.
Podobně jako u standardních verzí je podvozek vybaven řadou elektronických systémů, které posouvají zážitek ze sportovní jízdy ještě o kus dále. Systém řízení trakce v zatáčkách umožňuje pomocí přenosu točivého momentu hladší průjezd zatáčkami. Tato technologie je dalším vylepšením stabilizačního systému DSTC. Stabilizační systém DSTC zastává několik funkcí, zvyšující bezpečnost a zlepšující jízdní vlastnosti:
Pomocí nového gyroskopického čidla, které snímá úhel příčného náklonu, lze jakoukoli tendenci ke smyku identifikovat již v počáteční fázi. Díky tomu je stabilizace DSTC schopna zasáhnout dříve a s vyšší přesností. Pokročilé řízení stability představuje výrazné zlepšení jízdních vlastností a pomáhá při nouzových úhybných manévrech při dynamické jízdě, kdy na vozidlo působí velké boční síly.
Řízení odporu motoru zabraňuje ztrátě přilnavosti kol v případě brzdění motorem na kluzkém povrchu.
Systém DSTC disponuje sportovním režimem, který umožňuje aktivnější styl jízdy. Při deaktivaci protiprokluzového systému automobil dovolí výraznější přetáčivé chování.
Vozy v provedení R-Design mohou být vybaveny benzínovými a dieselovými motory – od ekonomického agregátu DRIVe s výkonem 115
Z vnějšku je na pohled patrná impozantní změněná příď s mřížkou chladiče lakovanou lesklou černou barvou. Ke sportovnímu vzhledu přispívají součásti karoserie lakované v barvě vozu, detaily ve speciálním matném provedení. Celkový vzhled podtrhují dvě výrazné koncovky výfuku a unikátní pětipaprsková 18” kola Diamond cut. Charakteristickou barvou bude červená Passion Red, ale S60 a V60 R-design budou k dispozici také v dalších sedmi barvách karoserie.
Sportovní sedadla jsou doplněna novými sedáky s výraznějším bočním vedením. Speciální čalounění v kombinaci textilu a kůže je k dispozici v kombinovaném černém a světlém provedení, nebo pouze v černé barvě. Interiér je dále vybaven speciálním volantem, řadicí pákou, sportovními pedály a vkládanými koberci.
JL, 1.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout