Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Volvo C70 - novinka, a už vyprodaná

Současné letní teploty jsou jako stvořené pro jízdu v otevřeném voze. Nabídka kabrioletů je dnes poměrně značná, ale pokud se vám líbí nové Volvo C70, potom si musíte ještě na chvíli nechat zajít chuť.

 

Letos bude do ČR dodáno jen 12 kusů, další zájemci mohou být uspokojeni až někdy v únoru. O švédskou novinku je totiž obrovský zájem. Nemusíte však zoufat, dnešní kabriolety, zvláště ty s pevnou skládací střechou, které se promění na kupé, lze využívat naštěstí během celého roku.

Nové Volvo C70 je o něco kratší (4850 mm) a nižší (1410 mm) než předchůdce, ale stejně široké (1820 mm). V kombinaci s kratší přední částí  získal vůz na dynamice umocněnou ještě boční linií, která se zvedá směrem k zádi. V cestujících na zadních sedadlech posiluje pocit bezpečí. Nejdříve karosárna Pininfarina navrhla model jako kupé, teprve když byli inženýři spokojeni, tak provedli potřebné změny, aby z kupé vytvořili kabriolet.
Čtyřmístný interiér se vyznačuje moderním a inovativním designem inspirovaným skandinávskou tradicí hladkých povrchů, původních materiálů a dobré funkčnosti.

Zavazadlový prostor je na kabriolet této velikosti neobvykle prostorný. Při vytažené střeše je jeho kapacita 400 l, po sklopení střechy se sníží na 200 l. Pro pohodlné nakládání a vykládání předmětů u vozidla se sklopenou střechou, lze celý díl střechy elektromotorem nadzdvihnout přibližně o 200 mm. Elektricky ovládaná třídílná střecha je vyrobena z ocelových panelů a celý systém je řízen počítačem. Otevření/zavření střechy trvá přibližně 30 sekund. Po zvednutí střechy se tuhost karosérie zvýší přibližně o 15 procent.

Volvo C70 je vybaveno širokou škálou bezpečnostních řešení, která přispívají ke komfortu. Většina je přitom součastí standardní výbavy. Absenci pevné střechy kompenzují výztuhy a nejmodernější technologie.
„Cílem vývoje bylo, aby Volvo C70 mělo stejně účinnou ochranu proti bočnímu nárazu jako sedany. Vzhledem k tomu, že nemá běžnou střechu, museli odborníci hledat alternativní řešení.
Pro zajištění ochrany při nárazu z boku byl dále propracován systém ochrany proti bočnímu nárazu SIPS. Při tomto nárazu musí B-sloupek odolávat mimořádně velkým silám. U sedanu se síly rozptylují do konstrukce střechy. Proto středové sloupky obsahují přídavné výztuhy a jsou navzájem spojeny silným příčným podlahovým prvkem. Důležitou součástí ochrany proti bočnímu nárazu a převrácení vozidla je nafukovací clona (IC). Při aktivaci
zůstává clona ve svislé poloze, aby zajistila účinnou ochranu hlavy i při otevřeném okně. Kromě nafukovací clony jsou cestující vpředu chráněni bočními airbagy. 
Stabilní jízdní vlastnosti zajistí dynamický podvozek včetně vysoké torzní tuhosti karosérie. Riziko převrácení se tak snižuje, ale nelze jej vyloučit. Vzhledem k tomu, že automobil nemá pevnou střechu jsou požadavky na sloupky čelního skla vysoké. Jejich pevnost je dána mimořádně vysokou pevností ocelí - a pokročilou metodou výroby - hydraulickým tvarováním. Volvo C70 je vybaveno mohutnými ocelovými rámy (ROPS), které se při převrácení vysunou za zadními sedadly.
Součástí standardní výbavy je systém WHIPS pro prevenci poranění krční páteře, jeden z nejúčinnějších svého druhu. V případě silnějšího nárazu zezadu se opěradlo a hlavová opěrka přizpůsobí pohybu těla cestujícího. Nechybí ani protismykový systém DSTC,  jehož úkolem je upravit směr jízdy vozidla v případě hrozícího smyku. Mimořádně účinné brzdy jsou vybavené protiblokovacím systémem ABS a elektronickým rozdělováním brzdné síly na zadní kola a automatickým nouzovým brzdovým asistentem - EBA. 

Inteligentní informační systém IDIS nepřetržitě monitoruje určité funkce vozidla, jako jsou pohyb kol, pohyb plynového pedálu, ukazatele směru a brzdění. Získané údaje jsou zpracovávány a při dosažení určitého stupně aktivity pozdrží informace, které nejsou důležité z hlediska bezpečnosti (například příchozí telefonáty nebo SMS). K tomu může docházet například i během předjíždění nebo brzdění.
V budoucnosti se IDIS stane součástí rozsáhlejšího informačního systému, který bude schopen vyhodnotit celou řadu provozních faktorů vozidla. Cílem bude ještě více snížit zatížení řidiče a tím mu jízdu usnadnit.

 

Pro kabriolet byly vybrány čtyři pětiválcové pohonné jednotky:

 

Benzinové motory

Typ

2.4/2435 cm³

2.4 i

T5/2521 cm³

Výkon

140(103)/5000

170(125)/6000

220(162)/5000

Toč.mom.

220/4000

230/4400

320/1500-4800

Rychlost

205

220

240

Zrychlení

11,0

9,1

7,6

Prům.spotřeba

8,9

9,0

9,1

 

 

Vznětový motor

Typ

D5/2400 cm³

Výkon

180(132)/4000

Toč.moment

350/1750-3250

Rychlost

225

Zrychlení

9,5

Prům.spotřeba

7,3

 

Pozn.: Výkon k (kW)/min, toč.moment N.m/min, rychlost km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), prům spotřeba l/100 km.

 

Motory jsou kombinovány se dvěma manuálnímí pěti-a šestistupňovými převodovkami a samočinnou pětistupňovou (u typu D5 v základní verzi).

Díky kompaktním rozměrům vznikl velkorysý prostor mezi motorem a prostorem pro cestující. V případě kolize se může motor posunout o 150 mm vzad, než se klikový hřídel dostane do kontaktu s příčníkem umístěným před přepážkou oddělující prostor pro cestující.

Volvo C70 začíná na ceně 1 099 000 (2.4 Kinetic) a končí na 1 415 000 Kč (D5 Summum).

 

Jindřich Lasík, 23.6.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar