Volvo C30 - první kompaktní Seveřan
V letošním roce, kdy společnost Volvo Cars slaví 80 let od svého založení, zahájila v ČR prodej nejnovějšího modelu C30, mimochodem nejmenšího Volva, jaké se kdy v novodobé historii švédské značky objevilo. Poprvé tak míří Volvo do segmentu malých kompaktních vozů.
Novinku, která v těchto dnech přichází na český trh, lze charakterizovat jako dvoudveřové kombi s prosklenou zadní stěnou, čtyřmístným interiérem s vysokým stupněm komfortu a flexibility. Podle zástupců společnosti Volvo ČR by měl sportovní a neotřelý design oslovit hlavně mladší generaci, a to včetně žen.
Atraktivní, a na Volvo také trochu odvážený design, vyzařuje mnohem více dynamiky než ostatní současné modely švédské značky, snad kromě XC 90. Tu umocňuje ještě tzv. body kit (na snímku) lakovaný v barvě vozu nebo v odlišné kontrastní barvě.
Moderní interiér má čtyři samostatná a perfektně tvarovaná sedadla, posunutá blíže ke středu, čímž se zvýšilo pohodlí a zlepšila komunikace s řidičem a spolujezdcem vpředu. Zvláště atraktivní je středová konzole, která může být vyvedena hned ve čtyřech provedeních.
Pod zajímavě řešeným zadním víkem, které je celé skleněné, se skrývá zavazadlový prostor o objemu 233 litrů. Sklopením zadních sedadel jej lze zvětšit na 876 litrů
Model C30 vychází ze stejné podvozkové platformy jako S40, s nímž má také stejný nejen rozvor 2,6 metru, ale rovněž nezávislé zavěšení kol McPherson vpředu a víceprvkovou nápravu multilink vzadu. Oproti S40 je však naladěn více sportovně. Na výběr je celkem osm pohonných jednotek (známých z ostatních model) – pět benzinových (pětiválce T5 2.5 a 2.4, čtyřválce 2.0, 1.8, 1.6) a tři dieselové (pětiválec D5, čtyřválce 2.0 D a 1.6D), kombinované se šestistupňovou mechanickou převodovkou (T5 2.4 a 2.0 D) nebo pětistupňovou samočinnou převodovkou Geartronic pro pětiválcové motory. Pomyslnou špičku ledovce představuje přeplňovaný benzinový řadový pětiválec 2.5 o výkonu 220 k a točivém momentu 320 N.m od 1500 do 4800 otáček za minutu.
Překvapením nabídky je provedení N1 bez DPH, přičemž vůz zůstává stále čtyřmístný, ale svým způsobem pevná překážka tak trochu degraduje krásný automobil. Zákazníci si však takové provedení žádají.
Nejlevnější Volvo C30 s benzinovým motorem 1.6 ve výbavě „32“ stojí 489 900 Kč, naproti tomu nejdražší provedení D5 Summum 13 je za 945 000 Kč. (Více o Volvo C30 v rubrice Novinky)
Benzinové motory
(údaje pro mechanickou převodovku)
Dieselové motory
(údaje pro mech.převodovku, u D5 pro automatickou)
Pozn: Výkon kW(k), toč.mom. (N.m/min), rychlost (km/h), zrychlení 0-100 km/h (s). prům.spotřeba (l/100 km)
Jindřich Lasík, 26.1.2007
Atraktivní, a na Volvo také trochu odvážený design, vyzařuje mnohem více dynamiky než ostatní současné modely švédské značky, snad kromě XC 90. Tu umocňuje ještě tzv. body kit (na snímku) lakovaný v barvě vozu nebo v odlišné kontrastní barvě.
Moderní interiér má čtyři samostatná a perfektně tvarovaná sedadla, posunutá blíže ke středu, čímž se zvýšilo pohodlí a zlepšila komunikace s řidičem a spolujezdcem vpředu. Zvláště atraktivní je středová konzole, která může být vyvedena hned ve čtyřech provedeních.
Pod zajímavě řešeným zadním víkem, které je celé skleněné, se skrývá zavazadlový prostor o objemu 233 litrů. Sklopením zadních sedadel jej lze zvětšit na 876 litrů
Model C30 vychází ze stejné podvozkové platformy jako S40, s nímž má také stejný nejen rozvor 2,6 metru, ale rovněž nezávislé zavěšení kol McPherson vpředu a víceprvkovou nápravu multilink vzadu. Oproti S40 je však naladěn více sportovně. Na výběr je celkem osm pohonných jednotek (známých z ostatních model) – pět benzinových (pětiválce T5 2.5 a 2.4, čtyřválce 2.0, 1.8, 1.6) a tři dieselové (pětiválec D5, čtyřválce 2.0 D a 1.6D), kombinované se šestistupňovou mechanickou převodovkou (T5 2.4 a 2.0 D) nebo pětistupňovou samočinnou převodovkou Geartronic pro pětiválcové motory. Pomyslnou špičku ledovce představuje přeplňovaný benzinový řadový pětiválec 2.5 o výkonu 220 k a točivém momentu 320 N.m od 1500 do 4800 otáček za minutu.
Překvapením nabídky je provedení N1 bez DPH, přičemž vůz zůstává stále čtyřmístný, ale svým způsobem pevná překážka tak trochu degraduje krásný automobil. Zákazníci si však takové provedení žádají.
Nejlevnější Volvo C30 s benzinovým motorem 1.6 ve výbavě „32“ stojí 489 900 Kč, naproti tomu nejdražší provedení D5 Summum 13 je za 945 000 Kč. (Více o Volvo C30 v rubrice Novinky)
Benzinové motory
Typ | 1.6 | 1.8 | 2.0 | 2.4 | T5 2.5 |
Výkon | 74(100) | 92(125) | 107(145) | 125(170) | 162(220) |
Toč.mom. | 150/4000 | 165/4000 | 185/4500 | 230/4400 | 320/1500-4800 |
Rychlost | 185 | 200 | 210 | 220 | 240 |
Zrychlení | 11,8 | 10,8 | 9,4 | 8,1 | 6,7 |
Prům.spotř. | 7,0 | 7,3 | 7,3 | 8,4 | 8,7 |
(údaje pro mechanickou převodovku)
Dieselové motory
Typ | 1.6D | 2.0D | D5 2.4 |
Výkon | 80(109) | 100(136) | 132(180) |
Toč.mom. | 240/1750 | 320/2000 | 350/1750-3250 |
Rychlost | 190 | 210 | 220 |
Zrychlení | 11,9 | 9,4 | 8,4 |
Prům.spotř. | 4,9 | 5,7 | 6,9 |
(údaje pro mech.převodovku, u D5 pro automatickou)
Pozn: Výkon kW(k), toč.mom. (N.m/min), rychlost (km/h), zrychlení 0-100 km/h (s). prům.spotřeba (l/100 km)
Jindřich Lasík, 26.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout