Volvo C30 po modernizaci
Nové Volvo C30 vystupuje z řady a poukazuje na svůj potenciál a osobitost. Důkazem toho je svěží a sebejistý design přídě. Charakter vozu je podpořen širokou nabídkou příslušenství včetně výrazné sady stylistických doplňků.
Změny jsou tentokrát rozsáhlejší, než je u Volva obvyklé. Dotkly se celé přídě včetně panelů karoserie, jako jsou přední blatníky. Nový tvar přídě dodává vozu charakter a osobitost, čímž se odlišuje od modelů S40 a V50. Uprostřed přídě se nachází nové, větší logo iron mark, zvětšil se také vstupní vzduchový otvor připomínající XC60. Přestože k největším změnám designu došlo na přídi, nebyla opominuta ani záď, která se vyznačuje stejnými hlubokými liniemi a detaily. Kontury jsou odvážnější a dynamičtější. Černé plastové panely byly nahrazeny díly lakovanými barvou karoserie nebo kontrastním lakem.
Volvo C30 nabízí řadu nových prvků interiéru. Kromě jiného je nyní k dispozici barevná kombinace Espresso/Blond, tvořená tmavě hnědou horní částí a světlým odstínem ve spodní části dveří. Světlý tón se nachází na pomezí šedé a béžové. Provedení umožňuje začlenit do textilních materiálů nové výrazné barvy, jako jsou oranžová, zelená nebo modrá. Pro tento interiér je k dispozici také barva koženého čalounění s názvem Cranberry.
Dalším prvkem je kryt zavazadlového prostoru z nového materiálu a opatřen vzorem, jenž podtrhuje moderní image vozu. Volvo C30 současně uspokojuje přání zákazníků s většími požadavky na design vozu. Sada stylistických doplňků s odvážnějším stylem zahrnuje dekorativní lištu kolem mlhovek, spodní kryt nárazníku, prahové lišty s gravírovaným logem a spodní kryt zadního nárazníku se stylovým hliníkovým vzhledem. Pro motory D5 a T5 jsou k dispozici dvě nerezové koncovky výfuku o průměru 90 mm.
Hliníková středová konzola a vnitřní kliky dveří jsou inspirovány starověkou námořní mapou a mapami pro námořní plavby. Jejich vzor obsahuje čáry poledníků a rovnoběžek, či čárkované směrové linie, jež dále zdůrazňují průzkumnické téma.
Nový volitelný sportovní podvozek je výrazně „ostřejší“ a vyznačuje se vyšší tuhostí a stabilitou. Tuhost pružin se zvýšila o 30 %, což přispívá k vyšší stabilitě vozidla při dynamické jízdě. Také tlumiče pérování se vyznačují vyšší tuhostí a jsou nyní jednoplášťové, což vede k rychlejšímu nárůstu tlaku. Tužší stabilizátory omezují jakoukoliv tendenci k naklánění při průjezdech zatáčkami. Nový sportovní podvozek je k dispozici pro všechny verze modelu C30 s výjimkou 1.6D DRIVe.
Sportovní podvozek a řízení lze kombinovat s mimořádně širokou nabídkou hnacích ústrojí. Od jara je pro 1.6 D DRIVe k dispozici systém start/stop, čímž se spotřeba paliva snižuje na 3,9 l/100 km a emise oxidu uhličitého jsou pouze 104 g CO2/km, což je nejnižší hodnota v daném segmentu. Poprvé v historii značky Volvo se objevil automobil, který emituje 99 gramů CO2 na kilometr. Volvo C30 DRIVe se systémem Start/Stop tak může na jednu nádrž s 52 litry nafty ujet teoreticky 1380 kilometrů. Nový model se na trhu objeví koncem tohoto roku.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Platí pro verze s man.převodovkou
Všechny motory jsou kompaktní a jsou uloženy napříč, čímž je zajištěna maximální možná bezpečnost a prostornost kabiny. Pro motory T5, D5 a 2.0D je k dispozici šestistupňová manuální převodovka. Pro pětiválcové benzínové a dieselové motory je k dispozici pětistupňová automatická převodovka s funkcí Geartronic. Pro motor 2.0D je k dispozici automatická šestistupňová převodovka Powershift
JL, 25.9.2009
Volvo C30 nabízí řadu nových prvků interiéru. Kromě jiného je nyní k dispozici barevná kombinace Espresso/Blond, tvořená tmavě hnědou horní částí a světlým odstínem ve spodní části dveří. Světlý tón se nachází na pomezí šedé a béžové. Provedení umožňuje začlenit do textilních materiálů nové výrazné barvy, jako jsou oranžová, zelená nebo modrá. Pro tento interiér je k dispozici také barva koženého čalounění s názvem Cranberry.
Dalším prvkem je kryt zavazadlového prostoru z nového materiálu a opatřen vzorem, jenž podtrhuje moderní image vozu. Volvo C30 současně uspokojuje přání zákazníků s většími požadavky na design vozu. Sada stylistických doplňků s odvážnějším stylem zahrnuje dekorativní lištu kolem mlhovek, spodní kryt nárazníku, prahové lišty s gravírovaným logem a spodní kryt zadního nárazníku se stylovým hliníkovým vzhledem. Pro motory D5 a T5 jsou k dispozici dvě nerezové koncovky výfuku o průměru 90 mm.
Hliníková středová konzola a vnitřní kliky dveří jsou inspirovány starověkou námořní mapou a mapami pro námořní plavby. Jejich vzor obsahuje čáry poledníků a rovnoběžek, či čárkované směrové linie, jež dále zdůrazňují průzkumnické téma.
Nový volitelný sportovní podvozek je výrazně „ostřejší“ a vyznačuje se vyšší tuhostí a stabilitou. Tuhost pružin se zvýšila o 30 %, což přispívá k vyšší stabilitě vozidla při dynamické jízdě. Také tlumiče pérování se vyznačují vyšší tuhostí a jsou nyní jednoplášťové, což vede k rychlejšímu nárůstu tlaku. Tužší stabilizátory omezují jakoukoliv tendenci k naklánění při průjezdech zatáčkami. Nový sportovní podvozek je k dispozici pro všechny verze modelu C30 s výjimkou 1.6D DRIVe.
Sportovní podvozek a řízení lze kombinovat s mimořádně širokou nabídkou hnacích ústrojí. Od jara je pro 1.6 D DRIVe k dispozici systém start/stop, čímž se spotřeba paliva snižuje na 3,9 l/100 km a emise oxidu uhličitého jsou pouze 104 g CO2/km, což je nejnižší hodnota v daném segmentu. Poprvé v historii značky Volvo se objevil automobil, který emituje 99 gramů CO2 na kilometr. Volvo C30 DRIVe se systémem Start/Stop tak může na jednu nádrž s 52 litry nafty ujet teoreticky 1380 kilometrů. Nový model se na trhu objeví koncem tohoto roku.
Zážehové motory
| Typ | Výkon (k) | Toč.moment(Nm) | Spotřeba(l/100km) |
| 2.5 T5 | 230 | 320 | 8,7 |
| 2.4i | 170 | 230 | 8,4 |
| 2.0 | 145 | 185 | 7,4 |
| 1.6 | 100 | 150 | 7,0 |
Vznětové motory
| Typ | Výkon | Toč.moment | Spotřeba |
| 2.4 D5 | 180 | 400 | 6,2 |
| 2.0D | 136 | 320 | 5,7 |
| 1.6D Drive | 109 | 240 | 4,5 |
| 1.6 D Drive start/stop | 109 | 240 | 3,9 |
Pozn. Platí pro verze s man.převodovkou
Všechny motory jsou kompaktní a jsou uloženy napříč, čímž je zajištěna maximální možná bezpečnost a prostornost kabiny. Pro motory T5, D5 a 2.0D je k dispozici šestistupňová manuální převodovka. Pro pětiválcové benzínové a dieselové motory je k dispozici pětistupňová automatická převodovka s funkcí Geartronic. Pro motor 2.0D je k dispozici automatická šestistupňová převodovka Powershift
JL, 25.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













