Volkswagen up! - kompakt pro města
Volkswagen vyvinul nový malý vůz s názvem up!, který jako specialista do města nabízí maximum prostoru na minimálním půdorysu (3,54 x 1,64 m). Díky tomu je up! ideální volbou pro jízdu ve velkých i menších městech.
Současně přichází nová generace tříválcových zážehových motorů ve dvou výkonových stupních 44 kW / 60 k a 55 kW / 75 k. Kombinovaná spotřeba paliva verze BlueMotion Technology (včetně systému Stop/Start) poháněné motorem 1,0 litru o výkonu 44 kW / 60 k je 4,2 l/100 km. Později bude následovat motor na stlačený zemní plyn (CNG) se stejnou základní konstrukcí a výkonem 50 kW / 68 k. Jeho kombinovaná spotřeba paliva 3,2 kg/100 km (zemní plyn). V roce 2013 nabídku doplní také up! poháněný elektřinou.
City Emergency Braking
Významnou novinku z hlediska bezpečnosti představuje na přání dodávaná funkce City Emergency Braking. Systém se automaticky aktivuje při rychlosti do 30 km/h a za pomoci laserového senzoru sleduje prostor před vozidlem, aby včas detekoval hrozící kolizi. V závislosti na rychlosti jízdy a charakteru příslušné situace dokáže funkce nouzového brzdění v městském provozu snížit intenzitu nárazu automatickými brzdovými zásahy, které mohou nehodě za určitých okolností dokonce i zabránit. Up! je dosud jediným vozem ve svém segmentu, nabízený s funkcí nouzového brzdění v městském provozu.
Rozměry a design
S délkou 3,54 m a šířkou 1,64 m je up! jedním z nejmenších čtyřmístných vozů. Výška je 1,48 m. Jeho celková délka je tvořena nápadně krátkými převisy karoserie a dlouhým rozvorem (2,42 m). Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: „Ideálním tvarem pro maximální využití prostoru v malém automobilu by byla obdélníková krabice. V případě modelu up! se nám podařilo navrhnout šarmantně čistý a designově přitažlivý tvar karoserie. Je to působivý malý vůz s extrémně krátkými převisy, dlouhým rozvorem náprav a širokým rozchodem kol vpředu a vzadu.“
Využití obestavěného prostoru je mimořádně dobré díky rozvoru, který je jedním z nejdelších v tomto segmentu, a uložení motoru daleko vpředu. Přestože řidič, spolujezdec vpředu a dva cestující vzadu nastupují do malého vozu, uvnitř na ně v žádném případě nečekají stísněné poměry. Skutečností je pravý opak, jak dokazuje např. zavazadlový prostor, jehož objem 251 l je větší, než je v segmentu modelu up! běžné. Po úplném složení zadních sedadel může být zavazadlový prostor zvětšen na 951 l.
Zábavný design interiéru
Interiér je přehledný a prakticky uspořádaný a nabízí řadu důmyslných řešení a propracovaných detailů, zábavný design a kvalitu. Luxusní dojem budí postranní prodloužení přístrojové desky před řidičem a spolujezdcem vpředu.
maps + more
Poprvé v modelu značky VW bude nabízen systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device). V cenově atraktivním modelu up! bude toto ekonomicky výhodné řešení představovat praktický a uživatelsky přívětivý nástroj pro využívání navigace či telefonu a zároveň i neocenitelný zdroj cenných informací a zábavy. Systém maps + more vznikl jako unikátní koncept dostupný pro všechny majitele modelu up! ve spolupráci se společností Navigon. Uživatel jednoduše vloží zařízení PID do vyhrazeného držáku nad středovou konzolou. Na rozdíl od mnoha jiných podobných systémů tohoto druhu se maps + more dokáže mnohem lépe propojit s ostatními systémy vozidla. Díky tomu může např. ovládání a sledování navigačního systému, telefonu a informačního a zábavního systému probíhat prostřednictvím dotykového displeje PID, který slouží rovněž k zobrazování důležitých provozních informací včetně přepínání do režimu vizuálního displeje systému ParkPilot, který sleduje a ukazuje vzdálenost vozu od překážek při parkování a manévrování.
Tři verze
Up! Přichází s kompletně novou konstrukcí i designem. Na český trh bude uveden na jaře 2012. Vzhledem k rozmanitým potřebám zákazníků a jejich různým finančním možnostem budou nabízeny tři verze:
take up! jako základní model
move up! se orientuje na komfort
high up!jako vrcholná verze
JL, 23.8.2011
City Emergency Braking
Významnou novinku z hlediska bezpečnosti představuje na přání dodávaná funkce City Emergency Braking. Systém se automaticky aktivuje při rychlosti do 30 km/h a za pomoci laserového senzoru sleduje prostor před vozidlem, aby včas detekoval hrozící kolizi. V závislosti na rychlosti jízdy a charakteru příslušné situace dokáže funkce nouzového brzdění v městském provozu snížit intenzitu nárazu automatickými brzdovými zásahy, které mohou nehodě za určitých okolností dokonce i zabránit. Up! je dosud jediným vozem ve svém segmentu, nabízený s funkcí nouzového brzdění v městském provozu.
Rozměry a design
S délkou 3,54 m a šířkou 1,64 m je up! jedním z nejmenších čtyřmístných vozů. Výška je 1,48 m. Jeho celková délka je tvořena nápadně krátkými převisy karoserie a dlouhým rozvorem (2,42 m). Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: „Ideálním tvarem pro maximální využití prostoru v malém automobilu by byla obdélníková krabice. V případě modelu up! se nám podařilo navrhnout šarmantně čistý a designově přitažlivý tvar karoserie. Je to působivý malý vůz s extrémně krátkými převisy, dlouhým rozvorem náprav a širokým rozchodem kol vpředu a vzadu.“
Využití obestavěného prostoru je mimořádně dobré díky rozvoru, který je jedním z nejdelších v tomto segmentu, a uložení motoru daleko vpředu. Přestože řidič, spolujezdec vpředu a dva cestující vzadu nastupují do malého vozu, uvnitř na ně v žádném případě nečekají stísněné poměry. Skutečností je pravý opak, jak dokazuje např. zavazadlový prostor, jehož objem 251 l je větší, než je v segmentu modelu up! běžné. Po úplném složení zadních sedadel může být zavazadlový prostor zvětšen na 951 l.
Zábavný design interiéru
Interiér je přehledný a prakticky uspořádaný a nabízí řadu důmyslných řešení a propracovaných detailů, zábavný design a kvalitu. Luxusní dojem budí postranní prodloužení přístrojové desky před řidičem a spolujezdcem vpředu.
maps + more
Poprvé v modelu značky VW bude nabízen systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device). V cenově atraktivním modelu up! bude toto ekonomicky výhodné řešení představovat praktický a uživatelsky přívětivý nástroj pro využívání navigace či telefonu a zároveň i neocenitelný zdroj cenných informací a zábavy. Systém maps + more vznikl jako unikátní koncept dostupný pro všechny majitele modelu up! ve spolupráci se společností Navigon. Uživatel jednoduše vloží zařízení PID do vyhrazeného držáku nad středovou konzolou. Na rozdíl od mnoha jiných podobných systémů tohoto druhu se maps + more dokáže mnohem lépe propojit s ostatními systémy vozidla. Díky tomu může např. ovládání a sledování navigačního systému, telefonu a informačního a zábavního systému probíhat prostřednictvím dotykového displeje PID, který slouží rovněž k zobrazování důležitých provozních informací včetně přepínání do režimu vizuálního displeje systému ParkPilot, který sleduje a ukazuje vzdálenost vozu od překážek při parkování a manévrování.
Tři verze
Up! Přichází s kompletně novou konstrukcí i designem. Na český trh bude uveden na jaře 2012. Vzhledem k rozmanitým potřebám zákazníků a jejich různým finančním možnostem budou nabízeny tři verze:
take up! jako základní model
move up! se orientuje na komfort
high up!jako vrcholná verze
JL, 23.8.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout