Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen up! - budoucí bestseller (II)

S délkou 3,54 metru a šířkou 1,64 metru (bez vnějších zpětných zrcátek) je up! jedním z nejmenších čtyřmístných vozů. Výška je 1,48 metru. Celková délka je tvořena nápadně krátkými převisy karoserie a velmi dlouhým rozvorem (2,42 metru).

Velké otvory pro přívod chladicího vzduchu up! díky malým motorů, resp. později doplněnému elektromotoru, nepotřebuje. Vizuálně velmi výrazné jsou světlomety, jejichž rozměry jsou sice v porovnání s ostatními vozy Volkswagen výrazně menší, přesto jsou však nepřehlédnutelné. Kola jsou chráněna mohutnými podběhy, jejichž boční plochy mají velkorysé rozměry a vizuálně tak zvětšují průměr malých kol (14 až 16“).
Velké zadní výklopné víko sahá až k nárazníku. Tzv. hybridní výklopné víko je vyrobeno ze 3 vrstev. Vnější vrstva je tvořena průhledným sklem. Zadní víko tak tvoří formální celek se svisle uspořádanými zadními svítilnami. Zadní víko je dále tvořeno nosnou základní strukturou, k níž je laserem přivařena druhá vrstva plechu. Vnější, třetí vrstvu zadního víka tvoří vlepené sklo sahající od napojení střechy přes zadní okno a celé zadní víko až po spodní část víka.
Přestože velké zadní světlomety modelu up! vypadají jako součást zadního víka, jsou ve skutečnosti spojeny pevně s karoserií.
Jeden z nejdelších rozvorů v segmentu umožnil společně s kompaktními motory uloženými vpředu a nově koncipovanými nápravami dosáhnout neobvykle dobrého využití obestavěného prostoru. Řidič, spolujezdec a cestující na zadních sedadlech cestují sice v kompaktním, nikoli však stísněném automobilu. Naopak se mohou těšit z nově vyvinutých, velmi komfortních modulárních sedadel. V porovnání se srovnatelnými koncepty jsou přední sedadla o 15 procent lehčí. Opěrky hlavy sedadel řidiče a spolujezdce jsou ve stylu sportovních vozů pevně spojeny s opěradlem.
Objem zavazadlového prostoru 251 litrů je výrazně větší, než je v segmentu běžné. Po složení může být zavazadlový prostor zvětšen na 951 litrů, přičemž uživatelé mají k dispozici téměř rovnou ložnou plochu.
Celý interiér se vyznačuje důkladně propracovanými detaily. Například v porovnání s Lupem byl volant včetně sloupku řízení přemístěn výš. Takových příkladů lze nalézt celou řadu. Patří mezi ně např. výrazně vytvarované místo pro levou nohu vedle spojky. Toto malé, ale důležité zvýšení komfortu mohlo být realizováno díky kompaktní konstrukci přední nápravy typu McPherson. Prostorově nenáročná je rovněž zadní kliková náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, což se odráží ve velkém objemu zavazadlového prostoru.

Interiér je přehledný a prakticky uspořádaný, nabízí celou řadu důmyslných řešení a propracovaných detailů, zábavný design a kvalitu, která povznese segment malých vozů na novou úroveň. Luxusní dojem budí tzv. „dash pad“, barevně odlišený ozdobný pás v celé šířce přístrojové desky před řidičem a spolujezdcem vpředu. V závislosti na výbavové linii může být lakován dekorační barvou (move up!) nebo barvou karoserie (high up!). Zatímco horní část přístrojové desky je vždy „titanově černá“, mohou si zájemci o modely move up! a high up! objednat spodní část přístrojové desky alternativně ve světlém „béžovém“ odstínu.
Přístroje a ovládací prvky jsou rozčleněny do tří centrálních zón tvořených sdruženým přístrojem před řidičem, ovládacím modulem na středovém panelu včetně rádia s přehrávačem CD a ovládáním klimatizace a odnímatelnou informační, zábavní a navigační jednotkou (maps+more). Sdružený přístroj je tvořen dvěma, resp. třemi (od move up!) analogovými ukazateli a jedním digitálním displejem. Například modely move up! a high up! mají uprostřed umístěný velký rychloměr včetně integrovaného multifunkčního ukazatele, vlevo otáčkoměr, vpravo palivoměr. Uprostřed přístrojové desky mezi řidičem a spolujezdcem se nacházejí ovládací prvky ventilační soustavy, případně klimatizace, rádia s přehrávačem CD, výstražných blikačů, vyhřívání sedadel a zadního okna a vypínač systému Start-Stop


take up!, move up!, high up!
Nezávisle na zvoleném motoru se bude nový Volkswagen dodávat ve 3 výbavových liniích take up!, move up! a high up!.
Výbava take up! v Německu zahrnuje 14“ kola, nárazníky lakované v barvě karoserie a zeleně tónované determální prosklení. V interiéru je vybaven funkcí Easy Entry pro snadné nastupování dozadu, sklopnou zadní lavicí, barevně odlišenými rámečky výdechů ventilační soustavy a krytem zavazadlového prostoru potaženým tkaninou. Z funkční výbavy nechybí stěrač zadního okna, elektromechanické řízení s posilovačem, výškově nastavitelný sloupek řízení a světlomety pro denní svícení.
Výbava v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti zahrnuje přední airbagy, boční airbagy pro hlavu a hrudník, předpínače bezpečnostních pásů vpředu, ABS včetně ASR, elektronický stabilizační systém ESP, úchyty ISOFIX a TOP-Tether pro připevnění příslušných dětských sedaček na zadních sedadlech a možnost deaktivace airbagu spolujezdce.


up! black, up! white
Z modelu high up! vycházejí dva exkluzivní modely up! black a up! white, s nimiž Volkswagen oslaví uvedení své nové modelové řady na trh. Na rozdíl od high up! se exteriér modelu up! black vyznačuje sériově dodávaným perleťovým lakem v odstínu „black pearl“ a stříbrnými 16“ koly z lehké slitiny s pneumatikami širokými 185 mm. Rovněž k sériové výbavě patří chromovaný vzhled pro kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky mlhovek a boční ochranné lišty. Interiér se vyznačuje exkluzivním šedočerným károvaným vzorkem potahů sedadel, bílým kontrastním stehováním a specifickou úpravou koženého volantu a hlavice řadicí páky. Funkční výbavu zdokonaluje audiosystém RCD 215 a PID maps+more s 5“ dotykovým displejem, handsfree Bluetooth a navigačním systémem.
Podle očekávání odpovídají úpravy exteriéru modelu up! white až na barevný odstín modelu up! black. Kola modelu up! white jsou bílá. Příslušný odstín laku nese název„pure white“. Také uvnitř jsou „dash pad“ a podokenní parapety ve dveřích bílé, což platí i pro kontrastní stehování, kédry a ozdobné stehování na manžetě řadicí páky a páky ruční brzdy.


Rozšíření výbavy prostřednictvím „packs“. Stejně jako u každého vozu, je možné i pro up! samostatně objednávat jednotlivé prvky výbavy na přání. Mezi ně patří například velké panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, audiosystém RCD 215, zvuková aparatura nebo sportovní podvozek.
Vývojáři si položili otázku, zda by život s automobilem nemohl být ještě jednodušší a přívětivější. Protože často malé věci určují podobu velkého celku. A tak vznikla myšlenka „up! boxes“. Jsou to malé, lehké boxy pro nejrůznější situace s potřeby. Například „kid box“ pro rodiče s malými dětmi obsahuje tašku pro všechny ty tisíce maličkostí. Další „up! boxes“ se budou jmenovat „city box“ nebo „travel box“.


JL, 16.9.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar