Volkswagen pro Brno - zákazník na prvním místě
Značka Volkswagen pro návštěvníky autosalonu připravila na své expozici, která je se 1320 m2 největší, celou řadu novinek, a to jak na poli osobních, tak i užitkových vozů. Od 6. do 11. června si mohou zájemci prohlédnout v Pavilonu P nejnovější a nejlepší vozy, jaké Volkswagen nabízí.
Velikostí výstavní plochy, počtem novinek a vystavených vozů a bohatým doprovodným programem Volkswagen ukazuje, že i přes některé negativní vlivy na trhu osobních vozů v letošním roce, je pro ni zákazník vždy na prvním místě.
Polo
Nejvýznamnější událostí pro Volkswagen bude česká premiéra páté generace Polo. Žádné jiné auto ve třídě malých vozů nepůsobí tak dospěle a hodnotně jako Polo, komfort, kvalita a bezpečnost vymezují nové hranice pro segment nižší třídy.
Nové Polo bylo navrženo a zkonstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje tužší karoserie, kdy např. v prostoru nohou se podařilo snížit deformaci karoserie v případě čelní srážky o 50 %. Novinka je navíc sériově vybavena elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a efektivním souborem zádržných systémů včetně bočních airbagů chránících hlavu a hrudník či předpínačů bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. I přes řadu inovací, které byly na celém voze provedeny, se podařilo snížit hmotnost o 7,5 % oproti předchozí generaci.
Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, přineslo snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, která bude k dispozici od listopadu. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s 5,5 l/100 km (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace. Polo bude v nabídce se sedmi motory – čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými s výkonovým spektrem od 44 kW (60 k) do 77 kW (105 k). Pět z nich je nových nebo jsou v Polu použity poprvé. Mezi tyto „nováčky“ patří všechny tři vznětové motory TDI. Díky implementaci technologie vstřikování paliva common rail, která je v Polu použita poprvé, jsou tyto jednotky úspornější a zároveň výkonnější. Potenciál nových motorů TDI je viditelný na příkladu Pola 1.6 TDI (66 kW / 90 k): pokud je motor kombinován s paketem BlueMotion, činí kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km a hodnota emisí CO2 96 g/km z nového Pola nejúspornější a nejčistší pětimístný vůz na naftu na světě.
Polo BlueMotion
Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Polo BlueMotion II, pětimístný automobil se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.
To však nejsou jediná vylepšení. Na studii Polo BlueMotion, která váží pouhých 1080 kg, provedl VW řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s nízkým valivým odporem na 15“ kolech z lehkých slitin. Výsledkem je úspora paliva o 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %.
Golf GTI
Druhou novinkou je šestá generace sportovního Golfu GT, jehož podvozek s novou elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS přiváží novou definici průjezdu zatáčkou a trakce. Jízdní vlastnosti a nejvyšší rychlost 240 km/h dopřávají řidiči ještě větší potěšení, mj.díky turbodmychadlem přeplňovanému motoru o výkonu 155 kW (210 k), jenž v kombinovaném režimu EU spotřebuje 7,5 l/100 km.
Passat TSI EcoFuel
Třetí významnou premiérou je Passat TSI EcoFuel (v provedení Limuzína a Variant), první vůz na stlačený zemní plyn se systémem dvojitého přeplňování. Passat TSI představuje optimální kombinaci mezi výkonem a ekonomikou provozu a navíc je šetrný k životnímu prostředí. Modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena mobilita s dojezdem až 940 km s mimořádně nízkými provozními náklady. Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500/min, přičemž točivý moment 220 N.m má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500/min. Tato působivá výkonová charakteristika je jasnou odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za 9,8 sekundy.
Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500/min, přičemž točivý moment 220 N.m má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500/min. Tato přesvědčivá výkonová charakteristika je odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za 9,8 sekundy.
Golf Plus
Svou českou výstavní premiéru zažije také inovovaná verze rodinného modelu Golf Plus. Po vzoru klasického Golfu došlo u vozu k úpravě vzhledu přední masky tak, aby korespondovala s novou designovou filozofií značky Volkswagen. Úpravy se dotkly také ostatních částí vozu a interiéru. K výměně došlo rovněž v motorovém vybavení vozu, které kopírují paletu dostupnou pro Golf hatchback. Všechny vznětové agregáty využívají technologii přímého vstřikování paliva common rail. Cenový rozdíl Golfu Plus oproti klasickému hatchbacku Golf ve srovnatelné verzi a motorizaci činí pouhých 20 000 Kč.
Užitkové vozy
Volkswagen Užitkové vozy představí poslední novinku, kterou je Caddy 4Motion s pohonem všech kol. Vůz ocení zejména podnikatelé v horských oblastech, ve stavebnictví a všichni motoristé, kteří se potřebují občas pohybovat mimo silnice v lehčím terénu. Caddy 4Motion je k dispozici v obvyklých verzích skříňový vůz, Kombi a Life.
Volkswagen zvolil pro Caddy 4Motion osvědčený čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s výkonem 77 kW a točivým momentem 250 N.m. Pro přenos síly používá šestistupňovou mechanickou převodovku. Všechny verze s pohonem všech kol jsou vybaveny asistenčním systémem pro snadný rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. To samé platí i pro filtr pevných částic DPF. Hnací sílu rozděluje mezi přední a zadní nápravu elektronicky řízená spojka Haldex.
Caddy 4Motion dosahuje na vůz své velikosti skvělých hodnot emisí CO2 ve výši 172 g/km (skříňový vůz) a 176 g/km (Kombi a Life). Tomu odpovídá i nízká spotřeba paliva – 6,6 l/ 100 km, resp. 6,7 /100 km (Kombi a Life). Palivová nádrž (60 l) je dostatečně velká, aby umožnila teoretický dojezd téměř 900 kilometrů na jedno natankování.
Kromě automobilů v Pavilonu P na příznivce značky Volkswagen čeká i další program na přilehlé parkovací ploše. V sobotu dopoledne zde proběhne odjezd 12 vozů českého TouaregClubu na 3. expedici do Rumunska - Transsylvania 2009. Součástí programu před odjezdem bude pro příchozí možnost seznámení se s TouaregClubem, rozhovory s účastníky expedice, prohlídka expedičních vozů a přibližně ve 12.30 také „spanilá jízda“ areálem Výstaviště. V sobotu 6. června se uskuteční 5. ročník Transportersrazu s bohatým doprovodným programem.
JL,29.5.2009
Polo
Nejvýznamnější událostí pro Volkswagen bude česká premiéra páté generace Polo. Žádné jiné auto ve třídě malých vozů nepůsobí tak dospěle a hodnotně jako Polo, komfort, kvalita a bezpečnost vymezují nové hranice pro segment nižší třídy.
Nové Polo bylo navrženo a zkonstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje tužší karoserie, kdy např. v prostoru nohou se podařilo snížit deformaci karoserie v případě čelní srážky o 50 %. Novinka je navíc sériově vybavena elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a efektivním souborem zádržných systémů včetně bočních airbagů chránících hlavu a hrudník či předpínačů bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. I přes řadu inovací, které byly na celém voze provedeny, se podařilo snížit hmotnost o 7,5 % oproti předchozí generaci.
Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, přineslo snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, která bude k dispozici od listopadu. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s 5,5 l/100 km (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace. Polo bude v nabídce se sedmi motory – čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými s výkonovým spektrem od 44 kW (60 k) do 77 kW (105 k). Pět z nich je nových nebo jsou v Polu použity poprvé. Mezi tyto „nováčky“ patří všechny tři vznětové motory TDI. Díky implementaci technologie vstřikování paliva common rail, která je v Polu použita poprvé, jsou tyto jednotky úspornější a zároveň výkonnější. Potenciál nových motorů TDI je viditelný na příkladu Pola 1.6 TDI (66 kW / 90 k): pokud je motor kombinován s paketem BlueMotion, činí kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km a hodnota emisí CO2 96 g/km z nového Pola nejúspornější a nejčistší pětimístný vůz na naftu na světě.
Polo BlueMotion
Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Polo BlueMotion II, pětimístný automobil se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.
To však nejsou jediná vylepšení. Na studii Polo BlueMotion, která váží pouhých 1080 kg, provedl VW řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s nízkým valivým odporem na 15“ kolech z lehkých slitin. Výsledkem je úspora paliva o 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %.
Golf GTI
Druhou novinkou je šestá generace sportovního Golfu GT, jehož podvozek s novou elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS přiváží novou definici průjezdu zatáčkou a trakce. Jízdní vlastnosti a nejvyšší rychlost 240 km/h dopřávají řidiči ještě větší potěšení, mj.díky turbodmychadlem přeplňovanému motoru o výkonu 155 kW (210 k), jenž v kombinovaném režimu EU spotřebuje 7,5 l/100 km.
Passat TSI EcoFuel
Třetí významnou premiérou je Passat TSI EcoFuel (v provedení Limuzína a Variant), první vůz na stlačený zemní plyn se systémem dvojitého přeplňování. Passat TSI představuje optimální kombinaci mezi výkonem a ekonomikou provozu a navíc je šetrný k životnímu prostředí. Modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena mobilita s dojezdem až 940 km s mimořádně nízkými provozními náklady. Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500/min, přičemž točivý moment 220 N.m má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500/min. Tato působivá výkonová charakteristika je jasnou odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za 9,8 sekundy.
Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500/min, přičemž točivý moment 220 N.m má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500/min. Tato přesvědčivá výkonová charakteristika je odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za 9,8 sekundy.
Golf Plus
Svou českou výstavní premiéru zažije také inovovaná verze rodinného modelu Golf Plus. Po vzoru klasického Golfu došlo u vozu k úpravě vzhledu přední masky tak, aby korespondovala s novou designovou filozofií značky Volkswagen. Úpravy se dotkly také ostatních částí vozu a interiéru. K výměně došlo rovněž v motorovém vybavení vozu, které kopírují paletu dostupnou pro Golf hatchback. Všechny vznětové agregáty využívají technologii přímého vstřikování paliva common rail. Cenový rozdíl Golfu Plus oproti klasickému hatchbacku Golf ve srovnatelné verzi a motorizaci činí pouhých 20 000 Kč.
Užitkové vozy
Volkswagen Užitkové vozy představí poslední novinku, kterou je Caddy 4Motion s pohonem všech kol. Vůz ocení zejména podnikatelé v horských oblastech, ve stavebnictví a všichni motoristé, kteří se potřebují občas pohybovat mimo silnice v lehčím terénu. Caddy 4Motion je k dispozici v obvyklých verzích skříňový vůz, Kombi a Life.
Volkswagen zvolil pro Caddy 4Motion osvědčený čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s výkonem 77 kW a točivým momentem 250 N.m. Pro přenos síly používá šestistupňovou mechanickou převodovku. Všechny verze s pohonem všech kol jsou vybaveny asistenčním systémem pro snadný rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. To samé platí i pro filtr pevných částic DPF. Hnací sílu rozděluje mezi přední a zadní nápravu elektronicky řízená spojka Haldex.
Caddy 4Motion dosahuje na vůz své velikosti skvělých hodnot emisí CO2 ve výši 172 g/km (skříňový vůz) a 176 g/km (Kombi a Life). Tomu odpovídá i nízká spotřeba paliva – 6,6 l/ 100 km, resp. 6,7 /100 km (Kombi a Life). Palivová nádrž (60 l) je dostatečně velká, aby umožnila teoretický dojezd téměř 900 kilometrů na jedno natankování.
Kromě automobilů v Pavilonu P na příznivce značky Volkswagen čeká i další program na přilehlé parkovací ploše. V sobotu dopoledne zde proběhne odjezd 12 vozů českého TouaregClubu na 3. expedici do Rumunska - Transsylvania 2009. Součástí programu před odjezdem bude pro příchozí možnost seznámení se s TouaregClubem, rozhovory s účastníky expedice, prohlídka expedičních vozů a přibližně ve 12.30 také „spanilá jízda“ areálem Výstaviště. V sobotu 6. června se uskuteční 5. ročník Transportersrazu s bohatým doprovodným programem.
JL,29.5.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout