Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen - nové motory TSI a TDI

Volkswagen uvádí do modelových řad Golf, Golf Plus, Golf Variant a Jetta nejnovější generaci motorů TSI a TDI. Nové pohonné jednotky 1.2 TSI a 1.6 TDI vyhovují požadavkům na maximální dynamiku při minimální spotřebě a výborné jsou rovněž hodnoty jejich emisí.

Jako první přijde do nabídky turbodiesel, jehož modulární konstrukce se stane základem pro všechny vznětové čtyřválcové motory koncernu Volkswagen. Jen o málo později bude následovat agilní jednotka 1.2 TSI, která nahradí atmosférický čtyřválec 1.6 MPI.
Nové čtyřválce 1.6 TDI přicházejí místo 1.9 TDI. K působivé kombinaci dynamického výkonu, nízké spotřeby a kultivovaného běhu přispívá moderní systém přímého vícenásobného vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači a vstřikovacím tlakem 160 MPa. Na razantním snížení spotřeby paliva má svůj podíl důsledné omezení vnitřního tření a dalších ztrát vznikajících během provozu.
Například v nových modelech Golf Variant dosahuje 1.6 TDI (77 kW / 105 k) o 0,7 l/100 km nižší spotřeby paliva než stejně výkonný předchůdce 1.9 TDI. Úctyhodná hodnota kombinované spotřeby 4,5 l/100 km znamená snížení emisí CO2 na pouhých 119 g/km. Vznětová novinka si zaslouží uznání i za velmi nízkou úroveň ostatních emisí.
Nové vznětové motory 1.6 TDI lze objednávat pro modely Golf a Volkswagen Golf Plus, a to ve dvou výkonových stupních.
Základní provedení Golf 1.6 TDI s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje výkon 66 kW (90 k) a stojí 439 900 Kč, zatímco prostornější a praktičtější Golf Plus je o 20 000 Kč dražší.
Od 465 900 Kč lze pořídit Golf a Golf Plus s motorem 1.6 TDI, jehož výkon dosahuje 77 kW (105 k). Zákazníci mají v tomto případě na výběr mezi pětistupňovým manuálním řazením nebo komfortní dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Motory 1.6 TDI se objeví počátkem července také v sedanu Jetta a od listopadu také Golf Variant, současně s uvedením modernizovaného provedení tohoto oblíbeného kombi na trh.
Stejně jako vznětové motory 1.6 TDI jsou zážehové čtyřválce 1.2 TSI novým plodem koncernového vývoje. Jejich filozofie vychází z principu zmenšování zdvihového objemu a tím i spotřeby paliva, a to za současného zlepšování výkonové charakteristiky. Tento přístup se již osvědčil u oceňovaných motorů 1.4 TSI a 2.0 TSI.
Jízda s motorem 1.2 TSI je navzdory malému objemu překvapivě dynamická. Díky optimalizovanému spalování a přeplňování turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu má řidič k dispozici točivý moment ve výši 175 Nm už od nízkých až středních otáček (od 1500 do 3500/min).
Jednotka 1.2 TSI poskytuje výkon 77 kW (105 k) a v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou se objeví pod kapotou modelů Golf a Golf Plus počátkem srpna. Od listopadu se nabídka modelů Golf, Golf Plus a Golf Variant rozšíří o verzi 1.2 TSI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.


JL, 1.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar