Volkswagen - nové motory TSI a TDI
Volkswagen uvádí do modelových řad Golf, Golf Plus, Golf Variant a Jetta nejnovější generaci motorů TSI a TDI. Nové pohonné jednotky 1.2 TSI a 1.6 TDI vyhovují požadavkům na maximální dynamiku při minimální spotřebě a výborné jsou rovněž hodnoty jejich emisí.
Jako první přijde do nabídky turbodiesel, jehož modulární konstrukce se stane základem pro všechny vznětové čtyřválcové motory koncernu Volkswagen. Jen o málo později bude následovat agilní jednotka 1.2 TSI, která nahradí atmosférický čtyřválec 1.6 MPI.
Nové čtyřválce 1.6 TDI přicházejí místo 1.9 TDI. K působivé kombinaci dynamického výkonu, nízké spotřeby a kultivovaného běhu přispívá moderní systém přímého vícenásobného vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači a vstřikovacím tlakem 160 MPa. Na razantním snížení spotřeby paliva má svůj podíl důsledné omezení vnitřního tření a dalších ztrát vznikajících během provozu.
Například v nových modelech Golf Variant dosahuje 1.6 TDI (77 kW / 105 k) o 0,7 l/100 km nižší spotřeby paliva než stejně výkonný předchůdce 1.9 TDI. Úctyhodná hodnota kombinované spotřeby 4,5 l/100 km znamená snížení emisí CO2 na pouhých 119 g/km. Vznětová novinka si zaslouží uznání i za velmi nízkou úroveň ostatních emisí.
Nové vznětové motory 1.6 TDI lze objednávat pro modely Golf a Volkswagen Golf Plus, a to ve dvou výkonových stupních.
Základní provedení Golf 1.6 TDI s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje výkon 66 kW (90 k) a stojí 439 900 Kč, zatímco prostornější a praktičtější Golf Plus je o 20 000 Kč dražší.
Od 465 900 Kč lze pořídit Golf a Golf Plus s motorem 1.6 TDI, jehož výkon dosahuje 77 kW (105 k). Zákazníci mají v tomto případě na výběr mezi pětistupňovým manuálním řazením nebo komfortní dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Motory 1.6 TDI se objeví počátkem července také v sedanu Jetta a od listopadu také Golf Variant, současně s uvedením modernizovaného provedení tohoto oblíbeného kombi na trh.
Stejně jako vznětové motory 1.6 TDI jsou zážehové čtyřválce 1.2 TSI novým plodem koncernového vývoje. Jejich filozofie vychází z principu zmenšování zdvihového objemu a tím i spotřeby paliva, a to za současného zlepšování výkonové charakteristiky. Tento přístup se již osvědčil u oceňovaných motorů 1.4 TSI a 2.0 TSI.
Jízda s motorem 1.2 TSI je navzdory malému objemu překvapivě dynamická. Díky optimalizovanému spalování a přeplňování turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu má řidič k dispozici točivý moment ve výši 175 Nm už od nízkých až středních otáček (od 1500 do 3500/min).
Jednotka 1.2 TSI poskytuje výkon 77 kW (105 k) a v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou se objeví pod kapotou modelů Golf a Golf Plus počátkem srpna. Od listopadu se nabídka modelů Golf, Golf Plus a Golf Variant rozšíří o verzi 1.2 TSI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
JL, 1.6.2009
Nové čtyřválce 1.6 TDI přicházejí místo 1.9 TDI. K působivé kombinaci dynamického výkonu, nízké spotřeby a kultivovaného běhu přispívá moderní systém přímého vícenásobného vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači a vstřikovacím tlakem 160 MPa. Na razantním snížení spotřeby paliva má svůj podíl důsledné omezení vnitřního tření a dalších ztrát vznikajících během provozu.
Například v nových modelech Golf Variant dosahuje 1.6 TDI (77 kW / 105 k) o 0,7 l/100 km nižší spotřeby paliva než stejně výkonný předchůdce 1.9 TDI. Úctyhodná hodnota kombinované spotřeby 4,5 l/100 km znamená snížení emisí CO2 na pouhých 119 g/km. Vznětová novinka si zaslouží uznání i za velmi nízkou úroveň ostatních emisí.
Nové vznětové motory 1.6 TDI lze objednávat pro modely Golf a Volkswagen Golf Plus, a to ve dvou výkonových stupních.
Základní provedení Golf 1.6 TDI s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje výkon 66 kW (90 k) a stojí 439 900 Kč, zatímco prostornější a praktičtější Golf Plus je o 20 000 Kč dražší.
Od 465 900 Kč lze pořídit Golf a Golf Plus s motorem 1.6 TDI, jehož výkon dosahuje 77 kW (105 k). Zákazníci mají v tomto případě na výběr mezi pětistupňovým manuálním řazením nebo komfortní dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Motory 1.6 TDI se objeví počátkem července také v sedanu Jetta a od listopadu také Golf Variant, současně s uvedením modernizovaného provedení tohoto oblíbeného kombi na trh.
Stejně jako vznětové motory 1.6 TDI jsou zážehové čtyřválce 1.2 TSI novým plodem koncernového vývoje. Jejich filozofie vychází z principu zmenšování zdvihového objemu a tím i spotřeby paliva, a to za současného zlepšování výkonové charakteristiky. Tento přístup se již osvědčil u oceňovaných motorů 1.4 TSI a 2.0 TSI.
Jízda s motorem 1.2 TSI je navzdory malému objemu překvapivě dynamická. Díky optimalizovanému spalování a přeplňování turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu má řidič k dispozici točivý moment ve výši 175 Nm už od nízkých až středních otáček (od 1500 do 3500/min).
Jednotka 1.2 TSI poskytuje výkon 77 kW (105 k) a v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou se objeví pod kapotou modelů Golf a Golf Plus počátkem srpna. Od listopadu se nabídka modelů Golf, Golf Plus a Golf Variant rozšíří o verzi 1.2 TSI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
JL, 1.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout