Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Touran - větší a výkonnější

V těchto dnech přichází na český trh druhá generace rodinného Volkswagenu Touran. Od premiéry tohoto modelu v roce 2003 si jej zakoupily takřka dva miliony zákazníků.

Bez ohledu na nový design, prostornější interiér (o 63 mm delší) a zavazadlový prostor (plus 48 litrů u pětimístné verze), bez ohledu na nižší hmotnost (minus 62 kg) a až o 19 procent úspornější motory se vyznačuje především dokonalým řešením detailů
Druhá generace přesvědčí nově vyvinutými a maximálně variabilními sklopnými sedadly v pětimístné i sedmimístné verzi. Pro každodenní provoz jsou navíc důležité detaily, mezi něž patří až 47 odkládacích prostorů. Malým, ale o to důmyslnějším detailem, je osvětlení zavazadlového prostoru, které lze ze svého uchycení vyjmout a použít jako přenosnou svítilnu.

Nový Touran je dlouhý 4527 mm, což je o 130 mm více než dosud. Přesto i nadále zůstává kompaktním MPV a nabízí největší objem zavazadlového prostoru ve své třídě -743 l u pětimístné verze (po sklopení sedadel 1980 l).
Nárůstu celkové délky téměř zcela odpovídá prodloužení rozvoru díky dobrému uspořádání komponentů platformy MQB. Rozvor 2791 mm je o 113 mm delší než u předchůdce. Delší rozvor má bezprostředně pozitivní vliv na délku využitelného vnitřního prostoru. Pozinkovaná karoserie nového modelu Touran má šířku 1814 mm (plus 41 mm; bez vnějších zpětných zrcátek) a výšku 1628 mm (minus 6 mm; bez podélných střešních nosičů). Kombinace větší délky a šířky s nižší výškou vytváří výrazně dynamičtější proporce.


Dokonalou konstrukcí se může pochlubit také klimatizační soustava. Jako novinka je na přání nabízena třízónová automatická klimatizace Pure Air Climatronic s novou metodou filtrování.

Nový Touran je promyšleným MPV také díky prvkům výbavy, jako je nový „Car-Net Cam Connect“. Kamera přenáší obraz dětí na monitor informačního a zábavního systému a řidič se nemusí otáčet. Klidnější komunikaci umožňuje rovněž nový systém „elektronického zesilování hlasu“. Řidič a spolujezdec vpředu používají mikrofon systému handsfree a reproduktory informačního a zábavního systému modelu Touran, aby je bylo slyšet i ve druhé a třetí řadě sedadel.

Volkswagen dosáhl pokroku v oblastech pasivní a aktivní bezpečnosti mimo jiné vysokopevnostní ocelí optimalizovaný skelet karoserie (o cca 25 procent vyšší statická tuhost skeletu karoserie), až devíti airbagy, podvozkem s jízdními vlastnostmi na úrovni konvenčních osobních vozů a v této třídě širokou nabídkou nových asistenčních systémů. Do Touranu byly nově zařazeny multikolizní brzda, systém preventivní ochrany cestujících, adaptivní tempomat ACC, Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City, asistent pro jízdu v dopravní koloně, Side Assist s asistentem pro couvání z parkovacího místa a poprvé v MPV nabízený Trailer Assist pro manévrování s přívěsem.

Novinkami v komfortní výbavě jsou funkce elektrického otvírání a zavírání zadního výklopného víka, funkce automatického otvírání zadního výklopného víka Easy Open (aktivace pohybem nohy), volič jízdních režimů a výkonné světlomety LED.

V nabídce jsou přitom hned dvě varianty: V základní verzi jsou diody LED používány pro tlumená a dálková světla. Světlomety mohou být navíc kombinovány s asistentem dálkových světel (Light Assist; automaticky aktivuje a deaktivuje dálková světla). Vrcholná verze světlometů LED disponuje kromě toho adaptivním natáčením světelného kuželu do zatáček, světlomety LED pro denní svícení a (na přání) dynamickým asistentem dálkových světel (Dynamic Light Assist; trvale zapnutá dálková světla s variabilním rozložením světla na vozovku).

Nové, resp. zdokonalené jsou všechny přeplňované motory. Dvě zážehové jednotky Euro 6 (TSI s výkonem 81 kW/110 k, 110 kW/150 k) a zpočátku dva, později tři turbodiesely Euro 6 (TDI s výkonem 81 kW/110 k, 110 kW/150 k, později 140 kW/190 k) jsou až o 19 procent úspornější. Nejúspornější vznětový model – Touran 1.6 TDI s výkonem 110 k a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG – spotřebuje pouze 4,1 l/100 km

Nejhospodárnější verzí se zážehovým motorem na benzin je Touran 1.4 TSI o výkonu 150 k s průměrnou spotřebou paliva 5,4 l/100 km – i v tomto případě v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, dodávanou na přání. Všechny verze jsou sériově vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie.


JL 14.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar