Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Volkswagen Touareg s vidlicovým osmiválcem TDI

Volkswagen ve světové premiéře představil nový Tou-areg V8 TDI1 s výkonem 310 kW/421 k (3500 až 5000 min-1). Tím je nejvýkonnějším SUV se vznětovým motorem od jakéhokoli německého výrobce.

Maximální točivý moment dodávaný technologicky vy-spělým přeplňovaným vznětovým motorem je na úrov-ni supersportů: 900 N.m (1000 až 3250 min-1). Systém přeplňování se dvěma turbodmychadly a elektricky poháněným přídavný kompresorem patří k technickým zdokonalením tichého čtyřlitrového osmiválce. Touareg V8 TDI dokazuje svůj dynamiku zrychlením z 0 na 100 km/h: 4,9 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Stejně jako verze s V6 splňuje V8 požadav-ky emisní normy Euro-6d-TEMP. Budoucí vlajková loď automobilky se v prvních zemích objeví na trzích na konci května 2019.

Zájemci si budou moci vybrat mezi standardními de-signovými pakety interiéru Elegance nebo Atmosphe-re. Oba pakety jsou u verzí s V6 nabízeny za příplatek. Atmosphere je útulný, přitažlivý interiér plný dřeva a přírodních odstínů; Elegance je technicky zaměřený interiér, kde kromě zvolených barevných odstínů domi-nuje kov. Za příplatek je možné Touareg V8 TDI, stejně jako všechny ostatní verze tohoto modelu, objednat se sportovnějším paketem R-Line.

Základní výbava byla ve srovnání s již velmi dobře vy-bavenými verzemi s V6 ještě rozšířena o pneumatické odpružení 4-Corner, elektrické otevírání a zavírání dve-ří zavazadlového prostoru, komfortními sedadla, za-bezpečovací systém, pedály z nerezové oceli a paket Light & Sight (obsahuje vnější zrcátka se samočinnou ochranou před oslněním a automatické přepínání dál-kových světel).

Jednou z technických inovací je příplatkový Innovision Cockpit. Zde jsou 12,0" displej digitálního přístrojového panelu a 15" TFT dotykový displej špičkového multi-mediálního systému Discover Premium sloučeny do digitální řídicí, informační, komunikační a multimediální jednotky, která je trvale zapnutá a lze ji intuitivně ovlá-dat a přizpůsobit. Innovision Cockpit nemá prakticky žádná tradiční tlačítka, spínače nebo ovladače, ale po-užívá je tam, kde to dává smysl – například pro intuitiv-ní
ovládání hlasitosti na středové konzole nebo na volan-tu. Prostřednictvím Innovision Cockpit může řidič podle vlastních preferencí upravit rovněž asistenční systémy, systémy pro podporu jízdní dynamiky a komfortní funk-ce, čímž přizpůsobí Touareg svým potřebám.
.
Touareg V8 TDI vstoupí na trh s extrémně širokou pa-letou asistenčních systémů, systémů pro podporu jízd-ní dynamiky a komfortních funkcí. Patří mezi ně tech-nologie jako Night Vision (detekuje lidi a zvířata ve tmě pomocí termokamery), Traffic Jam and Roadwork Lane Assist (částečně autonomní řízení, akcelerace a brz-dění a varování před opuštěním jízdního pruhu do 60 km/h), Front Cross Traffic Assist (reaguje na vozidla před Touaregem, přijíždějící ze stran), aktivní řízení všech kol, systém pro stabilizaci náklonů karoserie s elektromechanicky ovládanými zkrutnými stabilizáto-ry, světlomety IQ.Light – LED Matrix a head-up displej s promítáním na čelní okno. Řidič vnímá všechny tyto systémy jako jeden celek. Zkrátka tam jsou – propoje-né pomocí centrální řídicí jednotky – aby nenápadně pracovaly na pozadí a proměnily každou cestu na ještě bezpečnější, pohodlnější a intuitivnější zážitek.



VW 13.3.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar