Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Touareg - první kilometry v terénu

V areálu Motorland Bělá nedaleko Mladé Boleslavi proběhla národní prezentace Volkswagenu Touareg druhé generace, který střídá úspěšného předchůdce z let 2003 až 2010. Tamní rozsáhlé prostory jsou pro seznámení s vozem, jakým je Touareg, přímo ideální.

Pod vedením zkušeného instruktora Michala Šestáka jsme si mohli novinku osahat hlavně v terénu, a to na nejrůznějším povrchu, jaký celý areál nabízí. Travnaté nebo lesní cesty zvládne dnes kdejaký automobil s pohonem všech kol a trochu větší slušností. Ovšem cesty v hlubokém písku, připomínající při troše fantasie duny v borovém lese, už vyžadují pořádný kus auta.
V základní verzi (4MOTION) je nová generace vybavena pohonem všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen (stoupavost 31°). Navíc s terénním programem volitelným prostřednictvím dvoupolohového otočného ovladače, který přizpůsobuje systémy ABS, EDS a ASR jízdě v terénních podmínkách, aktivuje asistenta pro sjíždění svahů a přizpůsobuje charakteristiku řazení samočinné převodovky.
Pro modely V6 TDI lze na přání objednat paket „Terrain Tech“, který má místo mezinápravového diferenciálu Torsen rozdělovací převodovku včetně redukční převodovky uzpůsobenou pro překonávání opravdu náročného terénu. Součástí paketu jsou dále až stoprocentní uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu (systém 4XMOTION se stoupavostí 45°). Tato verze má podobně jako u první generace Touaregu pětipolohový otočný spínač, kterými si můžeme přizpůsobit vůz aktuálním podmínkám.
Právě v bývalém vojenském prostoru jsme si mohli vyzkoušet, co Touareg opravdu dovede a musíme přiznat, že byť oproti předchůdci nevypadá možná už tak robustně, tak si poradí i s hodně náročným terénem. Zvláště ve verzi 4XMotion (jen pro verzi 3.0 TDI/176 kW). Musíme však konstatovat, že s tvrdším terénem si poradí i verze 4Motion. Jen není pro každodenní ježdění v terénu, ale proto každého, kdo nepotřebuje všechny elektronické systémy. Ale ruku na srdce, kdo by chtěl takového krasavce ničit někde v bahně nebo na skalách. I my jsme v některých úsecích trpěli, protože s vozem přeci jen cítíme možná víc, než někteří kolegové.
Po absolvování „terénní vložky“ jsme zamířili na silnice v okolí Bělé pod Bezdězem, abychom si ověřili, jestli můžeme s Touaregem vyrazit z bláta s plným komfortem třeba za kulturou. Vznětový přeplňovaný šestiválec 3.0 TDI o výkonu 240 k se chová velice kultivovaně, na sešlápnutí pedálu plynu reaguje spontánně a skvěle si rozumí s osmistupňovou samočinnou převodovkou, která se dodává pro všechny verze.
Mimochodem jde o nejhospodárnější motor pro Touareg, vyladěný v evropské verzi na 176 kW (240 k) a vybavená paketem BlueMotion Technology. S točivým momentem 550 N.m má podle výrobce spotřebovat 7,4 l/100 km, což je o 1,9 litru méně, než stejně výkonný motor předchůdce.
Nejnovějším turbodieselem je V8 TDI o výkonu 250 kW (340 k), jenž vzhledem k výkonu a točivému momentu 800 N.m dosahuje průměrná spotřeba 9,1 l/100 km. Zákazník se může rozhodnout ještě pro zážehový V6 FSI 3.6 s přímým vstřikováním benzinu, výkonem 206 kW (280 k) a točivým momentem 360 N.m, jehož kombinovaná spotřeba je 9,9 l/100 km.
Nejnovějším turbodieselem je V8 TDI o výkonu 250 kW (340 k). Vzhledem k výkonu a úctyhodnému maximu točivého momentu 800 N.m dosahuje průměrná spotřeba paliva extrémně příznivé hodnoty 9,1 l/100 km (emise CO2 239 g/km) – to je o 2,8 l/100 km méně než u dosavadního motoru V10 TDI.
Podrobný popis přineseme v příštích dnech.

Ceny
TypVýkonCena
3.6 FSI V6206 kW (280 k)1 237 600 Kč
3.0 TSI Hybrid245 kW (323 k)1 887 200 Kč
3.0 TDI V6176 kW (240 k)1 227 900 Kč
4.2 TDI V8250 kW (340 k)1 843 900 Kč



J,Lasík, 27.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar