Volkswagen Touareg Hybrid - silný jako osmiválec
Nový Touareg je prvním vozem VW a prvním SUV vyráběným v Evropě, nabízený také v hybridní verzi. Tím stanovuje s kombinovanou spotřebou 8,2 l/100 km nová měřítka mezi SUV se zážehovým motorem.
Tato varianta disponuje výkonem klasického osmiválce, avšak spotřeba zůstává na úrovni šestiválce nebo čtyřválce. Hybridní model nahradí na evropském a americkém trhu dosavadní motory V8. Volkswagen tím pokračuje ve své úspěšné strategii downsizingu.
Mezi klíčové komponenty patří sada vysokonapěťových akumulátorů, zážehový V6 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním kompresorem o výkonu 245 kW (333 k), osmistupňová samočinná převodovka a hybridní modul integrovaný mezi spalovací motor a samočinnou převodovku. Tento kompaktní modul váží včetně spojky 55 kg. Za motorem V6 TSI je ve společné skříni uložena spojka a elektromotor (34 kW). Během společné činnosti motoru V6 TSI a elektromotoru má řidič k dispozici výkon až 279 kW (380 k) a točivý moment 580 N.m.
Volkswagen šel cestou paralelního hybridního systému, který je zárukou vynikajícího výkonu v terénu a neomezené schopnosti nepřetržité jízdy do svahu. Hybridní Touareg je ideálním vozem pro tahání přívěsu o hmotnosti až 3,5 tuny. Paralelní hybrid je navíc v porovnání s ostatními alternativami hospodárnější při jízdě na dlouhé vzdálenosti vysokou rychlostí. Touareg Hybrid dosahuje nejvyšší rychlosti 240 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,5 s.
V porovnání s konvenčními SUV stejné velikosti a výkonu umožňuje hybridní pohon ušetřit až 25 % paliva ve městě. V kombinovaném jízdním režimu počítají inženýři s průměrným snížením spotřeby paliva o 17 %.
Této úrovně hospodárnosti je dosaženo využitím následujících funkcí:
Elektromotor: Spotřebu benzinu snižuje elektrický pohon bez emisí (do 50 km/h). V tomto případě nedochází pouze k vypnutí motoru V6 TSI, ale i k jeho odpojení spojkou od osmistupňové samočinné převodovky, aby nedocházelo ke zbytečným ztrátám.
Setrvačná jízda: Jakmile řidič uvolní pedál plynu, dojde k odpojení motoru V6 TSI od převodovky. K tomuto úkonu dochází dokonce i ve vysokých rychlostech (až 160 km/h). Díky tomu se může Touareg pohybovat setrvačností podstatně déle, neboť není brzděn motorem. Pokud řidič jezdí předvídavě, může díky této vlastnosti výrazně snížit spotřebu paliva.
Rekuperace kinetické energie: Během brzdění pracuje elektromotor jako generátor, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do sady vysokonapěťových akumulátorů NiMH.
Systém Start-Stop: Systém Start-Stop integrovaný do hnacího řetězce snižuje spotřebu paliva zejména ve městě a při popojíždění v zácpách.
JL, 16.2.2010
Mezi klíčové komponenty patří sada vysokonapěťových akumulátorů, zážehový V6 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním kompresorem o výkonu 245 kW (333 k), osmistupňová samočinná převodovka a hybridní modul integrovaný mezi spalovací motor a samočinnou převodovku. Tento kompaktní modul váží včetně spojky 55 kg. Za motorem V6 TSI je ve společné skříni uložena spojka a elektromotor (34 kW). Během společné činnosti motoru V6 TSI a elektromotoru má řidič k dispozici výkon až 279 kW (380 k) a točivý moment 580 N.m.
Volkswagen šel cestou paralelního hybridního systému, který je zárukou vynikajícího výkonu v terénu a neomezené schopnosti nepřetržité jízdy do svahu. Hybridní Touareg je ideálním vozem pro tahání přívěsu o hmotnosti až 3,5 tuny. Paralelní hybrid je navíc v porovnání s ostatními alternativami hospodárnější při jízdě na dlouhé vzdálenosti vysokou rychlostí. Touareg Hybrid dosahuje nejvyšší rychlosti 240 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,5 s.
V porovnání s konvenčními SUV stejné velikosti a výkonu umožňuje hybridní pohon ušetřit až 25 % paliva ve městě. V kombinovaném jízdním režimu počítají inženýři s průměrným snížením spotřeby paliva o 17 %.
Této úrovně hospodárnosti je dosaženo využitím následujících funkcí:
Elektromotor: Spotřebu benzinu snižuje elektrický pohon bez emisí (do 50 km/h). V tomto případě nedochází pouze k vypnutí motoru V6 TSI, ale i k jeho odpojení spojkou od osmistupňové samočinné převodovky, aby nedocházelo ke zbytečným ztrátám.
Setrvačná jízda: Jakmile řidič uvolní pedál plynu, dojde k odpojení motoru V6 TSI od převodovky. K tomuto úkonu dochází dokonce i ve vysokých rychlostech (až 160 km/h). Díky tomu se může Touareg pohybovat setrvačností podstatně déle, neboť není brzděn motorem. Pokud řidič jezdí předvídavě, může díky této vlastnosti výrazně snížit spotřebu paliva.
Rekuperace kinetické energie: Během brzdění pracuje elektromotor jako generátor, který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do sady vysokonapěťových akumulátorů NiMH.
Systém Start-Stop: Systém Start-Stop integrovaný do hnacího řetězce snižuje spotřebu paliva zejména ve městě a při popojíždění v zácpách.
JL, 16.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout