Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Tiguan - novinka ze světa SUV

V minulých dnech byl na český trh oficiálně uveden Volkswagen Tiguan, největší novinka automobilky VW v letošním roce. Aktuální nabídka začíná motorem 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k), jehož cena byla stanovena na 560 900 Kč.

Jako první SUV na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč stanovuje nová měřítka v oblastech designu, komfortu a funkčnosti. Přitom si zachovává solidnost a robustnost v kombinaci s technikou vyšší třídy a schopnostmi pro jízdu v terénu. Nový Tiguan nabízí ještě více atributů ze světa SUV a zároveň je víc než jen SUV.

Díky světlé výšce 200 mm mezi nápravami u variant s pohonem všech kol je nový Tiguan v Evropě homologován jako terénní vůz s nejvyšší přípustnou hmotností přívěsu až 2500 kg a nájezdovým úhlem vpředu 25 stupňů u verze Offroad, dodávané na přání.

Proporce, dané u základní verze s pohonem předních kol výškou sníženou o 33 mm na 1632 mm a naopak šířkou zvětšenou o 30 mm na 1839 mm, zanechávají na silnici působivý dojem. S délkou 4486 mm je o 60 mm delší. Rozvor byl prodloužen o 77 mm na 2681 mm. Výsledný vzhled vzbuzuje emoce, zejména čelní partií. Dojem síly a přímosti umocňuje celek tvořený maskou chladiče a projekčními světlomety LED (sériově Highline).

Nový Tiguan, jehož interiér byl prodloužen o 26 mm, tak patří mezi nejvelkorysejší zástupce své třídy. Až tři cestující na zadních sedadlech mají nyní k dispozici o 29 mm větší prostor pro kolena.

Poloha sedadel byla zvýšena o 8 mm. Nový Tiguan je sériově vybaven posuvnými zadními sedadly, jejichž optimalizací se zvětšil rozsah podélného posuvu o 20 mm na 180 mm. Jsou-li zadní sedadla posunuta dopředu, má zavazadlový prostor objem 615 l, což je o 145 l více než dosud. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici objem 1655 l.
Čtyři zážehové motory s výkonem od 92 kW/125 k do 162 kW/220 k a vznětové motory s výkonem od 85 kW/115 k do 176 kW/240 k jsou výkonnější a úspornější než srovnatelné agregáty EU5 předchůdce. Od předprodeje je k dispozici populární turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 110 kW/150 k, pohonem všech kol 4MOTION a dvouspojkovou převodovkou DSG nebo s mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Objednávat lze také 2.0 TSI s výkonem 132 kW/180 k, pohonem všech kol 4MOTION a DSG.

Volkswagen doplní nabídku variant s pohonem všech kol o další dva motory TDI (140 kW/190 k a 176 kW/240 k) a dvě jednotky TSI (110 kW/150 k a 162 kW/220 k). Od výkonu 180 k je Tiguan sériově vybaven automatizovanou převodovkou DSG. Pro verze s výkonem 150 k je DSG k dispozici na přání. Pohled na vrcholný agregát odhalí specifický výkon, který patří mezi nejvyšší v segmentu A-SUV: Motor 2.0 TDI s výkonem 240 k, přeplňováním dvěma turbodmychadly a vstřikovacím tlakem 2500 barů, známý z modelu Passat, poskytuje z litru zdvihového objemu výkon 88 kW/120 k.

Řidič může jízdní vlastnosti optimalizovat otočným ovladačem systému pohonu všech kol 4MOTION Active Control, který umožňuje v režimu Offroad bezpečnou jízdu i v nejnáročnějších podmínkách, protože řidič může precizně regulovat hnací sílu „elektronickým“ pedálem plynu.

U nového modelu Tiguan 4MOTION s DSG řadí převodovka vyšší převodové stupně při vyšších otáčkách. Je-li páka voliče v poloze manuálního režimu řazení (+/-), může řidič využít funkci brzdění motorem, protože převodovka nezařadí vyšší převodový stupeň. V tomto případě bude deaktivována funkce „automatického volnoběhu“, která odpojí motor od převodovky, aby se při setrvačné jízdě maximálně využila kinetická energie.

Protiprokluzový systém ASR reguluje otáčky motoru a zároveň zajišťuje trakci a jízdní stabilitu. Řízení a adaptivní regulace podvozku DCC zároveň vhodným způsobem změní svou charakteristiku. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC aktivuje režim „Offroad“ a asistenční systémy pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů. Natáčecí světlomety zároveň rozšíří kužel světla a zvýší jeho jas v blízkém okolí vozidla.

Zážitky z jízdy přivede k dokonalosti na přání dodávaná adaptivní regulace podvozku DCC. Tiguan byl nastaven, aby nabízel ještě vyšší jízdní komfort a větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy, pomocí nových regulačních ventilů adaptivních tlumičů.
Na přání dodávaná příď ve verzi Offroad a zvýšená světlá výška pod nápravami verzí 4MOTION umocňují robustní a dynamický charakter nového modelu Tiguan. Vývojáři si vytkli za cíl zajistit, aby řidič vytvořil se svým vozidlem jeden celek – při jízdě na nerovných serpentinách i na sypkém nebo nezpevněném po-vrchu.


Nový Tiguan stanovuje měřítka v oblasti bezpečnosti

Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, aktivní kapota motoru, multikolizní brzda a Lane Assist v sériové výbavě (v Evropě)


První aktivní kapota motoru v modelu Volkswagen snižuje riziko poranění chodce nebo cyklisty nadzdvihnutím kapoty motoru


Adaptivní tempomat ACC je ve spojení s DSG doplněn funkcí asistenta pro jízdu v dopravní koloně


Dalšími příklady zařazování vyspělých bezpečnostních systémů do sériové výbavy je funkce rozpoznávání únavy řidiče (od Comfortline) a adaptivní tempomat ACC, který je funkční až do rychlosti jízdy 160 km/h a je sériovou součástí výbavové linie Highline.

V kombinaci s převodovkou DSG je optimalizovaný adaptivní tempomat ACC na přání doplněn funkcí asistenta pro jízdu v dopravní koloně, který přebírá většinu úkolů řidiče při popojíždění v dopravní zácpě. Součástí volitelného paketu asistenčních systémů je rovněž Emergency Assist, asistent pro stav nouze, v němž toto funkční rozšíření systému Lane Assist po příslušných upozorněních řidiče automaticky zastaví vozidlo v jeho jízdním pruhu. Lane Assist přitom zajistí aktivaci výstražných světel a kontrolované změny směru jízdy v rámci jízdního pruhu.

Absolutní novinkou v kompaktní třídě je použití panelu přístrojů Active Info Display, který je známý z modelu Passat, se specifickými ukazateli ze světa vozů SUV. V kombinaci s displejem audiosystému nebo navigačního systému vzniká virtuální, flexibilní uživatelské rozhraní, jehož ukazatele se vzájemně funkčně doplňují. Active Info Display s úhlopříčkou 12,3“ nabízí 6 různých režimů zobrazení. Novinkou je režim Offroad s ukazatelem úhlu natočení předních kol a kompasem. Při zapnutém navigačním systému může být, stejně jako v Passatu, aktivováno velkoplošné zobrazení, v němž je navigační mapa ve formátu 3D zobrazována v maximální velikosti přímo na panelu přístrojů Active Info Dis-play a zároveň i na displeji informačního a zábavního systému.

Navigační pokyny může zobrazovat také zasouvatelný kombinovaný průhledový displej. Důležité provozní informace, jako je rychlost jízdy, aktuální omezení rychlosti, pokyny pro změnu směru jízdy a informace asistenčních systémů, jsou promítány přímo do zorného pole řidiče na kombinovaný průhledový displej.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar