Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Tiguan - novinka ze světa SUV

V minulých dnech byl na český trh oficiálně uveden Volkswagen Tiguan, největší novinka automobilky VW v letošním roce. Aktuální nabídka začíná motorem 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k), jehož cena byla stanovena na 560 900 Kč.

Jako první SUV na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč stanovuje nová měřítka v oblastech designu, komfortu a funkčnosti. Přitom si zachovává solidnost a robustnost v kombinaci s technikou vyšší třídy a schopnostmi pro jízdu v terénu. Nový Tiguan nabízí ještě více atributů ze světa SUV a zároveň je víc než jen SUV.

Díky světlé výšce 200 mm mezi nápravami u variant s pohonem všech kol je nový Tiguan v Evropě homologován jako terénní vůz s nejvyšší přípustnou hmotností přívěsu až 2500 kg a nájezdovým úhlem vpředu 25 stupňů u verze Offroad, dodávané na přání.

Proporce, dané u základní verze s pohonem předních kol výškou sníženou o 33 mm na 1632 mm a naopak šířkou zvětšenou o 30 mm na 1839 mm, zanechávají na silnici působivý dojem. S délkou 4486 mm je o 60 mm delší. Rozvor byl prodloužen o 77 mm na 2681 mm. Výsledný vzhled vzbuzuje emoce, zejména čelní partií. Dojem síly a přímosti umocňuje celek tvořený maskou chladiče a projekčními světlomety LED (sériově Highline).

Nový Tiguan, jehož interiér byl prodloužen o 26 mm, tak patří mezi nejvelkorysejší zástupce své třídy. Až tři cestující na zadních sedadlech mají nyní k dispozici o 29 mm větší prostor pro kolena.

Poloha sedadel byla zvýšena o 8 mm. Nový Tiguan je sériově vybaven posuvnými zadními sedadly, jejichž optimalizací se zvětšil rozsah podélného posuvu o 20 mm na 180 mm. Jsou-li zadní sedadla posunuta dopředu, má zavazadlový prostor objem 615 l, což je o 145 l více než dosud. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici objem 1655 l.
Čtyři zážehové motory s výkonem od 92 kW/125 k do 162 kW/220 k a vznětové motory s výkonem od 85 kW/115 k do 176 kW/240 k jsou výkonnější a úspornější než srovnatelné agregáty EU5 předchůdce. Od předprodeje je k dispozici populární turbodiesel 2.0 TDI s výkonem 110 kW/150 k, pohonem všech kol 4MOTION a dvouspojkovou převodovkou DSG nebo s mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Objednávat lze také 2.0 TSI s výkonem 132 kW/180 k, pohonem všech kol 4MOTION a DSG.

Volkswagen doplní nabídku variant s pohonem všech kol o další dva motory TDI (140 kW/190 k a 176 kW/240 k) a dvě jednotky TSI (110 kW/150 k a 162 kW/220 k). Od výkonu 180 k je Tiguan sériově vybaven automatizovanou převodovkou DSG. Pro verze s výkonem 150 k je DSG k dispozici na přání. Pohled na vrcholný agregát odhalí specifický výkon, který patří mezi nejvyšší v segmentu A-SUV: Motor 2.0 TDI s výkonem 240 k, přeplňováním dvěma turbodmychadly a vstřikovacím tlakem 2500 barů, známý z modelu Passat, poskytuje z litru zdvihového objemu výkon 88 kW/120 k.

Řidič může jízdní vlastnosti optimalizovat otočným ovladačem systému pohonu všech kol 4MOTION Active Control, který umožňuje v režimu Offroad bezpečnou jízdu i v nejnáročnějších podmínkách, protože řidič může precizně regulovat hnací sílu „elektronickým“ pedálem plynu.

U nového modelu Tiguan 4MOTION s DSG řadí převodovka vyšší převodové stupně při vyšších otáčkách. Je-li páka voliče v poloze manuálního režimu řazení (+/-), může řidič využít funkci brzdění motorem, protože převodovka nezařadí vyšší převodový stupeň. V tomto případě bude deaktivována funkce „automatického volnoběhu“, která odpojí motor od převodovky, aby se při setrvačné jízdě maximálně využila kinetická energie.

Protiprokluzový systém ASR reguluje otáčky motoru a zároveň zajišťuje trakci a jízdní stabilitu. Řízení a adaptivní regulace podvozku DCC zároveň vhodným způsobem změní svou charakteristiku. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC aktivuje režim „Offroad“ a asistenční systémy pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů. Natáčecí světlomety zároveň rozšíří kužel světla a zvýší jeho jas v blízkém okolí vozidla.

Zážitky z jízdy přivede k dokonalosti na přání dodávaná adaptivní regulace podvozku DCC. Tiguan byl nastaven, aby nabízel ještě vyšší jízdní komfort a větší rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy, pomocí nových regulačních ventilů adaptivních tlumičů.
Na přání dodávaná příď ve verzi Offroad a zvýšená světlá výška pod nápravami verzí 4MOTION umocňují robustní a dynamický charakter nového modelu Tiguan. Vývojáři si vytkli za cíl zajistit, aby řidič vytvořil se svým vozidlem jeden celek – při jízdě na nerovných serpentinách i na sypkém nebo nezpevněném po-vrchu.


Nový Tiguan stanovuje měřítka v oblasti bezpečnosti

Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, aktivní kapota motoru, multikolizní brzda a Lane Assist v sériové výbavě (v Evropě)


První aktivní kapota motoru v modelu Volkswagen snižuje riziko poranění chodce nebo cyklisty nadzdvihnutím kapoty motoru


Adaptivní tempomat ACC je ve spojení s DSG doplněn funkcí asistenta pro jízdu v dopravní koloně


Dalšími příklady zařazování vyspělých bezpečnostních systémů do sériové výbavy je funkce rozpoznávání únavy řidiče (od Comfortline) a adaptivní tempomat ACC, který je funkční až do rychlosti jízdy 160 km/h a je sériovou součástí výbavové linie Highline.

V kombinaci s převodovkou DSG je optimalizovaný adaptivní tempomat ACC na přání doplněn funkcí asistenta pro jízdu v dopravní koloně, který přebírá většinu úkolů řidiče při popojíždění v dopravní zácpě. Součástí volitelného paketu asistenčních systémů je rovněž Emergency Assist, asistent pro stav nouze, v němž toto funkční rozšíření systému Lane Assist po příslušných upozorněních řidiče automaticky zastaví vozidlo v jeho jízdním pruhu. Lane Assist přitom zajistí aktivaci výstražných světel a kontrolované změny směru jízdy v rámci jízdního pruhu.

Absolutní novinkou v kompaktní třídě je použití panelu přístrojů Active Info Display, který je známý z modelu Passat, se specifickými ukazateli ze světa vozů SUV. V kombinaci s displejem audiosystému nebo navigačního systému vzniká virtuální, flexibilní uživatelské rozhraní, jehož ukazatele se vzájemně funkčně doplňují. Active Info Display s úhlopříčkou 12,3“ nabízí 6 různých režimů zobrazení. Novinkou je režim Offroad s ukazatelem úhlu natočení předních kol a kompasem. Při zapnutém navigačním systému může být, stejně jako v Passatu, aktivováno velkoplošné zobrazení, v němž je navigační mapa ve formátu 3D zobrazována v maximální velikosti přímo na panelu přístrojů Active Info Dis-play a zároveň i na displeji informačního a zábavního systému.

Navigační pokyny může zobrazovat také zasouvatelný kombinovaný průhledový displej. Důležité provozní informace, jako je rychlost jízdy, aktuální omezení rychlosti, pokyny pro změnu směru jízdy a informace asistenčních systémů, jsou promítány přímo do zorného pole řidiče na kombinovaný průhledový displej.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar