Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Tayron - světová premiéra velkého SUV

Nový Volkswagen Tayron bude nabízen s pěti nebo na přání se sedmi sedadly a na trhu zaujme pozici mezi modely Touareg (vyšší třída) a Tiguan (střední třída). Předprodej nového modelu Tayron v České republice bude zahájen na přelomu října a listopadu 2024.

Tayron s vnější délkou 4,8 metru se vyznačuje designem SUV s čistými, výraznými liniemi. Nezaměnitelný světelný design za tmy vytvářejí LED světlomety na přídi, které doplňuje sériově dodávané osvětlené logo VW. To samé platí pro záď se souvislou příčnou LED lištou, která je rovněž vybavena osvětleným logem VW. Precizní linie protažené siluety modelu Tayron umocňují dojem vysoké kvality. Tuto ambici zrcadlí také interiér, jemuž vládnou povrchy příjemné na dotek a v závislosti na stupni výbavy dodávané ušlechtilé materiály, jakými jsou „ArtVelours Eco“3 (látka z mikrovlákna), opravdové dřevo s otevřenými póry a zespodu osvětlená designová obložení3.


Rozsáhlá sériová výbava

SUV vstoupí na trh s výbavovou linií „Life“2. Vyšší stupně výbavy ponesou označení „Elegance“2/4 a „R-Line“2. Již vstupní varianta Tayron „Life“ nabízí bohatou sériovou výbavu, která zahrnuje mimo jiné devět airbagů, třízónovou automatickou klimatizaci, ambientní osvětlení s 10 barvami, multifunkční volič zážitků z jízdy (slouží k aktivaci jízdních režimů včetně provozního modulu pohonu všech kol 4MOTION, k nastavení hlasitosti a aktivaci „atmosfér“ s naprogramovaným osvětlením a zvukovým doprovodem), informační a zábavní systém (displej s úhlopříčkou 32 centimetrů), u něhož lze dodatečně aktivovat funkci navigace, App-Connect Wireless (pro Apple CarPlay a Android Auto), digitální přístroje, LED světlomety včetně automatického ovládání dálkových světel („Light Assist“), osvětlená loga VW na přídi a zádi, zadní 3D LED svítilny, sluneční clony v zadních dveřích a 17“ kola z lehké slitiny.


Široká nabídka asistenčních systémů

Mezi asistenční systémy, dodávané pro Tayron Life sériově, patří adaptivní tempomat ACC, funkce nouzového brzdění při odbočování, asistent pro změnu jízdního pruhu („Side Assist“), asistent pro jízdu v jízdním pruhu („Light Assist“), systém nouzového brzdění včetně rozpoznávání chodců a cyklistů („Front Assist“), parkovací asistent („Park Assist Plus“), zadní kamera („Rear View“), rozpoznávání dopravních značek a nový asistent upozorňující na nebezpečí při vystupování, který je funkčním rozšířením asistenta pro změnu jízdního pruhu a v rámci systémových limitů dokáže zabránit otevření dveří, pokud se zezadu přibližuje jiný účastník silničního provozu.


Atraktivní prvky výbavy na přání

Mezi highlighty v nabídce výbavy na přání patří inovativní systémy, jakými jsou adaptivní regulace podvozku „DCC Pro“ (pro některé motorizace bude dodáván sériově), „světlomety IQ.LIGHT HD LED Matrix“ s funkcemi interaktivního osvětlení a „Travel Assist“ pro asistované řízení vozidla v podélném i příčném směru. K dispozici je rovněž hlasový asistent IDA s integrovaným „ChatGPT“ (ve spojení s paketem informačního a zábavního systému „Discover Pro Max“ dodávaným na přání), panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, audiosystém Harman Kardon s výkonem 700 W, čalounění interiéru kůží s elektricky nastavitelnými sedadly včetně funkcí masáže a odvětrávání a elektricky aktivovaná dětská pojistka pro zadní dveře.


Mild hybridní a plug-in hybridní pohony, zážehové a vznětové motory


Volkswagen Tayron bude nabízen s jedním mild hybridním pohonem (eTSI)1, dvěma plug-in hybridními pohony (eHybrid), dvěma přeplňovanými zážehovými motory (TSI) a dvěma turbodiesely (TDI). Všechny jsou kombinovány s automatickou dvouspojkovou převodovkou (DSG).

Již základní jednotka eTSI1 o výkonu 110 kW (150 k) je high-tech pohonem (mild hybridní systém s 48V technikou). Výhody elektromotoru a zážehového motoru nabízejí dva inovativní plug-in hybridní pohony, dodávané ve verzích s celkovým nejvyšším výkonem 150 kW (204 k)5 a 200 kW (272 k)6. Díky sadě akumulátorů s využitelnou kapacitou 19,7 kWh umožňují oba modely Tayron eHybrid dojezd na elektřinu více než 100 km a celkový dojezd mezi dvěma zastávkami pro doplňování paliva až 850 km


Akumulátorovou baterii lze nabíjet střídavým proudem z nástěnné nabíječky nebo nabíjecího stojanu (AC) výkonem až 11 kW. Při využití stejnosměrného proudu z rychlonabíjecích stojanů (DC) dosahuje nabíjecí výkon až 50 kW7. Hospodárná je rovněž nejvýkonnější verze motoru TDI se 142 kW (193 k)8, která se sériově dodává ve spojení s pohonem všech kol 4MOTION. Všechny verze Tayron 4MOTION jsou koncipovány pro provoz s přívěsem o hmotnosti až 2500 kg (brzděný, stoupání 12 procent). Ovládání soupravy je snadné dokonce i s velkými přívěsy pro přepravu koní nebo lodí díky asistenčnímu systému „Trailer Assist“, který je součástí sériové výbavy ve spojení s výsuvným tažným zařízením.


Zákazníci v České republice budou moci nový Tayron objednávat na přelomu října a listopadu 2024 a na výběr mají čtyři varianty pohonu. Vstupní variantu s eTSI o výkonu 110 kW a se stupněm výbavy „Life“ , obě verze eHybrid a nejvýkonnější jednotku TDI s výkonem 142 kW.



VW 11.10.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar