Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Volkswagen T-Roc - crossover do města i do terénu

Volkswagen rozšiřuje produktovou řadu o kompaktní crossover T-Roc v rámci největší modelové ofenzivy ve své historii. Nový crossover lze totiž v maximálním rozsahu individualizovat a nabízí inovace na základě digitalizace, dokonalé síťové propojení, nejmodernější asistenční systémy, dynamické jízdní výkony atd.

Prodeje vozů SUV dynamicky rostou především v kompaktním segmentu. Odborníci odhadují, že se objem prodeje v tomto segmentu během nadcházejících deseti let téměř zdvojnásobí. Volkswagen proto uvádí s modelem T-Roc do segmentu kompaktních SUV další atraktivní vůz, situovaný pod modelem Tiguan.

Nový T-Roc se prezentuje kompaktními rozměry s atraktivními, sportovními proporcemi a vysoce funkčním interiérem. Všestranný automobil, dodávaný s pohonem předních nebo všech kol, kombinuje charakter SUV s agilitou sportovního kompaktního vozu. Přitom skutečně otřásá základy svého segmentu rozsáhlou výbavou a především nabízenými barevnými kombinacemi. T-Roc je prvním SUV značky Volkswagen, které si budou moci zákazníci objednat s dvoubarevným lakováním, u něhož je vizuálně odlišena střešní partie (včetně střešních sloupků A a krytů vnějších zpětných zrcátek).

Vzhled definuje hned několik stylistických prvků. Na přídi patří široký celek masky chladiče s integrovanými dvojitými světlomety a oddělenými zdroji světla, které tvoří tzv. „světelný podpis“, díky němuž je T-Roc nezaměnitelný i za tmy. Design prodloužené siluety je naproti tomu charakterizován mimořádně markantním chromovaným prvkem, který se táhne od střešních sloupků A přes celou boční linii střechy až ke střešním sloupkům C. T-Roc tak formálně připomíná kupé. Vzhled terénního vozu umocňují tmavé plastové díly po celém obvodu karoserie, které chrání podběhy kol, boční prahy, příď a záď.

Interiér s moderními povrchovými úpravami byl přizpůsoben vnějšímu designu a působí robustním dojmem vozů SUV. Kombinací panelu přístrojů Active Info Display a příslušného informačního a zábavního systému vzniká nové, digitální uživatelské prostředí s velkým důrazem na interakci. Prostřednictvím chytrého telefonu a systému Volkswagen Car-Net lze využívat širokou nabídku internetových služeb a aplikací, resp. integrovat telefon a mediatéku. Volkswagen navíc nabízí i pro nový T-Roc balíček služeb „Security & Service“ (mj. „služba nouzového volání“, „automatické nahlášení nehody“ a „přivolání pomoci při poruše“).

Nový T-Roc zaujímá v segmentu postavení pod modelem Tiguan a jeho základem je, stejně jako u modelů Tiguan a Atlas/Teramont, modulární platforma MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Při obsazení všech pěti sedadel je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 445 litrů, pokud se využije výška až k horní hraně opěradel zadních sedadel. Opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 60:40 a jejich sklopením se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1290 litrů. Podobně velkorysé uspořádání interiéru nenabízí v této třídě prakticky žádné SUV.

Již základní verze je vybavena technicky vyspělými systémy, mezi něž patří systém „Front Assist“ pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců, multikolizní brzda a asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Součástí sériové výbavy jsou rovněž další prvky, jako je klimatizace, informační a zábavní systém „Composition Colour“, zadní světlomety LED, stylový spodní ochranný panel (černý) a světlomety LED pro denní svícení v nárazníku.

Všechny verze jsou sériově vybaveny multikolizní brzdou, aktivním asistentem pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist a systémem Front Assist pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi rozpoznávání chodců a nouzového brzdění City. Na přání si mohou zákazníci nakonfigurovat své SUV s dalšími deseti asistenčními systémy. Mezi ně patří mj. adaptivní tempomat ACC, zadní kamera Rear View, asistent pro změnu jízdního pruhu včetně asistenta pro bezpečné couvání z parkovacího místa Rear Traffic Alert, asistent pro změnu jízdního pruhu se sledováním slepého úhlu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, parkovací asistent Park Assist včetně funkce brzdění při manévrování, asistent pro jízdu v dopravní koloně a asistent pro stav nouze (Emergency Assist). Zákazníci si mohou navíc přizpůsobit model T-Roc individuálním požadavkům velkým výběrem komfortních systémů, který je v této třídě neobvyklý. Kromě adaptivní regulace podvozku DCC a progresivního řízení patří mezi tyto prvky výbavy mj. také elektrické ovládání zadního výklopného víka a bezklíčkový přístupový systém „Keyless Access“ se spouštěním motoru tlačítkem.

Stejně jako větší Tiguan bude i nový T-Roc nabízen s úspornými přeplňovanými motory, třemi zážehovými (TSI) a třemi vznětovými (TDI). V závislosti na zvoleném motoru budou mít zákazníci na výběr kombinaci pohonu předních nebo všech kol 4Motion (sériově včetně voliče jízdních režimů 4Motion Active Control) a mechanické převodovky nebo sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Uvedení na trh v ČR bude zahájeno na samém začátku roku 2018.




VW 24.8.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar