Volkswagen Sharan ve všech směrech lepší (I)
Model roku 2011 představuje kompletně novou konstrukci, což se odráží ve vzácně vyvážených proporcích. Při délce 4,85 m je nová generace o 22 cm delší, šířka narostla o 9,2 cm na 1,90 m a výška byla snížena o 1,2 cm na 1,72 m. Vůz je poprvé vybaven zadními bočními posuvnými dveřmi.
Dvojité světlomety lze objednat ve standardní verzi se žárovkami H7 nebo na přání v bi-xenonovém provedení. Světlomety H7 horizontálně rozděluje elegantní příčka na horní část s potkávacími a dálkovými světlomety a užší spodní s denními a směrovkami.
Uvnitř modulu bi-xenonových světlometů je světlomet pro denní svícení a poziční světla. Jsou vybaveny funkcí dynamického natáčení a dálničního světla, které se automaticky aktivuje při 120 km/h.
Na přání dodávaná asistenční funkce Light Assist pro dálkové světlomety, založená na kamerovém systému, přepíná podle situace mezi potkávacími a dálkovými světly. Systém pracuje od 60 km/h a je k dispozici jak pro světlomety H7 nebo bi-xenonové provedení.
Na přání bude možné od začátku roku 2011 objednávat systém Dynamic Light Assist, navržený pro bi-xenonové světlomety s integrovanými odbočovacími a tlumenými světlomety. Díky kameře integrované za čelním oknem zůstávají moduly dálkových světlometů trvale aktivní a kužel světla je odcloňován pouze v těch oblastech, u nichž systém došel na základě analýzy k závěru, že by způsobovaly oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Zadní výklopné víko lze na přání otvírat a zavírat elektricky, a to tlačítkem na madlu výklopného víka, na středové konzole nebo dálkovém ovládání, případně přímo na víku. Podobně jako elektricky ovládané posuvné dveře je také zadní víko vybaveno systémem proti přiskřípnutí. Dveře se elektricky otvírají nebo zavírají po stisknutí jednoho ze dvou tlačítek (jedno pro levé a jedno pro pravé dveře) na středové konzole před řadicí pákou, tlačítka na střešním sloupku B nebo zatažením za kliky dveří.
Důležitou funkcí je možnost kdykoli zastavit proces otvírání a zavírání. To znamená, že si lze podle aktuálních potřeb zvolit požadovanou šířku otevření. Samojisticí systém bezpečně udržuje dveře v dané poloze i ve svahu.
Pasivní bezpečnost zajišťuje 7 airbagů (airbagy řidiče a spolujezdce, 2 boční airbagy v první řadě sedadel, 2 okenní airbagy mezi střešními sloupky A a D, 1 kolenní airbag na straně řidiče) a úchyty Isofix a Top Tether pro dětské sedačky ve druhé a třetí řadě sedadel. Druhá řada sedadel může být na přání vybavena integrovanými dětskými sedačkami.
Zákazníci mají nyní na výběr tři základní verze s 5, 6 nebo 7 sedadly. Díky novému konceptu sedadel EasyFold není nutné vyjímat sedadla ve 2. a 3. řadě z vozidla, místo toho je lze jednoduše složit do podlahy. Podobně jako přední sedadla mají sedadla ve 2.řadě nastavitelnou polohu v podélném směru a nastavitelný sklon opěradla v rozsahu až 20 stupňů.
Poprvé se dodávají na přání elektricky nastavitelná přední sedadla (ve 12 směrech) včetně paměťové funkce u řidiče. Ergonomický design druhé řady sedadel byl rovněž přepracován, individuální sedadla lze v podélném směru posouvat v rozsahu 160 mm.
Snadným složením sedadel ve 2. řadě vznikne rovná ložná plocha. Zatažením páčky se opěradla sklopí na sedák a v následujícím kroku se sedadlo složí do podlahy. Nastupování k zadním sedadlům ve 3. řadě je mnohem snazší. Jednak posuvné dveře otvírají široký vstupní otvor a jednak lze u vnějších sedadel druhé řady sklopit částečně opěradlo a celé sedadlo posunout dopředu. Mechanismus EasyFold doplňuje intuitivní funkce EasyEntry, která vytváří prostor pro komfortní přístup ke dvěma zadním sedadlům. Většinou jsou obě sedadla 3. řady vyhrazena dětem, teď na nich mohou cestovat na střední vzdálenosti i dospělé osoby díky rozvoru prodlouženém o 75 mm na 2,92 metru.
Bez ohledu na to, které ze zadních sedadel je sklopeno, vznikne vždy rovná ložná plocha pro ukládání zavazadel. Po sklopení sedadel třetí řady se uvolní prostor s délkou ložné plochy 1,3 m. Nejvyšší komfort nabízí na přání dodávaná třízónová automatická klimatizace Climatronic, umožňující individuální nastavení teploty a rychlosti proudění vzduchu pro všechny tři řady zvlášť.
Studie prováděné oddělením pro výzkum dopravních nehod společnosti Volkswagen ukazují, že jen v Německu dokáže ESP zabránit každý rok předčasnému ukončení života 1000 lidí v důsledku dopravních nehod. Také nový Sharan je sériově vybaven systémem ESP a nabízen s pohonem předních kol nebo na přání s pohonem všech kol. Jako jediný vůz ve své třídě používá řízení s elektromechanickým posilovačem, snižující spotřebu paliva až o 0,3 l/100 km.
Zákazníci si mohou systém DCC alternativně zvolit místo standardního nebo sportovního podvozku, který má o 15 mm sníženou světlou výšku. Volkswagen poprvé nabízí Sharan také se systémem Nivomat, udržující stálou světlou výšku na zadní nápravě bez ohledu na zatížení vozidla.
Nový Sharan brzdí velkými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením. Přední kotouče mají průměr 314 mm, zadní 282 mm. Nové přední brzdy odvádějí největší práci a v automobilu značky VW jsou použity poprvé. Jejich předností je větší schopnost snášet vysoké teploty a zabrzdit vůz na kratší brzdné dráze. Sharan používá nejnovější generaci stabilizačního systému ESP, jehož součástí je funkce pro stabilizaci přívěsu.
Základní verze Trendline je vybavena pneumatikami 205/60 R 16 na ocelových kolech ve formátu 6½Jx16. Vrcholná verze modelové řady, Sharan Highline, opouští výrobní závod značky Volkswagen v portugalském městě Palmela na pneumatikách 225/50 R 17 v kombinaci s koly z lehké slitiny („Sydney“ v rozměru 7Jx17).
Systém DCC plynule upravuje tlumení každého individuálního kola na základě signálů ze senzorů pohybů karoserie a kol (až tisíckrát za sekundu). Tlumení během zlomku sekundy ztuhne při akceleraci, brzdění a změně směru jízdy, aby byly optimálně splněny požadavky na ovladatelnost a omezeny nežádoucí pohyby karoserie při dynamických změnách. Adaptivní regulace podvozku vyhodnocuje signály z řízení s elektromechanickým posilovačem, motoru, převodovky, brzdové soustavy a asistenčních systémů a na základě těchto dat vypočítává a nastavuje požadovanou intenzitu tlumení.
Automatická regulace tlumení DCC umožňuje tímto způsobem dynamičtější kontrolu bočního naklánění karoserie (například při rychlé změně jízdního pruhu) a v situacích, které jsou méně dynamicky vyhrocené, přináší výrazné zvýšení komfortu. Adaptivní regulace podvozku DCC tím řeší konflikt mezi požadavkem na dynamické jízdní vlastnosti a komfortní odpružení.
Aby si řidiči mohli přizpůsobit činnost systému svým individuálním preferencím, nenabízí DCC pouze program „Normal“ s běžným základním nastavením tlumení, při němž jsou ovšem všechny kontrolní funkce plně aktivní, ale také režimy „Sport“ a „Comfort“, které jsou aktivovány speciálním tlačítkem na středové konzole. Naposledy zvolený režim se ukládá do paměti a je automaticky aktivní při dalším spuštění motoru Sharanu.
Pokračování zítra
JL, 19.10.2010
Uvnitř modulu bi-xenonových světlometů je světlomet pro denní svícení a poziční světla. Jsou vybaveny funkcí dynamického natáčení a dálničního světla, které se automaticky aktivuje při 120 km/h.
Na přání dodávaná asistenční funkce Light Assist pro dálkové světlomety, založená na kamerovém systému, přepíná podle situace mezi potkávacími a dálkovými světly. Systém pracuje od 60 km/h a je k dispozici jak pro světlomety H7 nebo bi-xenonové provedení.
Na přání bude možné od začátku roku 2011 objednávat systém Dynamic Light Assist, navržený pro bi-xenonové světlomety s integrovanými odbočovacími a tlumenými světlomety. Díky kameře integrované za čelním oknem zůstávají moduly dálkových světlometů trvale aktivní a kužel světla je odcloňován pouze v těch oblastech, u nichž systém došel na základě analýzy k závěru, že by způsobovaly oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Zadní výklopné víko lze na přání otvírat a zavírat elektricky, a to tlačítkem na madlu výklopného víka, na středové konzole nebo dálkovém ovládání, případně přímo na víku. Podobně jako elektricky ovládané posuvné dveře je také zadní víko vybaveno systémem proti přiskřípnutí. Dveře se elektricky otvírají nebo zavírají po stisknutí jednoho ze dvou tlačítek (jedno pro levé a jedno pro pravé dveře) na středové konzole před řadicí pákou, tlačítka na střešním sloupku B nebo zatažením za kliky dveří.
Důležitou funkcí je možnost kdykoli zastavit proces otvírání a zavírání. To znamená, že si lze podle aktuálních potřeb zvolit požadovanou šířku otevření. Samojisticí systém bezpečně udržuje dveře v dané poloze i ve svahu.
Pasivní bezpečnost zajišťuje 7 airbagů (airbagy řidiče a spolujezdce, 2 boční airbagy v první řadě sedadel, 2 okenní airbagy mezi střešními sloupky A a D, 1 kolenní airbag na straně řidiče) a úchyty Isofix a Top Tether pro dětské sedačky ve druhé a třetí řadě sedadel. Druhá řada sedadel může být na přání vybavena integrovanými dětskými sedačkami.
Zákazníci mají nyní na výběr tři základní verze s 5, 6 nebo 7 sedadly. Díky novému konceptu sedadel EasyFold není nutné vyjímat sedadla ve 2. a 3. řadě z vozidla, místo toho je lze jednoduše složit do podlahy. Podobně jako přední sedadla mají sedadla ve 2.řadě nastavitelnou polohu v podélném směru a nastavitelný sklon opěradla v rozsahu až 20 stupňů.
Poprvé se dodávají na přání elektricky nastavitelná přední sedadla (ve 12 směrech) včetně paměťové funkce u řidiče. Ergonomický design druhé řady sedadel byl rovněž přepracován, individuální sedadla lze v podélném směru posouvat v rozsahu 160 mm.
Snadným složením sedadel ve 2. řadě vznikne rovná ložná plocha. Zatažením páčky se opěradla sklopí na sedák a v následujícím kroku se sedadlo složí do podlahy. Nastupování k zadním sedadlům ve 3. řadě je mnohem snazší. Jednak posuvné dveře otvírají široký vstupní otvor a jednak lze u vnějších sedadel druhé řady sklopit částečně opěradlo a celé sedadlo posunout dopředu. Mechanismus EasyFold doplňuje intuitivní funkce EasyEntry, která vytváří prostor pro komfortní přístup ke dvěma zadním sedadlům. Většinou jsou obě sedadla 3. řady vyhrazena dětem, teď na nich mohou cestovat na střední vzdálenosti i dospělé osoby díky rozvoru prodlouženém o 75 mm na 2,92 metru.
Bez ohledu na to, které ze zadních sedadel je sklopeno, vznikne vždy rovná ložná plocha pro ukládání zavazadel. Po sklopení sedadel třetí řady se uvolní prostor s délkou ložné plochy 1,3 m. Nejvyšší komfort nabízí na přání dodávaná třízónová automatická klimatizace Climatronic, umožňující individuální nastavení teploty a rychlosti proudění vzduchu pro všechny tři řady zvlášť.
Studie prováděné oddělením pro výzkum dopravních nehod společnosti Volkswagen ukazují, že jen v Německu dokáže ESP zabránit každý rok předčasnému ukončení života 1000 lidí v důsledku dopravních nehod. Také nový Sharan je sériově vybaven systémem ESP a nabízen s pohonem předních kol nebo na přání s pohonem všech kol. Jako jediný vůz ve své třídě používá řízení s elektromechanickým posilovačem, snižující spotřebu paliva až o 0,3 l/100 km.
Zákazníci si mohou systém DCC alternativně zvolit místo standardního nebo sportovního podvozku, který má o 15 mm sníženou světlou výšku. Volkswagen poprvé nabízí Sharan také se systémem Nivomat, udržující stálou světlou výšku na zadní nápravě bez ohledu na zatížení vozidla.
Nový Sharan brzdí velkými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením. Přední kotouče mají průměr 314 mm, zadní 282 mm. Nové přední brzdy odvádějí největší práci a v automobilu značky VW jsou použity poprvé. Jejich předností je větší schopnost snášet vysoké teploty a zabrzdit vůz na kratší brzdné dráze. Sharan používá nejnovější generaci stabilizačního systému ESP, jehož součástí je funkce pro stabilizaci přívěsu.
Základní verze Trendline je vybavena pneumatikami 205/60 R 16 na ocelových kolech ve formátu 6½Jx16. Vrcholná verze modelové řady, Sharan Highline, opouští výrobní závod značky Volkswagen v portugalském městě Palmela na pneumatikách 225/50 R 17 v kombinaci s koly z lehké slitiny („Sydney“ v rozměru 7Jx17).
Systém DCC plynule upravuje tlumení každého individuálního kola na základě signálů ze senzorů pohybů karoserie a kol (až tisíckrát za sekundu). Tlumení během zlomku sekundy ztuhne při akceleraci, brzdění a změně směru jízdy, aby byly optimálně splněny požadavky na ovladatelnost a omezeny nežádoucí pohyby karoserie při dynamických změnách. Adaptivní regulace podvozku vyhodnocuje signály z řízení s elektromechanickým posilovačem, motoru, převodovky, brzdové soustavy a asistenčních systémů a na základě těchto dat vypočítává a nastavuje požadovanou intenzitu tlumení.
Automatická regulace tlumení DCC umožňuje tímto způsobem dynamičtější kontrolu bočního naklánění karoserie (například při rychlé změně jízdního pruhu) a v situacích, které jsou méně dynamicky vyhrocené, přináší výrazné zvýšení komfortu. Adaptivní regulace podvozku DCC tím řeší konflikt mezi požadavkem na dynamické jízdní vlastnosti a komfortní odpružení.
Aby si řidiči mohli přizpůsobit činnost systému svým individuálním preferencím, nenabízí DCC pouze program „Normal“ s běžným základním nastavením tlumení, při němž jsou ovšem všechny kontrolní funkce plně aktivní, ale také režimy „Sport“ a „Comfort“, které jsou aktivovány speciálním tlačítkem na středové konzole. Naposledy zvolený režim se ukládá do paměti a je automaticky aktivní při dalším spuštění motoru Sharanu.
Pokračování zítra
JL, 19.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout