Volkswagen Scirocco - legenda se vrací
Scirocco první a druhé generace se do historie zapsalo jako nejúspěšnější kupé značky Volkswagen, když se jich prodalo přes 800 tisíc kusů. Kultovní postavení si dlouho udržoval zejména originální model z roku 1974.
Na rozdíl od tehdejších konkurentů byl tento Volkswagen – s designem Giorgio Giugiara – cenově dostupným vozem pro každodenní ježdění. Právě na tento odkaz navazuje znovuzrozená legenda.
Nové Scirocco poskytuje čirý požitek z jízdy, perfektní výkon a špičkové technologie, jako např. adaptivní řízení podvozku DCC nebo novou sedmistupňovou převodovku DSG. Navíc je exkluzivně vybaveno efektivními přeplňovanými motory s výkonem až 200 k. Navzdory ryze sportovním rysům nabízí prostor pro čtyři dospělé osoby, neobyčejně vysoký stupeň bezpečnosti.
Přestože nové Scirocco zaujímá na trhu stejné postavení jako generace první, Volkswagen se záměrně vyhnul jakýmkoliv retro prvkům. Také v tomto ohledu se Scirocco roku 2008 koncepčně řadí k originální verzi, protože následník modelu Karmann Ghia ze 70. let rovněž razil nové cesty, jak technicky, tak vzhledově.
Třetí Scirocco je první VW s přídí ve stylu otevírajícím zcela novou éru. Charakteristická jsou chromovaná tělesa uložení reflektorů a jejich černé, třpytivě lesklé vnitřní plochy, s nimiž korespondují vodorovná žebra mřížky chladiče, rovněž leskle černě lakovaná.
Díky protáhlé klenuté střešní linii a téměř svislému zadnímu oknu nabízí dostatek vnitřního prostoru pro variabilní uspořádání s kapacitou až 755 litrů zavazadlového prostoru.
Také ostatní základní parametry hovoří jasnou řečí. Se svými krátkými převisy Scirocco efektivně využívá 2578 mm dlouhý rozvor k poskytnutí dostatečného prostoru. Nový Volkswagen je 1404 mm vysoký, přesně 4256 mm dlouhý a na šířku měří 1810 mm.
Od uvedení na český trh bude Volkswagen Scirocco nabízen se dvěma motory TSI o výkonech 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k) a vznětovým motorem TDI s přímým vstřikováním paliva common rail s výkonem 103 kW (140 k). Krátce na to se objeví ještě motor TSI o výkonu 90 kW (122 k). I poslední jmenovaný 122 k základní motor dodává maximální točivý moment již při extrémně nízkých otáčkách (200 newtonmetrů od 1500/min). Jeho průměrná spotřeba paliva 6,1 l/100 km svědčí o významných úsporných opatřeních.
Kombinace točivého momentu s minimální spotřebou je charakteristickým rysem celé motorové řady. Točivý moment 240 Nm nejnovějšího TSI o výkonu 160 k kontrastuje se spotřebou pouhých 6,6 l/100 km. Dokonce také u TSI o výkonu 200 k poskytujícího velmi slušný točivý moment 280 Nm se spotřeba omezuje jen na 7,6 litrů. Podle očekávání dosahuje v této oblasti výborných výsledků i motor TDI: s úctyhodným točivým momentem 320 Nm spotřebuje jen 5,4 l/100 km. Všechny motory až do výkonu 160 k splňují emisní standardy budoucí normy Euro 5.
Nové Scirocco bude dostupné se šestistupňovou a sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor TSI/160 k využívá k přenosu výkonu sedmistupňovou převodovku DSG, ostatní motory (mimo 1,4 TSI 122 k) jsou k dispozici se šestistupňovou převodovkou DSG.
Nový adaptivní systém řízení podvozku je přizpůsoben přímo pro Scirocco. Ovládá nejen činnost tlumičů, ale optimalizuje i charakteristiku elektromechanického posilovače řízení. Adaptivní systém řízení podvozku nabízí tři programy, „Normal”, „Sport” a „Comfort”. Adaptivní systém řízení podvozku reguluje jízdní vlastnosti průběžně po celou dobu, takže podvozek se neustále přizpůsobuje vozovce i jízdním podmínkám. Systém také reaguje na podněty od plynového pedálu, brzd či volantu, a dokáže vyřešit konflikt mezi požadavky na sportovní a komfortní chování vozu.
Sériové vybavení si nezadá v porovnání s jinými vozy kupé. K základní výbavě patří 17“ litá kola, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, kůží potažený volant, páka ruční brzdy a hlavice řadicí páky, sportovní sedadla, dělená sklopná opěradla zadních sedadel, elektricky ovládaná okna, klimatizace, ESP, brzdový asistent, šest airbagů, posilovač řízení a samozřejmě i sportovní podvozek. Sériové vybavení špičkového modelu 2.0 TSI (200 k) zahrnuje navíc chromované koncovky výfuku a čalounění střechy „Titanium black“.
Pro rozjasnění interiéru slouží rozměrná průhledná výklopná panoramatická střecha. Na stisknutí tlačítka se střecha nadzvedne o 39 mm. Je-li sluneční světlo příliš intenzivní, může se střecha zakrýt stínícím krytem. K tomu však dojde jen zřídka, protože sklo, z něhož je střecha vyrobena, propouští pouze 8,2 procenta UV záření, 2,8 procenta infračervených paprsků a 6,9 procenta viditelného světla.
Nové Scirocco bude mít premiéru v České republice na výstavě Autoshow Praha ve dnech 9. – 12. října letošního roku.
JL, 9.7.2008
Nové Scirocco poskytuje čirý požitek z jízdy, perfektní výkon a špičkové technologie, jako např. adaptivní řízení podvozku DCC nebo novou sedmistupňovou převodovku DSG. Navíc je exkluzivně vybaveno efektivními přeplňovanými motory s výkonem až 200 k. Navzdory ryze sportovním rysům nabízí prostor pro čtyři dospělé osoby, neobyčejně vysoký stupeň bezpečnosti.
Přestože nové Scirocco zaujímá na trhu stejné postavení jako generace první, Volkswagen se záměrně vyhnul jakýmkoliv retro prvkům. Také v tomto ohledu se Scirocco roku 2008 koncepčně řadí k originální verzi, protože následník modelu Karmann Ghia ze 70. let rovněž razil nové cesty, jak technicky, tak vzhledově.
Třetí Scirocco je první VW s přídí ve stylu otevírajícím zcela novou éru. Charakteristická jsou chromovaná tělesa uložení reflektorů a jejich černé, třpytivě lesklé vnitřní plochy, s nimiž korespondují vodorovná žebra mřížky chladiče, rovněž leskle černě lakovaná.
Díky protáhlé klenuté střešní linii a téměř svislému zadnímu oknu nabízí dostatek vnitřního prostoru pro variabilní uspořádání s kapacitou až 755 litrů zavazadlového prostoru.
Také ostatní základní parametry hovoří jasnou řečí. Se svými krátkými převisy Scirocco efektivně využívá 2578 mm dlouhý rozvor k poskytnutí dostatečného prostoru. Nový Volkswagen je 1404 mm vysoký, přesně 4256 mm dlouhý a na šířku měří 1810 mm.
Od uvedení na český trh bude Volkswagen Scirocco nabízen se dvěma motory TSI o výkonech 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k) a vznětovým motorem TDI s přímým vstřikováním paliva common rail s výkonem 103 kW (140 k). Krátce na to se objeví ještě motor TSI o výkonu 90 kW (122 k). I poslední jmenovaný 122 k základní motor dodává maximální točivý moment již při extrémně nízkých otáčkách (200 newtonmetrů od 1500/min). Jeho průměrná spotřeba paliva 6,1 l/100 km svědčí o významných úsporných opatřeních.
Kombinace točivého momentu s minimální spotřebou je charakteristickým rysem celé motorové řady. Točivý moment 240 Nm nejnovějšího TSI o výkonu 160 k kontrastuje se spotřebou pouhých 6,6 l/100 km. Dokonce také u TSI o výkonu 200 k poskytujícího velmi slušný točivý moment 280 Nm se spotřeba omezuje jen na 7,6 litrů. Podle očekávání dosahuje v této oblasti výborných výsledků i motor TDI: s úctyhodným točivým momentem 320 Nm spotřebuje jen 5,4 l/100 km. Všechny motory až do výkonu 160 k splňují emisní standardy budoucí normy Euro 5.
Nové Scirocco bude dostupné se šestistupňovou a sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor TSI/160 k využívá k přenosu výkonu sedmistupňovou převodovku DSG, ostatní motory (mimo 1,4 TSI 122 k) jsou k dispozici se šestistupňovou převodovkou DSG.
Nový adaptivní systém řízení podvozku je přizpůsoben přímo pro Scirocco. Ovládá nejen činnost tlumičů, ale optimalizuje i charakteristiku elektromechanického posilovače řízení. Adaptivní systém řízení podvozku nabízí tři programy, „Normal”, „Sport” a „Comfort”. Adaptivní systém řízení podvozku reguluje jízdní vlastnosti průběžně po celou dobu, takže podvozek se neustále přizpůsobuje vozovce i jízdním podmínkám. Systém také reaguje na podněty od plynového pedálu, brzd či volantu, a dokáže vyřešit konflikt mezi požadavky na sportovní a komfortní chování vozu.
Sériové vybavení si nezadá v porovnání s jinými vozy kupé. K základní výbavě patří 17“ litá kola, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, kůží potažený volant, páka ruční brzdy a hlavice řadicí páky, sportovní sedadla, dělená sklopná opěradla zadních sedadel, elektricky ovládaná okna, klimatizace, ESP, brzdový asistent, šest airbagů, posilovač řízení a samozřejmě i sportovní podvozek. Sériové vybavení špičkového modelu 2.0 TSI (200 k) zahrnuje navíc chromované koncovky výfuku a čalounění střechy „Titanium black“.
Pro rozjasnění interiéru slouží rozměrná průhledná výklopná panoramatická střecha. Na stisknutí tlačítka se střecha nadzvedne o 39 mm. Je-li sluneční světlo příliš intenzivní, může se střecha zakrýt stínícím krytem. K tomu však dojde jen zřídka, protože sklo, z něhož je střecha vyrobena, propouští pouze 8,2 procenta UV záření, 2,8 procenta infračervených paprsků a 6,9 procenta viditelného světla.
Nové Scirocco bude mít premiéru v České republice na výstavě Autoshow Praha ve dnech 9. – 12. října letošního roku.
JL, 9.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














