Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Polo 6.generace začal novou éru ve šroubárně

Snad každý ví, že Libčice nad Vltavou byly od nepaměti spojeny se šroubárnami. Ale to už je dnes minulost. Rozsáhlý areál na břehu Vltavy až dosud po mnoho let pustnul, a nyní se probouzí k životu. Zásluhu na tom má jednak bývalá kotelna dnes přebudovaná na Uhelný mlýn, industriální prostor určený pro pořádání hlavně kulturních akcí.

Tím začíná ve „šroubárnách“ nový život, a protože také nový Volkwagen Polo vstupuje do nové generace, v pořadí již šesté, tak zde proběhla novinářská prezentace čtvrté letošní novinky značky Volkswagen. A protože ji připravila agentura AC&C pana Jana Klímy, tak se jednalo jako vždy o vydařenou akci. Jediné, co jí nepřálo, bylo počasí, ale s tím nic nenaděláme.

První Polo se objevilo už v roce 1975 a se spartánskou výbavou se jich vyrobilo 1,1 mil s moptory o výkonu 29 až 4č kW. Jen pro zajímavost ve stejném roce byly otevřeny obchodní domy Kotva a Máj, prezidentem se stal Gustav Husák a byla postavena Labská bouda. Druhé generace bylo od roku 1981 vyrobeny už 2,7 milionu s výkony 29 až 85 kW. Třetí generace od roku 1994 nezůstala pozadu a vytvořila rekord v podobě 3,5 mil vyrobených vozů s motory 33 až 92 kW. Poprvé byl vybaven bezpečnostními systémy a začal se přibližovat Golfu. A rekordy pokračovaly i ve čtvrté generaci od roku 2001 - 5,3 mil s motory o výkonu 40 až 96 kW.Předposlední generace od roku 2009 se může pochlubit 4,2 mil vozy a titulem Auto roku 2010.


Nové Polo přichází s výrazným novým designem, ještě velkorysejší nabídkou místa pro cestující i zavazadla a s vyspělými asistenčními a komfortními systémy, které byly dosud vyhrazeny vozidlům vyšších tříd. Ceny začínají již od 292 900 Kč s motorem 1,0 litru o výkonu 55 kW a výbavě Trend.


Vnější design výhradně pětidveřového hatchbacku se může pochlubit ještě sportovnějším charakterem. S vnější délkou 4053 mm je v porovnání s předchůdcem větší, takže v interiéru nabízí více místa jak pro cestující, tak i pro zavazadla. Zavazadlový prostor má nyní objem 351 litrů místo dosavadních 280 l. O 94 mm delší rozvor přispívá rovněž k vynikajícímu jízdnímu komfortu. Svojí přepravní kapacitou se nové Polo vyrovnalo modelu Golf 4. generace, takže je naprosto plnohodnotným rodinným vozem.


Nová generace je nabízena ve třech klasických výbavových verzích

Trendline (již od 292 900 Kč)
Comfortline (již od 320 900 Kč)
Highline (již od 376 900 Kč)


Speciální edice Polo Beats (vychází z Comfortline, navíc kůží obšitý multifunkční volant, 16“ kola z lehké slitiny, audiosystém beats o výkonu 300 W, čalounění v designu beats; cena již od 335 900 Kč)
A na samém vrcholu stojí sportovně laděný GTI (s výkonem 147 kW/200 k; cena již od 529 900 Kč)


Již vstupní verze Polo Trendline sériově disponuje světlomety LED pro denní svícení s funkcemi Coming Home a Leaving Home, systémem sledování překážek před vozem Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, čelními a bočními airbagy vpředu, hlavovými airbagy vpředu i vzadu, audiosystémem Composition Colour, manuálně ovládanou klimatizací, elektrickým ovládáním oken vpředu, palubním počítačem Basic, 14“ ocelovými koly a mnoha dalšími prvky.


O stupeň výš stojí výbavová linie Comfortline, která zahrnuje nad rámec verze Trendline 15“ ocelová kola, palubní počítač Medium, 6 reproduktorů, multifunkční volant a mlhové světlomety. Ještě vyšší úroveň komfortu nabízí Highline s 15“ koly z lehké slitiny, automatickou klimatizací Climatronic, kůží obšitým multifunkčním volantem, audiosystémem Composition Media, tempomatem a dekoračním osvětlením.


Díky modulární platformě MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč je pro nové Polo na přání k dispozici velký počet asistenčních systémů. Mezi ně patří adaptivní tempomat ACC (nyní funkční až do rychlosti jízdy 210 km/h), asistent pro sledování slepého úhlu s asistentem pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání z parkovacího místa a částečně automatizovaný parkovací asistent s funkcí brzdění při manévrování, která chrání vozidlo před poškozením v důsledku kontaktu s překážkou během parkování.


Volkswagen nabízí jako světovou novinku druhou generaci digitálního panelu přístrojů Active Info Display, která se vyznačuje vynikající grafikou s intenzivními barvami a vysokým kontrastem zobrazení. Digitální panel přístrojů přináší do segmentu malých vozů novou úroveň funkčnosti a ovladatelnosti.


Nové Polo lze objednávat v první fázi s motory:

Zážehové motory:


1.0 MPI(55 kW/75 k)
1.0 TSI (70 kW/95 k)
1.0 TSI (85 kW/115 k)
2.0 TSI (147 kW/200 k) jen pro GTI


Vznětový motor


1.6 TDI (70 kW/95 k)

V nabídce je i verze na zemní plyn 10 TGI (66kW/90 l), jejíž dojezd je 1320 kilometrů
Všechny agregáty jsou sériově vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace. Od výkonu 70 kW je alternativně nabízena dvouspojková převodovka DSG.


Pořízení nového modelu Polo lze navíc financovat v rámci akční nabídky Volkswagen+ s výhodnou úrokovou sazbou již od 1,99 % p.a. při 50% akontaci a době financování 24 až 48 měsíců.

Příklady cen
1.0 MPITrend292 900 Kč
1.0 TSI/70Comfortline348 900 Kč
1.0 TSi/85Comfortline384 900 Kč
1.6 TDiComfortline414 900 Kč
1.9 TGiComfortline388 900 Kč
2.0 TSIGTi569 900 Kč


/Jedná se o verze s manuální převodovkou, verte s DSG začínají na 388 900 Kč pro T.0 TSI/85)




VW + JL 9.11.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar