Volkswagen Phaeton - světová premiéra v Pekingu
Skleněná manufaktura v Drážďanech je místem, kde vzniká Volkswagen Phaeton, dodávaný výhradně s pohonem všech kol a vzduchovým odpružením. Jeho nové vydání prezentuje Volkswagen na autosalonu Auto China 2010 v Pekingu.
Vzhled nového Phaetonu vychází z DNA designu značky VW vyvinuté Walterem de Silvou, italským šéfdesignérem koncernu Volkswagen. Suverénní styl luxusní limuzíny dodávané i nadále ve dvou délkách 5,06 m a 5,18 m podtrhuje nová příď doplněná úpravami zadní partie a profilu. V souladu se současným designérským stylem dominují přídi horizontální linie. Phaeton však nemá leskle černou masku chladiče, ale nové řešení s ozdobnými prvky z lesklého a matného chromu, a nově tvarované bi-xenonové světlomety s adaptivními funkcemi svícení do zatáček a odbočovacích světel.
Interiér ohromuje elegancí, nejvyšší kvalitou materiálů a zpracování a nedostižným komfortem. Nové multifunkční volanty přispívají k intuitivnímu ovládání veškerých funkcí. Ergonomicky tvarovaná přední sedadla lze seřizovat v 18 směrech a o příjemné prostředí na palubě se stará čtyřzonová klimatizace. Místo sériové třímístné zadní lavice si mohou zákazníci na přání zvolit dvě elektricky nastavitelná samostatná sedadla.
Kromě stylistických změn dostal Phaeton řadu inovativních technických prvků. Jako např. asistenční systém pro trvale zapnuté dálkové světlomety Dynamic Light Assist a navigační systém, který může alternativně integrovat do zobrazovaných map data stažená z internetového portálu Google. Za pomoci na přání dodávané přední kamery dokáže „číst“ dopravní značky, které pak ukazuje řidiči na multifunkčním displeji a na dotykovém displeji ve středové konzole. Tento systém umí jako první na světě rozpoznávat a zobrazovat značky zákazu předjíždění. V nabídce jsou také adaptivní tempomat ACC, Front Assist (systém sleduje okolí vozidla) Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící zezadu ve vedlejších jízdních pruzích) a kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách.
Aktuální generace audiosystémů a navigačních systémů (RCD 810 a RNS 810) usnadňuje ovládání osmipalcovým dotykovým displejem, který tvoří uživatelské rozhraní také pro klimatizaci a multimediální funkce. Navigační systém RNS 810 je vybaven pevným diskem (30 GB) a možností obohatit mapové podklady o data stažená z internetové nabídky Google prostřednictvím mobilního telefonu a speciálního proxy serveru. Řidič si může vybrat mezi satelitními mapami Google jako na internetu nebo „hybridním“ zobrazením Google pro iPhone. Phaeton satelitní snímky samozřejmě doplní vyznačením doporučené trasy.
Zajímavým přínosem internetového připojení je přístup k databázi „bodů zájmu“ na portálu Google, která zahrnuje například památky, obchody, sportoviště, lékařská zařízení nebo restaurace, po jejichž výběru navigační systém okamžitě vypočte optimální trasu ke zvolenému cíli.
Phaeton k dispozici se dvěma rozvory, ve čtyřmístném nebo pětimístném provedení a se čtyřmi motory, z nichž jeden je vznětový a tři zážehové. Motory se šesti, osmi nebo dvanácti válci pokrývají rozpětí výkonů od 176 kW (240 k) do 331 kW (450 k).
V Evropě nejžádanější je hospodárná jednotka V6 TDI s přímým vstřikováním common rail, která dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a umožňuje rychlost 237 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. To vše při průměrné spotřebě paliva snížené na 8,5 l/100 km. Ze zážehových motorů mají zákazníci na výběr jednotky V6 FSI (206 kW/280 k), V8 (246 kW/335 k) a W12 (331 kW/450 k).
Nový Phaeton bude na českém trhu k dispozici od září tohoto roku. Cena nebyla prozatím stanovena.
JL, 28.4.2010
Interiér ohromuje elegancí, nejvyšší kvalitou materiálů a zpracování a nedostižným komfortem. Nové multifunkční volanty přispívají k intuitivnímu ovládání veškerých funkcí. Ergonomicky tvarovaná přední sedadla lze seřizovat v 18 směrech a o příjemné prostředí na palubě se stará čtyřzonová klimatizace. Místo sériové třímístné zadní lavice si mohou zákazníci na přání zvolit dvě elektricky nastavitelná samostatná sedadla.
Kromě stylistických změn dostal Phaeton řadu inovativních technických prvků. Jako např. asistenční systém pro trvale zapnuté dálkové světlomety Dynamic Light Assist a navigační systém, který může alternativně integrovat do zobrazovaných map data stažená z internetového portálu Google. Za pomoci na přání dodávané přední kamery dokáže „číst“ dopravní značky, které pak ukazuje řidiči na multifunkčním displeji a na dotykovém displeji ve středové konzole. Tento systém umí jako první na světě rozpoznávat a zobrazovat značky zákazu předjíždění. V nabídce jsou také adaptivní tempomat ACC, Front Assist (systém sleduje okolí vozidla) Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící zezadu ve vedlejších jízdních pruzích) a kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách.
Aktuální generace audiosystémů a navigačních systémů (RCD 810 a RNS 810) usnadňuje ovládání osmipalcovým dotykovým displejem, který tvoří uživatelské rozhraní také pro klimatizaci a multimediální funkce. Navigační systém RNS 810 je vybaven pevným diskem (30 GB) a možností obohatit mapové podklady o data stažená z internetové nabídky Google prostřednictvím mobilního telefonu a speciálního proxy serveru. Řidič si může vybrat mezi satelitními mapami Google jako na internetu nebo „hybridním“ zobrazením Google pro iPhone. Phaeton satelitní snímky samozřejmě doplní vyznačením doporučené trasy.
Zajímavým přínosem internetového připojení je přístup k databázi „bodů zájmu“ na portálu Google, která zahrnuje například památky, obchody, sportoviště, lékařská zařízení nebo restaurace, po jejichž výběru navigační systém okamžitě vypočte optimální trasu ke zvolenému cíli.
Phaeton k dispozici se dvěma rozvory, ve čtyřmístném nebo pětimístném provedení a se čtyřmi motory, z nichž jeden je vznětový a tři zážehové. Motory se šesti, osmi nebo dvanácti válci pokrývají rozpětí výkonů od 176 kW (240 k) do 331 kW (450 k).
V Evropě nejžádanější je hospodárná jednotka V6 TDI s přímým vstřikováním common rail, která dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a umožňuje rychlost 237 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. To vše při průměrné spotřebě paliva snížené na 8,5 l/100 km. Ze zážehových motorů mají zákazníci na výběr jednotky V6 FSI (206 kW/280 k), V8 (246 kW/335 k) a W12 (331 kW/450 k).
Nový Phaeton bude na českém trhu k dispozici od září tohoto roku. Cena nebyla prozatím stanovena.
JL, 28.4.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














