Volkswagen Phaeton se zmodernizoval
V druhé polovině června se objeví na trh modernizovaný Volkswagen Phaeton, jehož cena začíná na dvou milionech za verzi s třílitrovým vidlicovým šestiválcem a pohonem všech kol.
Hlavní novinkou je nový agregát V6 TDI s výkonem 171 kW/233 k, první velký vznětový motor koncernu Volkswagen a jeden z prvních na světě, který odpovídá podmínkám připravované normy Euro-5, platné od roku 2009. Zásadním požadavkem ve srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 procent. Nový Phaeton V6 TDI plní tyto požadavky díky novému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail.
V porovnání s nyní již „odstupujícím“ motorem V6 TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 litrů na 100 km nikoliv na úkor zvýšení spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259 g/km je na vůz luxusní třídy také neobyčejně nízká. Rovněž jízdní výkony verze s pohonem všech čtyř kol dosahující rychlosti 236 km/h se zdokonalily.
Alternativou agregátu TDI jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12) s výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).
V novém Phaetonu najdeme i další technická vylepšení a systémy, jako například Front Assist integrovaný v systému ACC, který předchází čelním nárazům. K tomu využívá radarový senzor, monitorující vzdálenost Phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, varuje řidiče ve dvou úrovních a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze, když řidič sešlápne pedál. Díky tomuto systému se zkracuje brzdná dráha.
Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Assist). Radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku monitoruje prostor za vozidlem a po jeho bocích (po jednom snímači pro směry nalevo a napravo od vozidla) a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů dozadu a 3,6 metru do stran.
Kromě toho dostal Phaeton výkonnější DVD navigaci s množstvím nových funkcí, modifikovaný infotainment systém a nový hlasem ovládaný Bluetooth telefon s přídavným Bluetooth sluchátkem s ovládáním.
Technické inovace Phaetonu jsou patrné také na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED.
JL, 8.6.2007
V porovnání s nyní již „odstupujícím“ motorem V6 TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 litrů na 100 km nikoliv na úkor zvýšení spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259 g/km je na vůz luxusní třídy také neobyčejně nízká. Rovněž jízdní výkony verze s pohonem všech čtyř kol dosahující rychlosti 236 km/h se zdokonalily.
Alternativou agregátu TDI jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12) s výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).
V novém Phaetonu najdeme i další technická vylepšení a systémy, jako například Front Assist integrovaný v systému ACC, který předchází čelním nárazům. K tomu využívá radarový senzor, monitorující vzdálenost Phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, varuje řidiče ve dvou úrovních a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze, když řidič sešlápne pedál. Díky tomuto systému se zkracuje brzdná dráha.
Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Assist). Radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku monitoruje prostor za vozidlem a po jeho bocích (po jednom snímači pro směry nalevo a napravo od vozidla) a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů dozadu a 3,6 metru do stran.
Kromě toho dostal Phaeton výkonnější DVD navigaci s množstvím nových funkcí, modifikovaný infotainment systém a nový hlasem ovládaný Bluetooth telefon s přídavným Bluetooth sluchátkem s ovládáním.
Technické inovace Phaetonu jsou patrné také na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED.
JL, 8.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout