Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Passat - světová premiéra 8. generace

U tohoto vozu je všechno nové, design, technika, motory, možnosti. Passat také stanovuje nová měřítka snížením hmotnosti až o 85 kg a ve spotřebě paliva, které je až o 20 procent nižší. Passat bude poprvé nabízen s hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení.

Volkswagen vytvořil nový design, který spojuje stylovou čistotu s vysokou mírou dynamiky. Design, který není módní, ale moderní. Nový Passat vznikl na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Díky této platformě bylo možné vytvořit mnohem dynamičtější proporce (mj. nižší karoserie, delší rozvor, větší kola) a vylepšit uspořádání interiéru. Při zachování všech funkčních předností získal výrazně nápadnější charisma, exkluzivitu a dynamiku. Díky novým předním světlometům LED (sériově od „Highline“) a zadním světlometům LED si Passat zachovává nezaměnitelný vzhled dokonce i za tmy. Vůz je v obou karosářských variantách, Limuzína i Variant.

Interiér je avantgardnější a exkluzivnější než dosud díky mnoha novým designérským řešením, mezi něž patří výrazný horizontální, nepřerušovaný pás s výdechy ventilační soustavy a inovativní technologie, jako jsou interaktivní digitální přístroje Active Info Display, Head-up-Display nebo extrémně tenké pásy dekoračního osvětlení.
Mezi nová technická řešení patří – kromě digitálních přístrojů Active Info Display a Head-up-Display – např. zábavní systém pro tablety s aplikacemi pro cestující vzadu, Front Assist s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců, jakož i tři světové novinky v podobě asistenčních systémů Emergency Assist (zastavení vozidla v nouzové situaci), Trailer Assist (asistované manévrování s přívěsem) a Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v popojíždějící dopravní koloně).

Nový Passat bude nabízen s deseti přeplňovanými motory s přímým vstřikováním paliva ve výkonovém rozpětí od 88 kW/120 k do 206 kW/280 k. Spotřeba a emise CO2 byly sníženy až o 20 procent. Všechny verze jsou vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie. Pro každou variantu motoru je na přání k dispozici dvouspojková převodovka (DSG), která se v kombinaci s nejvýkonnějšími motory dodává dokonce sériově.
Poprvé bude pro Passat v nabídce hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení (zážehový motor TSI o výkonu 115 kW plus elektromotor o výkonu 80 kW). Se systémovým výkonem 155 kW/211 k to bude dosud nejvýkonnější „plug-in hybrid“ značky Volkswagen. Hybridní Passat ujede čistě elektricky, tedy s nulovými emisemi, až 50 km na jedno nabití. Hodnoty spotřeby paliva a emisí budou na úrovni jako u Golfu GTE se stejným druhem pohonu (Golf GTE: kombinovaná spotřeba EU 1,5 l/100 km a 35 g CO2/km).

Nabídka zážehových motorů začíná jednotkou s výkonem 92 kW/125 k. Dalším stupněm je TSI o výkonu 110 kW/150 k s aktivní deaktivací válců. Přeplňovaný motor 1,4 litru s přímým vstřikováním benzinu zaujme svou spotřebou 4,9 l/100 km – o 1,3 l/100 km méně než srovnatelný předchůdce. Další výkonové stupně: 132 kW/180 k, 162 kW/220 k a 206 kW/280 k. TSI hybridní verze s možností vnějšího nabíjení dosahuje výkonu 115 kW/156 k. Všechny motory TSI mohou být objednány s dvouspojkovou převodovkou. Modely s výkony 220 k, 280 k a Passat s hybridním pohonem typu plug-in mají DSG sériově.

Technickou lahůdkou je nejvýkonnější čtyřválcový turbodiesel TDI všech dob, nabízený značkou Volkswagen. Nový dvoulitr s dvojitým přeplňováním dosahuje výkonu 176 kW/240 k a spotřebuje 5,3 l/100 km. Limuzína s tímto motorem může jet 240 km/h, v případě verze Variant 238 km/h. Vzhledem k vysokému maximu točivého momentu 500 N.m bude Passat o výkonu 240 k sériově vybaven pohonem všech kol 4MOTION a sedmistupňovou převodovkou DSG.
Paleta vznětových motorů bude v době zahájení prodeje zahrnovat TDI o výkonu 110 kW/150 k, které spotřebuje pouhých 4,1 l/100 km (emise CO2: 108 g/km) – o 0,5 l/100 km méně než srovnatelný motor předchůdce. Výkonnější turbodiesely budou nabízet 140 kW/190 k a již zmíněných 176 kW/240 k


Výbavové linie a pakety R-Line

Tři výbavové linie. Volkswagen uvede nový Passat na trh, stejně jako předchůdce, ve třech výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline.

Již Passat Trendline disponuje rozsáhlou sériovou výbavou. Všechny modely mají systém start-stop a režim rekuperace kinetické energie. Součástí vnější výbavy jsou 16“ kola s pneumatikami s šířkou 215 mm a zadní světlomety LED. Výbava interiéru zahrnuje mj. chladicí schránku před sedadlem spolujezdce vpředu a středovou loketní opěrku vpředu s odkládací schránkou a výškovým seřizováním mezi předními sedadly. Mezi funkční výbavu patří mimo jiné centrální zamykání s dálkovým ovládáním a bezklíčovým systémem Keyless Go (spouštění a vypínání motoru tlačítkem), funkce rozpoznávání únavy řidiče, multikolizní brzda, ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách, rádio „Composition Colour“ s 5“ dotykovým displejem, multifunkční ukazatel „Plus“, multifunkční volant, světlomety pro denní svícení, asistent pro rozjezd do kopce, elektronicky ovládaná parkovací brzda s funkcí Auto Hold, režim setrvačné jízdy (u DSG) a klimatizace.


Passat Comfortline je navíc vybaven mimo jiné chromovanými lištami na bočních oknech, exkluzivním ozdobným obložením, komfortními sedadly vpředu (sedadlo řidiče ergoComfort nastavitelné ve 12 směrech; elektricky nastavitelná bederní opěrka na straně řidiče, manuálně nastavitelná bederní opěrka na straně spolujezdce), multifunkčním volantem obšitým kůží, samostmívacími vnitřními a vnějšími zpětnými zrcátky (na straně řidiče), senzorem deště, systémem ParkPilot, mlhovými světlomety a systémem Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City. Rovněž sériově se montují 16“ kola z lehké slitiny. Verze s výkony 162 kW a 176 kW jsou navíc dodávány s předními světlomety LED, chromovanou ozdobnou lištou na nárazníku vpředu a lichoběžníkovými chromovanými koncovkami výfukové soustavy v zadním nárazníku. Passat TDI se 176 kW má kromě toho adaptivní regulaci podvozku DCC.


Modely Passat Highline jsou nad rámec výbavové linie Comfortline v oblasti exteriéru sériově vybaveny chromovanou lištou v masce chladiče a předními světlomety LED, dále chromovanou lištou po celém obvodě na spodní části karoserie, zadními světlomety LED s mimořádně inovativním konceptem osvětlení a 17“ koly z lehké slitiny. V interiéru patří k sériové výbavě velmi ušlechtilé ozdobné obložení přístrojové desky („kartáčovaný hliník“ nebo ušlechtilé dřevo „Brillant Pine“; na středové konzole „Piano Black“), prahové lišty z ušlechtilé oceli, sedadla z Alcantary/kůže a vyhřívání sedadel vpředu. Funkční výbavu doplňuje automatická klimatizace (Climatronic s přídavným ovládacím panelem pro cestující na zadních sedadlech), vícebarevný multifunkční ukazatel „Premium“ a automaticky vyhřívané trysky ostřikovačů skla čelního okna.


Volkswagen R vyvinul pro Passat sportovní interiérové a exteriérové pakety R-Line. Součástí interiérového paketu jsou následující položky (výběr): potahy v kombinaci „kůže Vienna/tkanina“, multifunkční sportovní volant R-Line s pádly pro manuální řazení na volantu (u převodovky DSG), pedály z ušlechtilé oceli, ozdobné obložení R-Line a černé čalounění stropu. Exteriérový paket obsahuje následující položky (výběr): nárazníky R-Line, výraznou mřížku masky chladiče s nápisem R-Line, lichoběžníkové chromované koncovky výfukové soustavy, rozšíření bočních prahů, střešní spoiler (Variant) a leskle černý difuzor. Kromě toho může být Passat individualizován ve sportovním stylu rozmanitými 17“, 18“ nebo 19“ koly z lehké slitiny.

Výbavy řad Trendline, Comfortline, Highline a R-line se mohou na českém trhu lišit.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar