Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf modelového roku 2017

Každý rok se přibližně jeden milion lidí rozhodne pro nový Golf. V průměru každých 40 sekund sjíždí již více než čtyři desetiletí z montážní linky jeden nový Golf. Většinou v individuální konfiguraci a vyroben na objednávku.

VW Golf sedmé modernizované generace je od začátku nabízen v karosářských verzích hatchback a Variant a dále i sportovně laděných GTD a GTI, případně TGI na zemní plyn. Zákazníci obdrží model Golf s nejmodernějšími motory, designem s ostřejšími rysy, nejchytřejšími asistenčními systémy, novou generací informačních a zábavních systémů a rozšířenou výbavou. Již vstupní model – Golf Trendline – má ve své sériové výbavě nový informační a zábavní systém (Composition Colour) a rovněž nové zadní světlomety LED.

Nový Golf překypuje technickými inovacemi. Mezi ně patří například poprvé v kompaktní třídě nabízené ovládání gesty, které se dodává ve spojení s novým informačním a zábavním systémem Discover Pro, který kombinuje funkce audiosystému, navigačního systému a připojení k internetu. Jeho 9,2“ displej tvoří koncepčně i vizuálně jeden celek s digitálním panelem přístrojů Active Info Display, který je rovněž novým prvkem výbavy pro model Golf.

Zároveň byla rozšířena nabídka internetových služeb a aplikací. V rámci konceptu chytrého domova Smart-Home může řidič prostřednictvím systému MirrorLink™ nebo nové aplikace DoorBird, po internetu z jedoucího vozidla, například otevřít domovní dveře členovi rodiny, řemeslníkovi nebo doručovateli balíků. Řidič přitom díky internetovému připojení vidí, kdo právě doma zvoní. Modernizace modelu Golf, který má na svém kontě již více než 33 milionů prodaných vozů, přináší navíc do kompaktní třídy nová měřítka v oblasti asistenčních systémů. Úroveň bezpečnosti výrazně zvyšují systémy, mezi něž patří funkce nouzového brzdění City s novým rozpoznáváním chodců (Front Assist), nový asistent pro jízdu v dopravní koloně (částečně automatizovaná jízda rychlostí až 60 km/h) a rovněž v tomto segmentu nový asistent pro stav nouze (Emergency Assist). V případě asistenta pro jízdu v dopravní koloně se zároveň značně zvyšuje úroveň komfortu v husté dopravě.


Diody LED nahrazují xenonové světlomety. Ještě preciznější design všech verzí nového modelu Golf působí dynamičtějším dojmem než dosud. Mezi úpravy designu patří nový nárazník vpředu a vzadu, nové halogenové světlomety s diodami LED pro denní svícení, na přání a ve vrcholných verzích sériově dodávané nové světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, které nahrazují xenonové světlomety, dále nové blatníky vpředu a nové zadní světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, které jsou v sériové výbavě všech verzí Golfu

Golf bude i ve své nejnovější podobě nabízen, jako jedno z mála vozidel na celém světě, se všemi v současnosti relevantními druhy pohonu: se zážehovými motory, vznětovými motory, ve verzi na zemní plyn, s hybridním pohonem s možností externího nabíjení a čistě elektrickým pohonem.

Pro Golf je poprvé nabízen vstupní zážehový motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu. Jednotka 1.0 TSI dosahuje nejvyššího výkonu 63 kW/85 k a poskytuje nejvyšší točivý moment 175 N.m, který je v této výkonové třídě pozoruhodný. Vyniká spotřebou 4,8 l/100 km.

Volkswagen v průběhu roku nahradí motor 1.4 TSI jednotkou se zdvihovým objemem 1,5 litru. Jako první bude uvedena verze 1.5 TSI Evo s výkonem 110 kW/150 k – zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem se systémem adaptivní deaktivace válců ACT a hospodárným přímým vstřikováním paliva common rail.

Nový motor TSI je mimořádně temperamentní a kultivovaný. Již ve velmi nízkých otáčkách, od pouhých 1500/min poskytuje točivý moment 250 N.m. Verze s mechanickou převodovkou má kombinovanou spotřebu paliva EU 5,1 l/100 km. Se 7stupňovou převodovkou DSG, dodávanou na přání, dosahuje 5,0 l/100 km.

Nové motory 1.5 TSI Evo pocházejí ze světa high-tech. V porovnání s motory 1,4 litru mají například snížené vnitřní tření díky elektronicky řízenému olejovému čerpadlu se zcela proměnným průtokem a polymerovou povrchovou úpravou prvního hlavního ložiska klikového hřídele. Nové přeplňované motory se vyznačují vstřikovacím tlakem, zvýšeným z 200 na 350 barů. Mezi další vyspělé konstrukční prvky patří ještě efektivnější nepřímé chlazení stlačeného vzduchu s vylepšeným chladicím výkonem. Díly citlivé na teplotu, jako například škrticí klapka, jsou nyní umístěny za chladičem stlačeného vzduchu, v oblasti s optimálními teplotními podmínkami. Nové motory se vyznačují mimořádně inovativním řízením chladicí soustavy s novým elektronicky řízeným chladicím modulem. Ve verzi motoru TSI s výkonem 150 k nalézá uplatnění povrchová úprava pracovních ploch válců technologií vzdušného plasmatického naprašování, chlazení stěn mezi válci a koncept chlazení s příčným prouděním v hlavě válců.

Připravena je také verze BlueMotion motoru 1.5 TSI Evo s výkonem 96 kW/130 k. Kombinovaná spotřeba EU této verze bude činit 4,6 l/100 km. Mezi výjimečné znaky tohoto technicky vyspělého motoru patří nový spalovací proces (odvozený od tzv. Millerova cyklu), velmi vysoký kompresní poměr 12:1 a turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek (VTG). Tento motor dosahuje nejvyššího točivého momentu 200 N.m již při 1400/min. Motor 1.5 TSI Evo s výkonem 130 k navíc nabídne jako světovou premiéru rozšířenou funkci setrvačné jízdy s deaktivovaným motorem – TSI se při uvolnění pedálu plynu kompletně vypne.

Tento druh vypínání motoru se dosud používal pouze u hybridních vozidel, protože i při vypnutém motoru musí být trvale zásobovány energií elektromechanický posilovač řízení a posilovač brzdové soustavy. Výbava modelu Golf 1.5 TSI Evo s výkonem 130 k je však na tento případ připravena. Sériově dodávaná funkce rozšířené setrvačné jízdy snižuje spotřebu paliva v reálném provozu až o 0,4 l/100 km. Díky funkci setrvačné jízdy a dalším technickým inovacím nabídne tento motor 1.5 TSI Evo zákazníkům v reálném provozu snížení spotřeby paliva až o 1,0 l/100 km v závislosti na stylu jízdy.


Pohonné jednotky
TypVýkon kW(k)Toč.moment Nm
1.0 TSI81(110)200
1.4 TSI110(150)250
1.4 TSI92(125)200
1.5 TSI Evo110(150)-
1.5 TSi96(130)-
1.6 TDI85(115)250
2.0 TDI110(150)340



Ceny začínají na 411 900 Kč (1.0 TSI Trendline) a končí na 678 900 Kč (2.0 TDI 4Motion R-Line HC). Nový zážehový čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) se prodává ve výbavě Highline za 571 900 Kč, slabší (96 kW) a ve výbavě Trendline za 494 900 Kč.


VW 1.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar