Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf Variant - tři exkluzivní verze

V roce 2015 debutují hned tři nové exkluzivní modely, které odpovídají tomuto trendu a vnášejí svěží vítr do třídy kompaktních kombi: Golf R Variant, Golf Alltrack a Golf GTD Variant. Všechny uvedené modely vznikly na základě modulární platformy MQB pro vozy s motory uloženými vpředu napříč.

Golf Alltrack

V roce 2012 překlenul Volkswagen propast mezi silničním a terénním světem modelem Passat Alltrack. Nejúspěšnější německý výrobce automobilů nyní přenáší tento koncept do další třídy s novým modelem Golf Alltrack. Mezi technické a stylistické rysy modelu Golf Alltrack patří sériově dodávaný pohon všech kol 4MOTION, vyšší světlá výška, ochrana karoserie rozšířenými podběhy kol a bočními prahy, nově tvarované nárazníky a mnoho dalších osobitých prvků vnější a vnitřní výbavy. Pro Golf Alltrack jsou k dispozici jeden zážehový (TSI) a tři vznětové motory (TDI) – vesměs výkonné jednotky s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Novinkou v modelové řadě Golf je 1.8 TSI s výkonem 132 kW/180 k.

Motory TDI jsou nabízeny ve výkonových stupních 81 kW/110 kW (1.6 TDI), 110 kW/150 k (2.0 TDI) a 135 kW/184 k (2.0 TDI). Ve verzích s výkonem 180 k a 184 k je hnací síla přenášena prostřednictvím sériově dodávané šestistupňové dvouspojkové převodovky (DSG) a pohonu všech kol.

4MOTION, EDS, XDS+. Golf Alltrack byl koncipován tak, aby odváděl stejně dobré výkony jak na zpevněných cestách, tak i v lehkém terénu. Technickým základem je proto pohon všech kol 4MOTION s inovativní spojkou Haldex, která plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu. Kromě toho je do elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC integrována elektronická uzávěrka diferenciálu EDS pro všechna čtyři kola, která přebírá funkci uzávěrek nápravových diferenciálů. Golf Alltrack je navíc vybaven doplňkovou funkcí XDS+ na přední a zadní nápravě, která při rychlém průjezdu zatáčkou přibrzďuje vnitřní kola, a optimalizuje tak chování vozu.

Golf Alltrack vykazuje i v neschůdném terénu vlastnosti, které jsou jinak připisovány vozům kategorie SUV, a to díky alianci světlé výšky zvýšené o 20 mm, jízdního režimu „Offroad“ a pohonu všech kol 4MOTION. Golf Alltrack kromě toho nabízí nejen vysloveně dobré terénní vlastnosti a vyšší úroveň aktivní bezpečnosti, ale i schopnosti ideálního tažného vozidla, které je koncipováno pro jízdu s přívěsem o hmotnosti až 2000 kg (brzděný přívěs při 12% stoupání).



Golf R Variant

Poprvé od debutu modelu Golf R – v roce 2002 jako Golf R32 – vstupuje na scénu kombi. Exkluzivní Golf R Variant disponuje výkonem 221 kW/300 k. Jeho přeplňovaný motor mobilizuje točivý moment až 380 N.m, který je přenášen na vozovku šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a trvalým pohonem všech kol 4MOTION. Zárukou dynamiky je kromě také sportovní podvozek (o 20 mm nižší světlá výška), inovativní progresivní řízení a stabilizační systém ESC Sport, který lze pro jízdu na závodním okruhu kompletně vypnout. Golf R Vari-ant zrychlí z klidu na 80 km/h za pouhých 3,8 s a na 100 km/h za 5,1 s. Nejvyšší rychlost sportovního kombi je elektronicky omezena na 250 km/h. Účinnost přeplňovaného čtyřválce modelu Golf R Variant dokládá jeho spotřeba paliva.

Nejsportovnější Golf Variant se v průměru spokojí s pouhými 7,0 l/100 km (emise CO2 164 g/km). Nový vrcholný model řady Golf Variant byl vyvinut společností Volkswagen R GmbH.
Exteriér modelu Golf R Variant, vybaveného 18“ koly z lehké slitiny „Cadiz“, odpovídá suverénnímu designu hatchbacku Golf R až do úrovně střešních sloupků B. Od zadních dveří se Golf R Variant vyznačuje svébytným designem. Zadní partie se od ostatních verzí modelové řady Golf Variant odlišuje novým nárazníkem ve stylu „R“, leskle černým difuzorem, čtyřmi chromovanými koncovkami výfukové soustavy, aerodynamickými prvky na střešních sloupcích D apod.

Golf R Variant je jedním z mála sportovních vozů, které nekapitulují ani před prostorově náročnými rekreačními aktivitami nebo cestováním s celou rodinou. S objemem zavazadlového prostoru 605 až 1620 litrů patří tento Volkswagen mezi sportovní vozy s nejvyšší mírou variability. Nový Golf R Variant zaujme v interiéru vrcholnými sportovními sedadly, čalouněnými kombinaci tkaniny a Alcantary, modrým dekoračním osvětlením a sportovně exkluzivní výbavou.



Golf GTD Variant

První Golf GTD byl uveden na trh před 33 lety. Stal se ikonou všech sportovních vozů se vznětovým motorem. GTD totiž fascinujícím způsobem spojuje výkony sportovního vozu se spotřebou malého vozu. Poprvé od debutu prvního modelu Golf GTD v roce 1982 je nejsportovnější kompaktní vůz se vznětovým motorem k dispozici také jako Variant. Agilní vznětové kombi je poháněno motorem 2.0 TDI s výkonem 135 kW/184 k. Průměrná spotřeba paliva s šestistupňovou mechanickou převodovkou: 4,4 l/100 km (emise CO2 115 g/km). Na přání je Volkswagen Golf GTD Variant nabízen s dvouspojkovou převodovkou DSG, která vykazuje spotřebu paliva pouhých 4,8 l/100 km (emise CO2 125 g/km). Nízké hodnoty emisí NOx udržuje mimo jiné zásobníkový katalyzátor.

Dvoulitrový turbodiesel s přímým vstřikováním common rail přenáší na přední kola modelu Golf GTD Variant extrémní hnací sílu. Již od 1750/min poskytuje točivý moment 380 N.m. Mimořádně účinná poháněcí jednotka umožňuje modelu Golf GTD Variant zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 s bez ohledu na použitou převodovku. I díky nejvyšší rychlosti 231 km/h (DSG: 229 km/h) se řadí mezi sportovní kombi se vznětovým motorem.

Zvláštní postavení v rámci modelové řady Golf Variant potvrzuje individualizovaný sportovní design ve stylu GT a sériová výbava, zahrnující funkci XDS+ pro podporu jízdní dynamiky, stabilizační systém ESC Sport, progresivní řízení, sportovní podvozek (snížení světlé výšky o 15 mm) a 17“ kola „Curitiba“ s pneumatikami širokými 225 mm.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar