Volkswagen Golf Variant do ČR na podzim
Šestá generace Golfu se po třídveřové a pětidveřové verzi a Golfu Plus dočkala čtvrtého provedení kombi s tradičním označením Golf Variant. Inovace vnějšího i vnitřního vzhledu, stejně jako použití nejnovějších technologií by mělo novince zajistit další vylepšení již tak výborných prodejních čísel.
Zepředu se Golf Variant od svého předchůdce liší novým nárazníkem, maskou chladiče, víkem motoru a upravenými blatníky a světlomety. Všechny nové prvky byly přejaty z šesté generace Golfu. Na rozdíl od předchozí již neurčuje vzhled přední části chromovaná mřížka chladiče, ale nové horizontální linie se spodní částí předního nárazníku vždy v barvě vozu. U verze Highline ozvláštňují vzhled mřížky chladiče a spodního otvoru pro přívod vzduchu chromové lišty a chromem jsou orámované i mlhovky s funkcí statického přisvěcování do zatáček.
Zadní část si zachovává nezávislý vzhled předchozí generace, který byl modifikován elegantnějšími zadními světly a nárazníkem v barvě vozu. Verze TDI a TSI lze odlišit koncovkami výfuků, které jsou vytaženy pod nárazníkem. Pro Golf Variant byla navržena také nová řada kol z lehkých slitin.
V interiéru se jedná o nový vzhled přístrojové desky, kterým vůz překračuje hranice mezi třídami. Nová grafika rychloměru, otáčkoměru, multifunkčního displeje a nový tříramenný volant známý z Passatu CC dávají Golfu Variant punc luxusu a kvality. Do palubní desky bylo integrováno nové ovládání klimatizace, inovovány byly i potahy sedadel, které jsou nyní pro všechny modely Golf sjednoceny. Řidiči budou nově k dispozici také dva asistenční systémy: automatický parkovací asistent Park Assist a zpětná parkovací kamera Rear Assist. Ve volitelné výbavě zůstává panoramatická prosklená střecha.
Nový Golf Variant bude k dispozici se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Všechny motory splňují emisní limit Euro-5. Základním zážehovým motorem bude jednotka o objemu 1.4 s výkonem 80 k, po kterém následuje jednotka 1.6 o výkonu 102 k. Tento agregát na konci roku 2009 nahradí nová motorizace 1.2 TSI (77 kW / 105k). Benzinové motory TSI (s výkony 105, 122 a 160 k) a oba turbodiesely (TDI – 105 a 140 k) mohou být na přání dodány s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Novým motorem pro Golf Variant je agregát 1.6 TDI (77 kW / 105 k). Stejně jako silnější jednotka 2.0 TDI se vyznačuje tichým chodem, nízkými emisemi (119 g/km CO2) a minimální spotřebou (4,5 l/100 km). V porovnání s předchozím provedením 1.9 TDI tak zákazník uspoří 0,7 l/100 km.
Motor 2.0 TDI s technologií vstřikování paliva common rail s výkonem 140 k udělí Golfu Variant rychlost 210 km/h. Průměrná spotřeba se však zastaví na pouhých 5 l/100 km a emise CO2 na 132 g/km.
Úspornost zážehových motorů ilustrují hodnoty platné pro jednotky 1.4 TSI. Jejich spotřeba 6,3 (122 k) a 6,4 (160 k) l/100 km je staví na stejnou úroveň jako je úsporný základní agregát s výkonem 80 k. Pokud si zákazník objedná motory TSI s dvouspojkovou převodovkou DSG, dostanou se hodnoty spotřebovaného paliva dokonce na 6 l/100 km (139 g/km CO2) pro TSI 90 kW / 122 k a na 6,1 l/100 km (143 g/km CO2) pro TSI 118 kW / 160 k. Golf Variant se tak se svými motory stává jedním z nejúspornějších a nejčistších kombi na světě.
Sériová výbava bude obsahovat mj. ESP, šest airbagů, světla pro denní svícení, podélný střešní nosič, elektrické ovládání všech oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zadní sedadla dělitelná v poměru 1/3 ku 2/3, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a manuální klimatizaci Climatic. Cena novinky, která se na českém trhu představí letos na podzim, prozatím nebyla stanovena.
JL, 27.5.2009
Zadní část si zachovává nezávislý vzhled předchozí generace, který byl modifikován elegantnějšími zadními světly a nárazníkem v barvě vozu. Verze TDI a TSI lze odlišit koncovkami výfuků, které jsou vytaženy pod nárazníkem. Pro Golf Variant byla navržena také nová řada kol z lehkých slitin.
V interiéru se jedná o nový vzhled přístrojové desky, kterým vůz překračuje hranice mezi třídami. Nová grafika rychloměru, otáčkoměru, multifunkčního displeje a nový tříramenný volant známý z Passatu CC dávají Golfu Variant punc luxusu a kvality. Do palubní desky bylo integrováno nové ovládání klimatizace, inovovány byly i potahy sedadel, které jsou nyní pro všechny modely Golf sjednoceny. Řidiči budou nově k dispozici také dva asistenční systémy: automatický parkovací asistent Park Assist a zpětná parkovací kamera Rear Assist. Ve volitelné výbavě zůstává panoramatická prosklená střecha.
Nový Golf Variant bude k dispozici se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Všechny motory splňují emisní limit Euro-5. Základním zážehovým motorem bude jednotka o objemu 1.4 s výkonem 80 k, po kterém následuje jednotka 1.6 o výkonu 102 k. Tento agregát na konci roku 2009 nahradí nová motorizace 1.2 TSI (77 kW / 105k). Benzinové motory TSI (s výkony 105, 122 a 160 k) a oba turbodiesely (TDI – 105 a 140 k) mohou být na přání dodány s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Novým motorem pro Golf Variant je agregát 1.6 TDI (77 kW / 105 k). Stejně jako silnější jednotka 2.0 TDI se vyznačuje tichým chodem, nízkými emisemi (119 g/km CO2) a minimální spotřebou (4,5 l/100 km). V porovnání s předchozím provedením 1.9 TDI tak zákazník uspoří 0,7 l/100 km.
Motor 2.0 TDI s technologií vstřikování paliva common rail s výkonem 140 k udělí Golfu Variant rychlost 210 km/h. Průměrná spotřeba se však zastaví na pouhých 5 l/100 km a emise CO2 na 132 g/km.
Úspornost zážehových motorů ilustrují hodnoty platné pro jednotky 1.4 TSI. Jejich spotřeba 6,3 (122 k) a 6,4 (160 k) l/100 km je staví na stejnou úroveň jako je úsporný základní agregát s výkonem 80 k. Pokud si zákazník objedná motory TSI s dvouspojkovou převodovkou DSG, dostanou se hodnoty spotřebovaného paliva dokonce na 6 l/100 km (139 g/km CO2) pro TSI 90 kW / 122 k a na 6,1 l/100 km (143 g/km CO2) pro TSI 118 kW / 160 k. Golf Variant se tak se svými motory stává jedním z nejúspornějších a nejčistších kombi na světě.
Sériová výbava bude obsahovat mj. ESP, šest airbagů, světla pro denní svícení, podélný střešní nosič, elektrické ovládání všech oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zadní sedadla dělitelná v poměru 1/3 ku 2/3, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a manuální klimatizaci Climatic. Cena novinky, která se na českém trhu představí letos na podzim, prozatím nebyla stanovena.
JL, 27.5.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout