Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen - Golf VI a další premiéry

Značka Volkswagen prožívá jeden z nejúspěšnějších roků od vzniku automobilky, jejímž základem je orientace modelů na budoucnost a skupina globálních bestsellerů značky.

Letošní autosalon v Paříži je odrazem ofenzivy – pět světových premiér a jedna veřejná prezentují spektrum nových technologií a designových trendů.


Golf – premiéra šesté generace

Volkswagen vysílá do světa nový Golf, propracovaný do nejmenších detailů. Týmu, který vede Walter de Silva, šéfdesignér značky Volkswagen, se podařilo vtělit novému Golfu uhrančivé vzezření, ostrost a sílu. Široká škála inovativních technologií použitých v motoru a převodovce snižuje spotřebu paliva až o 28 %. Např. při průměrné spotřebě paliva 4,5 l/100 km u motoru 2.0 TDI (110 k) se již ceny paliva nezdají být tak důležité jako dříve. Všechny vznětové i zážehové motory splňují budoucí emisní normu Euro5.
Díky výbavě na přání může nový Golf s parkovacím asistentem ve městě téměř automaticky zaparkovat, na dálnici je schopen pomocí kontroly vzdálenosti (ACC) udržovat ideální odstup od vpředu jedoucího vozu a pokud je vybaven novým systémem „DCC Dynamic Chassis Control”, pak se stisknutím tlačítka může změnit z rodinného auta na sportovní vůz. Na českém trhu se zákazníci nového Golfu dočkají na přelomu roku.
Nejzásadnější novinkou je Golfu GTI, byť jde stále pouze koncept, nicméně do výroby se dostane již v roce 2009. Navzdory zvýšenému výkonu 210 k se konstruktérům podařilo snížit spotřebu paliva na 7,5 l/100 km.


Passat BlueTDI – nejčistší Passat všech dob

Uvedení Passatu BlueTDI na trh je pro první evropské země naplánováno na rok 2009, ve verzích Limousine i Variant. Vůz je předzvěstí série inovativních modelů BlueTDI, jež ho budou následovat a jež splňují nejpřísnější emisní normy v USA (BIN5) a v Evropě (norma Euro-6 pro rok 2014).
V případě Passatu Variant BlueTDI slouží ke snížení emisí oxidů dusíku ve výfukových plynech důmyslný SCR katalyzátor spolu s aditivem AdBlue. Zkratka SCR znamená mezinárodně uznávaný termín “Selective Catalytic Reduction” (selektivní katalytická redukce). Selektivní – znamená, že katalyzátor má velmi specifický úkol: přeměnit oxidy dusíku (NOx) obsažené ve výfukových plynech na dusík a vodu bez vzniku nežádoucích vedlejších produktů.
Z hlediska techniky je základem motor 2.0 TDI o výkonu 103 kW / 140 k s technologií common-rail. BlueTDI však vyvine výkon 105 kW / 143 k. Navzdory mírnému zvýšení výkonu spotřebuje až o 0,3 litru paliva méně ve srovnání s konvenčním motorem TDI. V případě modelu Passat Variant BlueTDI je spotřeba paliva 5,5 l/100 km (emise CO2 144 g/km); v případě sedanu je hodnota spotřeby 5,2 l/ (emise CO2 137 g/km). Výkon je na kola přenášen šestistupňovou manuální převodovkou, v rámci volitelné výbavy bude nabízen také s šestistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou DSG.
BlueMotion je označení značky VW pro své nejekonomičtější vozy. Všechny modely řady BlueMotion mají cenově dostupnou technologii úspory paliva. Obzvláště Passat BlueMotion je velmi úspěšný. To je také důvodem, proč VW uvádí na trh druhou generaci, jejíž první vozy dorazí k prodejcům ještě tento rok. Nová verze Passatu BlueMotion, opět nabízená v provedeních Limousine a Variant, je poháněna moderním turbodieselem o výkonu 81 kW / 110 k s technologií vstřikování common-rail. Spotřeba paliva u limuzíny Passat BlueMotion činí pouhých 4,9 l/100 km. Tomu odpovídají také nízké emise CO2, jež mají hodnotu 128 g/km.
Novinkou je použití automatického systému Start/Stop, který je efektivní především při jízdě ve městě. Další novinky jsou: kloubové hřídele s nízkým třením, tzv.“rowi“ pneumatiky s nízkým valivým odporem a lehká kola vyrobená z lehké oceli procesem flow forming (kombinace odlévání a tvarování za velmi vysokého tlaku). Tloušťka materiálu je na určitých místech menší, což umožňuje úsporu hmotnosti. Passat BlueMotion se sériově zabudovaným filtrem pevných částic DPF bude v nabídce ve čtyřech variantách výbav - Trendline, Comfortline, Highline a Sportline.


Phaeton – světová premiéra

Modelový rok 2009 vozu Phaeton, který byl zdokonalen v mnoha detailech, charakterizují nový systém pro infotainment (RCD a RNS 810), stejně tak jako účinnější zážehový motor V6 s přímým vstřikováním, a s výkonem 206 kW / 280 k. Všechny motory v tomto modelovém roce navíc nově splňují emisní normu Euro5.
Další modifikace Phaetonu zahrnují: tři nové druhy kol z lehkých slitin (17, 18 a 19 palců), pozměněná mřížka chladiče, tři nové barevné odstíny, nová barva kůže, nové odstíny dřevěného obložení, bílé podsvětlení tlačítek, lemování tlačítek a lišt v nové barvě, tlumiče optimalizované pro nízké tření a zadní kamera (Rear Assist) atd.
Největší změnou je nový design středového panelu, jehož klíčovými prvky jsou nový systém pro infotainment, standardně RCD 810 (varianta s rádiem) nebo nový RNS 810 (volitelná varianta s navigací).Proto musel být středový panel kompletně přepracován. To zahrnovalo i změnu ovládání čtyřzónové automatické klimatizace Climatronic. První Phaetony se zákazníkům dostanou již tento rok.


Touareg North Sails

Na autosalonu v Paříži představuje VW speciální model Touaregu, jehož design byl navržen pro jachtingové nadšence: Touareg North Sails. Koncept byl představen letos v létě na autosalonu v Moskvě, nyní jej následuje sériový model. Speciální edice navržená ve spolupráci s renomovaným dodavatelem vybavení pro jachting, společností North Sails, zaujme množstvím interiérových i exteriérových prvků, které jsou odrazem stylu luxusních jachet.


JL, 9.10.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar