Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf R stanovuje svými výkony nová měřítka

Nový Golf R překonává nejvyšším výkonem 235 kW/320 k a maximálním točivým momentem 420 N.m výkonové parametry všech dosavadních modelů Golf R. Inženýři vyvinuli nový systém pohonu všech kol 4MOTION s individuálním rozdělováním točivého momentu mezi zadní kola (Torque Vectoring), aby byl zajištěn optimální přenos hnací síly na vozovku.

Golf R je tradičně nejvýkonnější verzí bestselleru. Má pohon všech kol, nabízí vysokou úroveň dynamiky, mimořádně exkluzivní design a výbavu a ve své třídě – ve třídě Golfu – představuje technický etalon. Tak je tomu i u současné generace. Golf R přijíždí na start jako první Volkswagen s novým pohonem všech kol „4MOTION včetně funkce R-Performance Torque Vectoring“. Systém, který je inteligentně síťově propojený se systémem řízení jízdní dynamiky, zpřístupňuje novou dimenzi sportovní jízdy.

Hnací síla je variabilně rozdělována nejen mezi přední a zadní nápravu (mezinápravovou spojkou ve skříni zadní rozvodovky), ale také mezi obě zadní kola. Agilitu modelu Golf R se tím podařilo významně zvýšit především v zatáčkách. Systém variabilního rozdělování točivého momentu posouvá fyzikální limity do nových dimenzí. Maximálně neutrální chování vozu je zaručeno i ve vysokých rychlostech.


Paket R-Performance

Na přání mohou zákazníci objednávat Golf R s „paketem R-Performance“. V tomto případě je nejvyšší rychlost zvýšena na 270 km/h. Paket zahrnuje navíc markantní zadní spoiler větších rozměrů zvyšující přítlak na zadní nápravě, 19“ kola v designu „Estoril“ a dva dodatečné jízdní módy „Special“ (režim Nürburgring) a „Drift“. Při využití funkce rychlého přístupu otevře řidič nabídku jízdních režimů mírným stisknutím tlačítka R na volantu.


Dva jízdní módy pro maximální výkony

Režim „Drift“ poskytuje při jízdě mimo veřejně přístupné pozemní komunikace novou úroveň jízdní dynamiky a ještě lépe využívá potenciál individuálního rozdělování hnací síly mezi zadní kola. Na rozdíl od základního nastavení však místo neutrálního chování vozu vyvolává přetáčivost tím, že při průjezdu zatáčkou přenáší maximální možný točivý moment na vnější kolo. V režimu „Drift“ se ESC standardně přepíná do provozního nastavení „Sport“. Regulační elektronika modelu Golf R pak zasahuje velmi pozdě. Možné je však i opravdové driftování. Za tím účelem je nutné nastavit ESC do režimu „OFF“.


Lepší kontrola pro řidiče

V obou módech byla navíc citlivě nastavena charakteristika pedálu plynu pro nefiltrované spojení s vozem při sportovní jízdě. Maximální kontrola nad vozem je výhodou pro dokonalou jízdu smykem nejen na sněhu a ledu, ale i na asfaltu. Jak v režimu „Special“, tak i v módu „Drift“ byla u pohonu, poskytujícího maximální točivý moment 420 N.m, optimalizována charakteristika řazení tak, aby byl motor trvale udržován ve vysokých otáčkách. Dvouspojková převodovka DSG řadí v automatickém režimu s ohledem na maximální využívání výkonového potenciálu, tedy co nejpozději vyšší převodové stupně a co nejdříve nižší převodové stupně.
Poprvé od svého uvedení na trh zůstává převodovka DSG v obou režimech v manuálním módu, pokud jej řidič aktivoval. Nevyžádaný návrat k automatickému řazení je minulostí. Volkswagen tak splnil přání profesionálních jezdců, jakým je například Benjamin Leuchter, který měl jako testovací a vývojový jezdec zásadní podíl na vývoji a nastavení nového modelu Golf R



VW 25.3.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar