Volkswagen Golf Cabriolet - konečně bez rámu
Volkswagen na Ženevském autosalonu představuje první předzvěst léta v podobě nového Golfu Cabriolet. Čtyřmístný kabriolet má stylovou plátěnou skládací střechu s elektrohydraulickým ovládáním v sériové výbavě. Střecha Golfu se otevře za pouhých 9,5 s, a to i za jízdy rychlostí až 30 km/h.
V uzavřeném stavu patří nový Golf Cabriolet mezi nejtišší kabriolety. Všechny varianty jsou vybaveny automaticky ovládanými ochrannými prvky pro případ převrácení, čelními airbagy, bočními airbagy pro hlavu a hrudník, kolenním airbagem na straně řidiče a stabilizačním systémem ESP. Kromě toho nabízí Golf Cabriolet nejprostornější interiér ve své třídě a díky plátěné střeše plně využitelný objem zavazadlového prostoru (250 litrů) i při otevření.
Jakýkoli z šesti nabízených přeplňovaných motorů TSI a TDI s přímým vstřikováním paliva a rozpětím výkonů od 77 kW / 105 k do 155 kW / 210 k je ideální volbou. U čtyř motorů lze potěšení z jízdy zvýšit na přání dodávanou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Pro tři nabízené motory bude k dispozici paket úsporných technologií BlueMotion Technology (rekuperace a systém Start-Stop), jak ostatně ukazuje Golf Cabriolet 1.6 TDI s výkonem 77 kW (105 k) se spotřebou pouhých 4,4 l/100 km.
Při uvedení na trh budou k dispozici následující motory a převodovky:
1.2 TSI – 77 kW / 105 k (6stupňová)
1,2 TSI – 77kW / 105 k BlueMotion Technology (6st.)
1.4 TSI – 118 kW / 160 k (6st. manuální / 6st. DSG)
1.6 TDI – 77 kW / 105 k (5st.)
1,6 TDI – 77 kW / 105 k BlueMotion Technology (5st.)
Během roku bude možné objednávat další motory a převodovky:
1,4 TSI 90kW / 122k (6st. / 7st. DSG)
2,0 TSI 155kW / 210k (6st. DSG)
2,0 TDI 103 kW / 140k BMT (6st. manuální/ 6st. DSG)
Otevřené automobily Volkswagen se vždy těšily velké popularitě. Již Brouk Cabriolet, zřejmě první automobil na světě, který se vymykal klasickému rozdělování do tříd, byl více než 330 000 zákazníky pasován na kultovní objekt. Pro jeho nástupce, Golf Cabriolet, se rozhodlo dokonce přes 684 000 řidičů. Pak debutovaly modely New Beetle Cabriolet a Eos, z nichž se rovněž staly bestsellery, které již dávno překonaly hranice sta tisíců prodaných vozů. Faktem je, že s počtem 1,42 milionu prodaných kabrioletů patří Volkswagen mezi nejúspěšnější výrobce kabrioletů na světě.
Všechny generace měly dosud pevný ochranný oblouk, protože automatické ochranné systémy pro případ převrácení nebyly ještě v době prvních generací kabrioletu Golf vynalezeny. První systémy se objevily na trhu koncem 80. let, avšak tehdy se ještě nehodily pro cenově dostupné automobily, jakým byl Golf Cabriolet. Změna přišla v roce 2003, kdy VW představil v modelu New Beetle Cabriolet výsuvné ochranné prvky uložené za zadními sedadly.
Samotná plátěná skládací střecha je tvořena systémem nosníků potažených izolující vnější vrstvou. Například podélné švy spojující prostřední část s oběma bočními díly vnější vrstvy slouží jako další kanál pro odvod dešťové vody. Prostřednictvím vysokofrekvenčního sváření je do plátěné střechy integrováno vyhřívané zadní skleněné okno. Při složené střeše zakrývá vrchní část předního segmentu střechy navazujícího přímo na rám předního okna úložnou schránku, čímž byla eliminována potřeba zvláštního krytu schránky pro složenou střechu. Sériově elektrohydraulicky ovládaná střecha se díky tomu otvírá rychleji (za 9,5 s) a nezabírá tolik místa v zavazadlovém prostoru. Střecha se ovládá centrálním spínačem ve středové konzoli. Otvírání a zavírání funguje i za jízdy rychlostí až 30 km/h.
Design vychází z uzavřeného třídveřového hatchbacku, od něhož se však výrazně odlišuje novou zádí, nižší linií střechy a silněji skloněným rámem předního okna. Při pohledu zpředu vypadá kabriolet jako Golf, ale působí sportovnějším dojmem díky nižšímu přednímu oknu.
Při pohledu z profilu jsou nápadné tři stylistické rysy: skloněné přední okno, opticky velmi krátké víko zavazadlového prostoru a skládací střecha integrovaná do těchto linií.
Golf Cabriolet je k dispozici v jedné výbavové linii s možností individualizace různými pakety a volitelnými prvky výbavy na přání. Již základní výbava je přitom velmi bohatá (aktivní ochranný systém pro případ převrácení, světlomety pro denní svícení, speciálně pro kabriolet optimalizované airbagy a nejnovější generaci ESP, zadní světlomety LED, 16“ kola s pneumatikami širokými 205 mm, chromované lišty v masce chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, automatické ovládání střechy, klimatizace, rádio s CD přehrávačem, výškově nastavitelná komfortní sedadla vpředu, elektrické ovládání všech oken). Dále si lze vybírat mezi pakety Performance a Design & Style.
Design & Style zahrnuje sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantary s novým vzorkem, kůží obšitý volant, pedály z ušlechtilé oceli, ozdobné prvky z černého hliníku s chromovanými okraji a spínače světlometů a ovladače seřizování polohy vnějších zpětných zrcátek zušlechtěné chromovanými prvky. Performance je obohacen mj. o kožené čalounění, textilní rohože, „paket Světlo a výhled“, chromované ozdoby exteriéru a bi-xenonové světlomety s denními světlomety LED. Navíc lze pro všechny varianty objednat pakety Komfort a Technik“. Paket „Komfort“ zahrnuje větrolam, tempomat, středovou loketní opěrku vpředu a 12V zásuvku v zavazadlovém prostoru. Paket „Technika“ rozšíří výbavu o parkovacího asistenta Parkpilot, asistenta dálkových světlometů Light Assist, multifunkční ukazatel Plus a „paket Světlo a výhled“.
JL, 8.3.2011
Jakýkoli z šesti nabízených přeplňovaných motorů TSI a TDI s přímým vstřikováním paliva a rozpětím výkonů od 77 kW / 105 k do 155 kW / 210 k je ideální volbou. U čtyř motorů lze potěšení z jízdy zvýšit na přání dodávanou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Pro tři nabízené motory bude k dispozici paket úsporných technologií BlueMotion Technology (rekuperace a systém Start-Stop), jak ostatně ukazuje Golf Cabriolet 1.6 TDI s výkonem 77 kW (105 k) se spotřebou pouhých 4,4 l/100 km.
Při uvedení na trh budou k dispozici následující motory a převodovky:
1.2 TSI – 77 kW / 105 k (6stupňová)
1,2 TSI – 77kW / 105 k BlueMotion Technology (6st.)
1.4 TSI – 118 kW / 160 k (6st. manuální / 6st. DSG)
1.6 TDI – 77 kW / 105 k (5st.)
1,6 TDI – 77 kW / 105 k BlueMotion Technology (5st.)
Během roku bude možné objednávat další motory a převodovky:
1,4 TSI 90kW / 122k (6st. / 7st. DSG)
2,0 TSI 155kW / 210k (6st. DSG)
2,0 TDI 103 kW / 140k BMT (6st. manuální/ 6st. DSG)
Otevřené automobily Volkswagen se vždy těšily velké popularitě. Již Brouk Cabriolet, zřejmě první automobil na světě, který se vymykal klasickému rozdělování do tříd, byl více než 330 000 zákazníky pasován na kultovní objekt. Pro jeho nástupce, Golf Cabriolet, se rozhodlo dokonce přes 684 000 řidičů. Pak debutovaly modely New Beetle Cabriolet a Eos, z nichž se rovněž staly bestsellery, které již dávno překonaly hranice sta tisíců prodaných vozů. Faktem je, že s počtem 1,42 milionu prodaných kabrioletů patří Volkswagen mezi nejúspěšnější výrobce kabrioletů na světě.
Všechny generace měly dosud pevný ochranný oblouk, protože automatické ochranné systémy pro případ převrácení nebyly ještě v době prvních generací kabrioletu Golf vynalezeny. První systémy se objevily na trhu koncem 80. let, avšak tehdy se ještě nehodily pro cenově dostupné automobily, jakým byl Golf Cabriolet. Změna přišla v roce 2003, kdy VW představil v modelu New Beetle Cabriolet výsuvné ochranné prvky uložené za zadními sedadly.
Samotná plátěná skládací střecha je tvořena systémem nosníků potažených izolující vnější vrstvou. Například podélné švy spojující prostřední část s oběma bočními díly vnější vrstvy slouží jako další kanál pro odvod dešťové vody. Prostřednictvím vysokofrekvenčního sváření je do plátěné střechy integrováno vyhřívané zadní skleněné okno. Při složené střeše zakrývá vrchní část předního segmentu střechy navazujícího přímo na rám předního okna úložnou schránku, čímž byla eliminována potřeba zvláštního krytu schránky pro složenou střechu. Sériově elektrohydraulicky ovládaná střecha se díky tomu otvírá rychleji (za 9,5 s) a nezabírá tolik místa v zavazadlovém prostoru. Střecha se ovládá centrálním spínačem ve středové konzoli. Otvírání a zavírání funguje i za jízdy rychlostí až 30 km/h.
Design vychází z uzavřeného třídveřového hatchbacku, od něhož se však výrazně odlišuje novou zádí, nižší linií střechy a silněji skloněným rámem předního okna. Při pohledu zpředu vypadá kabriolet jako Golf, ale působí sportovnějším dojmem díky nižšímu přednímu oknu.
Při pohledu z profilu jsou nápadné tři stylistické rysy: skloněné přední okno, opticky velmi krátké víko zavazadlového prostoru a skládací střecha integrovaná do těchto linií.
Golf Cabriolet je k dispozici v jedné výbavové linii s možností individualizace různými pakety a volitelnými prvky výbavy na přání. Již základní výbava je přitom velmi bohatá (aktivní ochranný systém pro případ převrácení, světlomety pro denní svícení, speciálně pro kabriolet optimalizované airbagy a nejnovější generaci ESP, zadní světlomety LED, 16“ kola s pneumatikami širokými 205 mm, chromované lišty v masce chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, automatické ovládání střechy, klimatizace, rádio s CD přehrávačem, výškově nastavitelná komfortní sedadla vpředu, elektrické ovládání všech oken). Dále si lze vybírat mezi pakety Performance a Design & Style.
Design & Style zahrnuje sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantary s novým vzorkem, kůží obšitý volant, pedály z ušlechtilé oceli, ozdobné prvky z černého hliníku s chromovanými okraji a spínače světlometů a ovladače seřizování polohy vnějších zpětných zrcátek zušlechtěné chromovanými prvky. Performance je obohacen mj. o kožené čalounění, textilní rohože, „paket Světlo a výhled“, chromované ozdoby exteriéru a bi-xenonové světlomety s denními světlomety LED. Navíc lze pro všechny varianty objednat pakety Komfort a Technik“. Paket „Komfort“ zahrnuje větrolam, tempomat, středovou loketní opěrku vpředu a 12V zásuvku v zavazadlovém prostoru. Paket „Technika“ rozšíří výbavu o parkovacího asistenta Parkpilot, asistenta dálkových světlometů Light Assist, multifunkční ukazatel Plus a „paket Světlo a výhled“.
JL, 8.3.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout