Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf Cabrio - více než potěšení

Nový Golf Cabriolet má stejně jako více než 680 000 dosud vyrobených kabrioletů Golf klasickou plátěnou střechu. Proč plátěnou? Nápovědou je pohled na rozměry nového modelu. Golf Cabriolet je s délkou 4246 mm kompaktnější než Eos.

Přestože Volkswagen používá u Golfu plátěnou střechu, patří tento čtyřmístný vůz mezi nejtišší kabriolety. Tichá jízda má svůj původ v sofistikované konstrukci plátěné střechy a v novém provedení oken a těsnění dveří. Plátěná střecha je tvořena soustavou nosníků, vnitřním čalouněním stropu, celoplošnou izolační vrstvou a vnější ochrannou tkaninou.
Perfektním řešením v oblasti aerodynamiky je vložení celkem 4 příčných střešních oblouků a předního střešního oblouku (první velký příčný prvek za rámem čelního okna) mezi podélné rámy horní struktury střechy. Plátěné vrstvy jsou ke střešním obloukům připevněny sešroubovanými lištami.
Je-li střecha složena, je úložný prostor pro střechu nahoře zakrytý vnějším povrchem přední části střechy, a není zapotřebí žádný samostatný kryt. Výsledkem je rychlejší otvírání (9 s) a zavírání (11 s) sériově dodávané střechy s plně automatickým elektrohydraulickým ovládáním. Úložný prostor pro střechu nezasahuje do zavazadlového prostoru, který si zachovává objem 250 l.
Otvírání a zavírání je možné do 30 km/h. Odjišťování a zajišťování plátěné střechy provádí automaticky elektromechanický zajišťovací mechanismus.


Ochrana pro případ převrácení
Od roku 1979, kdy byl představen první Golf Cabriolet, měly všechny generace této modelové řady ochranný oblouk. Ten byl nezbytný, protože v dřívějších dobách, kdy se prodával Golf Cabriolet, nebyly ještě vynalezeny automaticky ovládané systémy ochrany pro případ převrácení. Když se první takové systémy objevily koncem 80. let, nebyly vhodné pro cenově dostupné vozy, jakým byl Golf Cabriolet. To se změnilo až v roce 2003, kdy VW představil New Beetle Cabriolet s ochrannými oblouky za zadními sedadly, které se v případě převrácení automaticky vysunuly.
Ochranné prvky pro případ převrácení jsou uloženy za opěrkami hlavy zadních sedadel, odkud se vysunou během 0,25 s, pokud vozidlo přesáhne předem definované hodnoty příčného zrychlení nebo úhlu náklonu. Poprvé bylo možné u kabrioletu VW s výsuvnými ochrannými prvky pro případ převrácení realizovat průchod ze zavazadlového prostoru do interiéru s šířkou 526 mm a výškou 381 mm a možnost sklápění zadních opěradel.


Bezpečnost
Golf Cabriolet nabízí maximální úroveň bezpečnosti, neboť je vybaven ochranným systémem pro případ převrácení, vyztuženým rámem čelního okna a mnoha dalšími strukturálními modifikacemi (podlaha, boční stěny, příčníky, dveře).
Ochranné systémy jsou doplněny výztuhami ve dveřích a sériově dodávanými čelními airbagy a bočními airbagy chránícími hlavu a hrudník. Konstrukce bočních airbagů byla speciálně upravena pro použití v kabrioletu. Boční airbagy pro hlavu a hrudník integrované do postranních částí opěradel se nafukují vedle řidiče a spolujezdce na předním sedadle v celé výšce interiéru. Sériová výbava modelu Golf Cabriolet zahrnuje rovněž kolenní airbag na straně řidiče
Stejně jako Eos se i Golf Cabriolet odlišuje od mnoha jiných kabrioletů v kompaktní třídě krátkým rámem čelního okna, který optimalizuje zážitek z jízdy v kabrioletu. Golf Cabriolet navíc nabízí nejdelší interiér ve své třídě a cestující na zadních sedadlech ocení zejména působivý prostor pro nohy (833 mm).


Výbava
Pro Golf Cabriolet je kromě samostatných prvků výbavy na přání k dispozici 7 předem sestavených paketů výbavy za zvýhodněnou cenu: Performance, Design & Style, Komfort, Technika, Světla a výhled, Zrcátka a Zimní výbava. Jednotlivé prvky výbavy dodávané v paketech jsou k dispozici také samostatně. Klíčovými prvky jsou vyspělé technologie a systémy, mezi něž patří například ParkPilot (akustická a vizuální signalizace překážek během parkování prostřednictvím audiosystému), sportovní podvozek (o 15 mm nižší), automatická klimatizace („Climatronic“), kůží potažený multifunkční volant, vstup MEDIA-IN (zdířka USB), rádio RCD 310 s přehrávačem CD nebo rádia s navigačním systémem a přehrávačem CD typů RNS 315 (navigační funkce pro RCD 310) a RNS 510 (včetně mechaniky DVD, pevného disku 30 GB, dotykového displeje, zobrazování dopravního značení a čtečky paměťových karet SD), jakož i dvě různé přípravy pro připojení mobilního telefonu.


Motory
Motory pokrývají rozpětí výkonů od 77 kW / 105 k do 155 kW / 210 k v kombinaci s různými převodovkami, včetně dvouspojkové DSG, která je k dispozici pro 4 motory. Energeticky úsporné systémy v paketu BlueMotion Technology se budou dodávat pro jeden zážehový motor (TSI) a oba vznětové motory (TDI). Ukázkou hospodárného zacházení s palivem je model Golf Cabriolet 1.6 TDI s výkonem 77 kW / 105 k a paketem BlueMotion Technology, který má kombinovanou spotřebu paliva pouhých 4,4 l/100 km.
S výjimkou motorů TSI a TDI o výkonu 77 kW / 105 k lze všechny ostatní motory kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na hodnotě maximálního točivého momentu motoru se jedná o 6stupňovou nebo 7stupňovou DSG. Zatímco v sedmistupňové převodovce DSG se používají dvě suché spojky, dvojitá spojka šestistupňové převodovky se otáčí v olejové lázni.
Golf Cabriolet opouští výrobní závod Volkswagen v Osnabrücku v sériovém provedení na 16“ ocelových kolech s optimalizovanou hmotností, atraktivními celoplošnými kryty kol a pneumatikami širokými 205 mm. Na přání je k dispozici také pět různých druhů kol z lehké slitiny (jedny 16“, troje 17“ a jedny 18“ kola).


Zážehové motory
Typ1.2 TSI1.4 TSI/1221.4 TSI/160
Výkon77(105)/500090(122)/5000118(169(/5800
Toč.moment175/1550-4100200/1500-4000240/1500-4500
Rychlost188197216
Zrychlení11,710.58,4
Kombin.spotřeba5,96,46,3



Vznětové motory
Typ1.6TDI2.0 TDI
Výkon77(105)/4400103(140)/4200
Toč.moment250/1500-2500320/1750-2500
Rychlost188205
Zrychlení12,110,5
Kombin.spotřeba4,44,5



Pozn: Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km


Základní cena při uvedení na trh v České republice byla stanovena na 499 900 Kč (Golf Cabriolet 1.2 TSI s výkonem 77 kW / 105 k). To je přirozeně více než srovnatelně vybavený Golf Trendline se střešním oknem, ale zároveň to je méně než u většiny jiných čtyřmístných kabrioletů v této třídě. Za tuto cenu dostane zákazník mj. světlomety pro denní svícení a stabilizačním systémem ESP včetně asistenta rozjezdu do kopce, podpory protiřízení a stabilizace přívěsu.



J.L. 22.7.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar