Volkswagen Crafter s novými motory
Lehký užitkový Volkswagen Crafter si již vypracoval pevnou pozici v segmentu lehkých užitkových vozidel s celkovou hmotností 3,5 tuny. Nový Crafter poháněný novými motory zaujímá vedoucí pozici v klíčových hodnotících kritériích.
Technicky vyspělé čtyřválce TDI mají výrazně nižší spotřebu paliva a provozní náklady, a to navzdory vylepšené dynamice a vyšší užitečné hmotnosti. Nejvýkonnější motor, známý z Amaroka a Transportera, je přeplňován dvěma turbodmychadly a nabízí točivý moment 400 N.m.
Přepracované přídi dominuje výrazná maska chladiče, tentokrát se vytříbenými horizontálními liniemi. Také interiér byl modernizován novými a odolnými látkami čalounění, přepracovanými přístroji a úpravami rozmanitých detailů. K hlavním změnám došlo pod kapotou, kde dosavadní pětiválce nahradila nejnovější generace výkonných a úsporných vznětových čtyřválců s přímým vstřikováním common rail.
Pro Crafter jsou k dispozici tři výkonové stupně 80 kW, 100 kW a 120 kW. Ve všech třech případech se jedná o koncernovou jednotku 2.0 TDI s přímým vstřikováním common rail, specificky vyladěnou pro Crafter.
Již základní motor TDI o výkonu 80 kW / 109 k dosahuje v porovnání s předchozím modelem shodného výkonu točivého momentu v širším rozsahu otáček od 1500 do 2250/min. S tímto motorem spotřebuje Crafter pouhých 7,9 l/100 km.
Crafter s TDI o výkonu 100 kW / 136 k je stejně úsporný, nabízí však vyšší výkon a točivý moment. Hodnota točivého momentu činí 340 N.m od 1600/min.
Zadní kola nejvýkonnější a zároveň nejúspornější verze Crafter jsou poháněna motorem BiTDI o výkonu 120 kW (163 k). Dvoulitrový turbodiesel přeplňovaný dvěma turbodmychadly, známý z modelů Amarok a Transporter, poskytuje 400 N.m již při 1800/min. Crafter BiTDI vybavený systémem Stop/Start spotřebuje pouhých 7,2 l/ nafty na 100 km.
Účinnější motory bude možné od druhé poloviny roku 2011 kombinovat na přání s paketem BlueMotion Technology, jehož součástí je systém Stop/Start a rekuperace kinetické energie.
V porovnání s předchozími motory jsou moderní čtyřválce lehčí a splňují přísné limity jak emisní normy Euro 5, tak i EEV. Emisní norma EEV je v současnosti nejpřísnější evropskou emisní normou pro užitková vozidla a autobusy.
Lehčí motory a další technické úpravy snížily pohotovostní hmotnost všech modelů Crafter, a umožnily tak zvýšit užitečnou hmotnost až o deset procent.
Crafter bude hned od uvedení na trh nabízen v mnoha různých verzích, ať se jedná o skříňovou dodávku se třemi různými rozvory, čtyřmi délkami karoserie a dvěma výškami střechy, nebo o kombi pro přepravu osob, valník, dvojitou kabinu a základní podvozek pro rozmanité nástavby.
Karoserie se může pochlubit nejen vizuální kvalitou, ale i kvalitou mechanické konstrukce a vysokými standardy výroby. Veškeré části karoserie podléhající zvýšenému riziku koroze jsou vyrobeny z jednostranně nebo oboustranně pozinkovaného plechu. To se týká například všech plechů vystavených ostřiku vodou a mnoha komponentů na spodní straně vozidla.
České ceny nového Crafteru nebyly zatím stanoveny. Novinka se v tuzemských autosalonech objeví v měsíci červnu. Volkswagen Užitkové vozy poskytuje nad rámec standardní dvouleté záruky výrobce také záruku prodlouženou o jeden rok s omezením na 250 000 ujetých kilometrů.
Přepracované přídi dominuje výrazná maska chladiče, tentokrát se vytříbenými horizontálními liniemi. Také interiér byl modernizován novými a odolnými látkami čalounění, přepracovanými přístroji a úpravami rozmanitých detailů. K hlavním změnám došlo pod kapotou, kde dosavadní pětiválce nahradila nejnovější generace výkonných a úsporných vznětových čtyřválců s přímým vstřikováním common rail.
Pro Crafter jsou k dispozici tři výkonové stupně 80 kW, 100 kW a 120 kW. Ve všech třech případech se jedná o koncernovou jednotku 2.0 TDI s přímým vstřikováním common rail, specificky vyladěnou pro Crafter.
Již základní motor TDI o výkonu 80 kW / 109 k dosahuje v porovnání s předchozím modelem shodného výkonu točivého momentu v širším rozsahu otáček od 1500 do 2250/min. S tímto motorem spotřebuje Crafter pouhých 7,9 l/100 km.
Crafter s TDI o výkonu 100 kW / 136 k je stejně úsporný, nabízí však vyšší výkon a točivý moment. Hodnota točivého momentu činí 340 N.m od 1600/min.
Zadní kola nejvýkonnější a zároveň nejúspornější verze Crafter jsou poháněna motorem BiTDI o výkonu 120 kW (163 k). Dvoulitrový turbodiesel přeplňovaný dvěma turbodmychadly, známý z modelů Amarok a Transporter, poskytuje 400 N.m již při 1800/min. Crafter BiTDI vybavený systémem Stop/Start spotřebuje pouhých 7,2 l/ nafty na 100 km.
Účinnější motory bude možné od druhé poloviny roku 2011 kombinovat na přání s paketem BlueMotion Technology, jehož součástí je systém Stop/Start a rekuperace kinetické energie.
V porovnání s předchozími motory jsou moderní čtyřválce lehčí a splňují přísné limity jak emisní normy Euro 5, tak i EEV. Emisní norma EEV je v současnosti nejpřísnější evropskou emisní normou pro užitková vozidla a autobusy.
Lehčí motory a další technické úpravy snížily pohotovostní hmotnost všech modelů Crafter, a umožnily tak zvýšit užitečnou hmotnost až o deset procent.
Crafter bude hned od uvedení na trh nabízen v mnoha různých verzích, ať se jedná o skříňovou dodávku se třemi různými rozvory, čtyřmi délkami karoserie a dvěma výškami střechy, nebo o kombi pro přepravu osob, valník, dvojitou kabinu a základní podvozek pro rozmanité nástavby.
Karoserie se může pochlubit nejen vizuální kvalitou, ale i kvalitou mechanické konstrukce a vysokými standardy výroby. Veškeré části karoserie podléhající zvýšenému riziku koroze jsou vyrobeny z jednostranně nebo oboustranně pozinkovaného plechu. To se týká například všech plechů vystavených ostřiku vodou a mnoha komponentů na spodní straně vozidla.
České ceny nového Crafteru nebyly zatím stanoveny. Novinka se v tuzemských autosalonech objeví v měsíci červnu. Volkswagen Užitkové vozy poskytuje nad rámec standardní dvouleté záruky výrobce také záruku prodlouženou o jeden rok s omezením na 250 000 ujetých kilometrů.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout