Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Caddy slaví světovou premiéru v Düsseldorfu

Volkswagen Caddy se díky své mnohostrannosti bez hranic úspěšně prosazuje jako lehký užitkový vůz, rodinné MPV, vozidlo pro kyvadlovou dopravu i kempovací vůz. Dosud bylo vyrobeno více než tři miliony exemplářů.

Základem je modulární platforma MQB pro automobily s motorem uloženým vpředu napříč. Díky ní disponuje tato modelová řada novými špičkovými technologiemi. Bezpečnost a komfort zvyšují inovativní asistenční systémy.

Přechod na platformu MQB je patrný již při prvním pohledu na dynamičtější proporce. Designéři využili vhodné technické základny a navrhli mimořádně charismatickou a aerodynamickou karoserii. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu byl snížen z 0,33 na 0,30, což je nový rekord v tomto segmentu vozidel. Co se týče techniky a výbavy, vyznačuje se exteriér až sedmimístného modelu Caddy mnoha novými prvky. Mezi ně patří na přání dodávané elektrické dovírání bočních posuvných dveří a zadních výklopných dveří nebo mimořádně velké panoramatické střešní okno s prosklenou plochou 1,4 m2 nad první a druhou řadou sedadel. Rovněž nová jsou až 18“ kola z lehké slitiny a přední i zadní LED světlomety. Poprvé výbava zahrnuje bezklíčkové odemykání vozu Keyless Access (zkráceně Kessy) s tlačítkem pro spuštění motoru a digitální panel přístrojů „Digital Cockpit“.


Nové označení „Caddy“, „Life“ a „Style“

Nový Caddy bude znovu nabízen v užitkových verzích Cargo (skříňový vůz bez oken v zadní části karoserie), jako Kombi (s proskleným prostorem pro cestující) a v různých osobních variantách (MPV). Nově pojmenována je nabídka výbavových linií pro osobní verze, které zákazníci naleznou v cenících pod novými názvy. Základní verzí bude „Caddy“, následovat bude linie „Life“ a s mimořádně ušlechtilou výbavou nabídku završí „Style“. Všechny verze mají ještě bohatější výbavu než porovnatelní předchůdci.


Větší interiér

Pátá generace přesvědčí ve svém interiéru novými řešeními na základě nejvyspělejší techniky a většího vnitřního prostoru. Dlouhá verze – Caddy Maxi – nabízí prostor až pro dvě europalety, které lze naložit buď uprostřed napříč a vzadu napříč, nebo uprostřed napříč a vzadu podélně. Zcela nově vyvinuto bylo uspořádání zobrazovacích a ovládacích prvků. Interaktivní uživatelské rozhraní tvoří nový, zcela digitální panel přístrojů „Digital Cockpit“, dodávaný na přání, ve spojení s 6,5“ až 10,0“ displejem informačního a zábavního systému. Fúze panelu přístrojů „Digital Cockpit“ a 10“ displeje vrcholného navigačního systému vytváří novou digitální přístrojovou desku „Innovision Cockpit“. Informační a zábavní systémy mohou využívat mobilní internetové služby a funkce aplikace „Volkswagen We“ prostřednictvím jednotky OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM pro připojení k internetu. Nový Caddy je díky tomu „vždy on-line“.

Další novinkou jsou digitální dotykové plochy pro ovládání funkcí osvětlení, audiosystému a menu. Otočný ovladač světlometů byl nahrazen ovládací plochou pro funkce z oblasti „světlo a výhled“, umístěnou na levé straně vedle volantu. Mnoho nabídek ovládacího menu je navíc mimořádně komfortně a rychle dostupných prostřednictvím tlačítek pro přímý přístup na centrálním ovládacím panelu. Život na cestách usnadňují a zpříjemňují nové prvky výbavy, mezi něž patří výkonné a dotykově ovládané vnitřní osvětlení LED, ergonomická sedadla a elektrická zásuvka 230 V pro přenosná zařízení. Stropní výdechy ventilační soustavy optimalizují klima ve voze a urychlují výměnu vzduchu v zadní části interiéru.


Nové asistenční systémy

Šest z 19 asistenčních systémů pro Caddy je zcela nových. Mezi ně patří Travel Assist, který umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Ve spojení se systémem Travel Assist je nově koncipovaný multifunkční volant vybaven kapacitními senzory. Díky senzorům je zaručeno precizní rozpoznávání držení volantu řidičem, aby se zabránilo chybným výstrahám řidiče. Další novinkou je Trailer Assist, který usnadňuje couvání s přívěsem. Cenným pomocníkem pro řidiče je asistent pro změnu jízdního pruhu včetně asistenta pro vyjetí z parkovacího místa. Ostatní asistenční systémy se mohou pochlubit rozšířenými funkcemi.


Twindosing

Nový evoluční stupeň agregátů splňuje emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2021, a bez výjimky disponuje filtry pevných částic. Vznětové motory TDI budou nabízeny v různých výkonových verzích od 55 kW/75 k do 90 kW/122 k a poprvé budou vybaveny novým systémem Twindosing. V porovnání s předchůdci došlo použitím dvou katalyzátorů SCR a dvojnásobného vstřikování AdBlue k výraznému snížení emisí oxidů dusíku (NOx). Motory TDI tak patří mezi nejčistější vznětové motory na světě. Hospodárností se mohou pochlubit také přeplňované motory na benzin (TSI o výkonu 84 kW/116 k) nebo zemní plyn (TGI).


VW 21.2.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar