Volkswagen Caddy - další novinka VW na českém trhu
Volkswagen Užitkové vozy uvedl na trh novou generaci modelu Caddy který patří mezi nejinovativnější městské dodávky a kompaktní MPV, zejména díky šesti novým motorům TDI a TSI, jejichž spotřeba paliva je až o 21 % nižší.
Nový Caddy je jako první městská dodávka a kompaktní MPV ve své kategorii sériově vybaven systémem ESP a další prvenství získal za nabídku šestistupňových nebo sedmistupňových dvouspojkových převodovek DSG a asistentem pro rozjezd do kopce. Nová generace se opět vyrábí ve dvou délkách s krátkým nebo prodlouženým rozvorem (Maxi) a také s pohonem všech kol (4Motion ).
U obou variant můžeme poprvé vyjmout druhou řadu sedadel. V pětimístném provedení tak vznikne při naložení až ke stropu prostor o objemu až 3200 litrů, resp. 4200 litrů u Caddy Maxi. Pro řemeslníky je zajímavý model Caddy Maxi s paketem Flex Seat, s nímž lze délku ložného prostoru u spolujezdce prodloužit na více než tři metry a objem prostoru se zvětší až na 4700 l. Modely Caddy lze na přání objednat v sedmimístné verzi se sedadly třech řadách (sériově v modelech Caddy Maxi Trendline a Comfortline).
Přeplňované vznětové motory TDI jsou dodávány ve výkonových stupních 55 kW/75 k, 75 kW/102 k, 81 kW/110 k a 103 kW/140 k. Všechny motory TDI nyní pracují s přímým vstřikováním common rail. Agregát 75 kW/102 k lze na přání objednat se sedmistupňovou dvouspojkovou automatizovanou převodovkou DSG, zatímco pro výkonnější TDI 103 kW/140 k je k dispozici šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Motor TDI/81 kW se dodává výhradně v provedení 4Motion.
Nejhospodárnějším modelem je Caddy 1.6 TDI BlueMotion Technology (75 kW/102 k), který se může pochlubit průměrnou spotřebou 4,9 l/100 km (skříňové provedení), což je o 0,6 l/100 km méně oproti předchůdci. Z nové hodnoty spotřeby paliva vyplývá dojezd 1176 km na jednu nádrž. Náklady na palivo tak klesly na pouhých 148,27 Kč/100 km. Druhou variantou je TDI/55 kW BlueMotion Technology. Každý Caddy s paketem BlueMotion Technology disponuje systémem Start-Stop a rekuperací kinetické energie během brzdění.
Při rekuperaci dochází ke zvýšení napětí alternátoru (generátoru) a k dobíjení akumulátoru v situacích, kdy řidič uvolní pedál plynu nebo cíleně brzdí. Tímto způsobem se snižuje zatížení motoru, a tím i spotřeba paliva.
Pro nové modely jsou rovněž k dispozici dva nová TSI, které se vyznačují technicky náročnou konstrukcí s turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu. Úsporný čtyřválec 1.2 dosahuje výkonu 63 kW/86 k nebo 77 kW/105 k. Dokladem hospodárnosti verze 77 kW/105 k je průměrná spotřeba 6,6 l/100 km u skříňového provedení, což je o 1,6 l/100 km méně něž dříve. Dalším úsporným vozeme je varianta 2.0 EcoFuel/80 kW na stlačený zemní plyn (CNG) převzatá od předchůdce.
Změnou prošla také struktura výbav, které zahrnují nové prvky sériové výbavy, vysoce kvalitní materiály v interiéru, nově navržené volanty a další inovativní doplňky. Zcela novou podobu mají vyšší úrovně výbavy, které jsou tvořeny třemi liniemi Startline (v ČR se nenabízí), Trendline a Comfortline. Verze Trendline přitom nahrazuje modely Caddy Life a nejvyšší verze Comfortline střídá úspěšnou speciální edici „Style“. Na vrcholu nabídky stojí Comfortline Edition (dříve Style Edition) jako mimořádně exkluzivní provedení vozidel Caddy. Ve výrobním programu nadále zůstává oblíbené campingové vozidlo Tramper (vychází z Caddy i Caddy Maxi Trendline).
Pro všechny varianty se v sériové výbavě dodávají nové světlomety pro denní svícení, mezi výbavu na přání byly zahrnuty například statické odbočovací světlomety integrované do mlhových světlometů, podélné střešní nosiče (sériově pro Comfortline) a nový radionavigační systém RNS 315.
Na českém trhu se nový Volkswagen Caddy bude prodávat od 299 000 Kč bez DPH.
JL, 24.9.2010
U obou variant můžeme poprvé vyjmout druhou řadu sedadel. V pětimístném provedení tak vznikne při naložení až ke stropu prostor o objemu až 3200 litrů, resp. 4200 litrů u Caddy Maxi. Pro řemeslníky je zajímavý model Caddy Maxi s paketem Flex Seat, s nímž lze délku ložného prostoru u spolujezdce prodloužit na více než tři metry a objem prostoru se zvětší až na 4700 l. Modely Caddy lze na přání objednat v sedmimístné verzi se sedadly třech řadách (sériově v modelech Caddy Maxi Trendline a Comfortline).
Přeplňované vznětové motory TDI jsou dodávány ve výkonových stupních 55 kW/75 k, 75 kW/102 k, 81 kW/110 k a 103 kW/140 k. Všechny motory TDI nyní pracují s přímým vstřikováním common rail. Agregát 75 kW/102 k lze na přání objednat se sedmistupňovou dvouspojkovou automatizovanou převodovkou DSG, zatímco pro výkonnější TDI 103 kW/140 k je k dispozici šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Motor TDI/81 kW se dodává výhradně v provedení 4Motion.
Nejhospodárnějším modelem je Caddy 1.6 TDI BlueMotion Technology (75 kW/102 k), který se může pochlubit průměrnou spotřebou 4,9 l/100 km (skříňové provedení), což je o 0,6 l/100 km méně oproti předchůdci. Z nové hodnoty spotřeby paliva vyplývá dojezd 1176 km na jednu nádrž. Náklady na palivo tak klesly na pouhých 148,27 Kč/100 km. Druhou variantou je TDI/55 kW BlueMotion Technology. Každý Caddy s paketem BlueMotion Technology disponuje systémem Start-Stop a rekuperací kinetické energie během brzdění.
Při rekuperaci dochází ke zvýšení napětí alternátoru (generátoru) a k dobíjení akumulátoru v situacích, kdy řidič uvolní pedál plynu nebo cíleně brzdí. Tímto způsobem se snižuje zatížení motoru, a tím i spotřeba paliva.
Pro nové modely jsou rovněž k dispozici dva nová TSI, které se vyznačují technicky náročnou konstrukcí s turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu. Úsporný čtyřválec 1.2 dosahuje výkonu 63 kW/86 k nebo 77 kW/105 k. Dokladem hospodárnosti verze 77 kW/105 k je průměrná spotřeba 6,6 l/100 km u skříňového provedení, což je o 1,6 l/100 km méně něž dříve. Dalším úsporným vozeme je varianta 2.0 EcoFuel/80 kW na stlačený zemní plyn (CNG) převzatá od předchůdce.
Změnou prošla také struktura výbav, které zahrnují nové prvky sériové výbavy, vysoce kvalitní materiály v interiéru, nově navržené volanty a další inovativní doplňky. Zcela novou podobu mají vyšší úrovně výbavy, které jsou tvořeny třemi liniemi Startline (v ČR se nenabízí), Trendline a Comfortline. Verze Trendline přitom nahrazuje modely Caddy Life a nejvyšší verze Comfortline střídá úspěšnou speciální edici „Style“. Na vrcholu nabídky stojí Comfortline Edition (dříve Style Edition) jako mimořádně exkluzivní provedení vozidel Caddy. Ve výrobním programu nadále zůstává oblíbené campingové vozidlo Tramper (vychází z Caddy i Caddy Maxi Trendline).
Pro všechny varianty se v sériové výbavě dodávají nové světlomety pro denní svícení, mezi výbavu na přání byly zahrnuty například statické odbočovací světlomety integrované do mlhových světlometů, podélné střešní nosiče (sériově pro Comfortline) a nový radionavigační systém RNS 315.
Na českém trhu se nový Volkswagen Caddy bude prodávat od 299 000 Kč bez DPH.
JL, 24.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout