Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Caddy - čtvrtá generace bestselleru

Volkswagen Užitkové vozy představil čtvrtou generaci oblíbeného modelu Caddy. Během jedenácti let výroby předchozí generace bylo po celém světě prodáno 1,5 milionu vozů. To je úspěch, na který nový Caddy hodlá navázat.

Nové motory pro Caddy používají nejmodernější techniku, díky níž nabízejí maximální hospodárnost a minimální emise v souladu s normou EU6. Všechny čtyři vznětové verze TDI mají podobu dvoulitrového čtyřválce s výkonem od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Nejnižší spotřebu paliva má skříňový Caddy BlueMotion pro rozvážkovou dopravu ve městech. „Nový Caddy stanovuje nová měřítka nízkou spotřebou paliva, která se u této verze drží pod hranicí čtyř litrů na 100 kilometrů,“ vysvětluje Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy. „Dokonce i nový motor 1.4 TGI (na CNG), nástupce velmi populární verze Caddy EcoFuel, spotřebuje pouze 4,1 kg zemního plynu na 100 km. Prostřednictvím downsizingu a přeplňování nabízí vyšší výkon v porovnání s předchůdcem, přestože spotřebuje o 28 procent méně paliva. Z těchto provozních vlastností mají prospěch všechny strany – životní prostředí i rozpočet zákazníků.“

Nový Caddy bude kromě toho nabízen se třemi zážehovými motory. Paleta sahá od čtyřválce 1.2 TSI s výkonem 62 kW/84 k, přes tříválec 1.0 TSI s výkonem 75 kW/102 k až po čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 92 kW/125 k. Cestující jsou chráněni a podporováni mnoha novými bezpečnostními a komfortními prvky. Jedním je systém sledování okolí vozidla Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City. Pokud řidič přehlédne překážku při rychlosti nižší než 30 km/h, systém automaticky aktivuje brzdy a v ideálním případě zcela zabrání kolizi. Osobní verze jsou navíc vybaveny bočními a hlavovými airbagy.
Nový Caddy je sériově vybaven multikolizní brzdou, aby bylo minimalizováno riziko vzniku této situace. Tento systém po kolizi automaticky zahájí brzdění, není-li řidič této činnosti schopen.

Dalšími na přání nabízenými asistenčními systémy jsou asistent dálkových světlometů Light Assist a asistent pro rozpoznávání únavy řidiče Driver Alert. Na přání je k dispozici také vyhřívané sklo čelního okna, které zaručuje trvale dobrý výhled.

V případě na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC, který je aktivní od 0 do 160 km/h (DSG) nebo od 30 do 160 km/h (mechanická převodovka), sleduje radarový senzor vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a relativní rychlost obou vozů. V kombinaci s DSG dokáže ACC zpomalovat vozidlo až do úplného zastavení, například na konci dopravní kolony.

V kombinaci s audiosystémy Composition Colour a Composition Media a rádiem s navigačním systémem Discover Media si mohou zákazníci objednat zadní kameru. Na přání dodávaný parkovací asistent Park Assist automatizuje parkování na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa.

Design zaujme výraznějšími prolisy a jasně definovanými plochami s elegantní čistotou. Nová příď a záď dodávají navíc novému kompaktnímu lehkému užitkovému vozu nezaměnitelný charakter. K odlišení přispívají také nové přední a zadní světlomety.

Specifikace a ceny pro český trh budou známé v okamžiku zahájení předprodeje vozu ve druhém čtvrtletí 2015. První vozy se dostanou k zákazníkům již v září.




VW 6.2.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar