Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Caddy Maxi s novými motory

Volkswagen Užitkové vozy vystavuje na autosalonu v Ženevě, krátce po světové premiéře modelu Caddy v polské Poznani, nejnovější generaci kompaktního bestselleru také v dlouhé verzi Maxi. Během jedenácti let výroby předchozí generace bylo po celém světě prodáno 1,5 milionu vozů Caddy.

Přibližně jedna třetina všech vozů Caddy se prodává ve verzi Caddy Maxi, která je o 47 cm delší, zatímco u Maxi byl rozvor v porovnání s normální verzí prodloužen o 32 cm.

Caddy Maxi se třemi řadami sedadel má objem zavazadlového prostoru 530 litrů. Opěradlo třetí řady sedadel je sklopné, což platí i pro druhou řadu, kterou lze navíc celou sklopit dopředu za přední sedadla. Tím se získá větší objem zavazadlového prostoru. V případě potřeby mohou být obě zadní řady sedadel kompletně demontovány a vyjmuty.

Několika úkony tak vznikne dodatečný nákladový prostor. Vyjmutím třetí řady sedadel se jeho objem zvětší na 1350 litrů a vyjmutím druhé řady sedadel na 3700 litrů. Caddy Maxi tak nabízí o 848 litrů větší objem než „malý“ Caddy, který poskytuje až 2852 litrů bez druhé a třetí řady sedadel.

To znamená, že do Caddy Maxi s objemem nákladového prostoru až 4,7 m3 (v kombinaci s paketem Flex Plus, dodávaným na přání) lze naložit ještě větší náklad než do Caddy s neméně pozoruhodnou – vzhledem k délce vozu – hodnotou objemu nákladového prostoru 3,2 m3. Caddy Maxi ve skříňové verzi přitom nabízí užitečnou hmotnost až 1005 kg včetně řidiče.

Také pro Caddy Maxi jsou k dispozici motory s nejmodernější technikou, díky níž nabízejí maximální hospodárnost a minimální emise v souladu s normou EU6. Všechny tři vznětové verze TDI pro Caddy Maxi mají podobu dvoulitrového čtyřválce. Nabízené výkony pokrývají rozpětí od 75 kW (102 k) do 110 kW (150 k).

Caddy Maxi bude nabízen také s dvěma zážehovými motory. Jedná se o tříválec 1.0 TSI s výkonem 75 kW/102 k a čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 92 kW/125 k.


Součástí výbavy je systém sledování okolí vozidla „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění City. Pokud řidič přehlédne překážku při rychlosti nižší než 30 km/h, systém automaticky aktivuje brzdy a v ideálním případě zcela zabrání kolizi. Pro osobní verze jsou navíc k dispozici například boční a hlavové airbagy.

Nové modely jsou vybaveny multikolizní brzdou, aby bylo minimalizováno riziko vzniku této situace. Tento systém po kolizi automaticky zahájí brzdění, není-li řidič této činnosti schopen.

Na přání se dodává také asistent dálkových světlometů Light Assist nebo asistent pro rozpoznávání únavy řidiče Driver Alert, který sleduje odchylky od normálního chování řidiče a v případě nutnosti doporučí řidiči, aby si udělal přestávku. Na přání je k dispozici také vyhřívané sklo čelního okna, které zaručuje trvale dobrý výhled.

V případě na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC, který je aktivní od 0 do 160 km/h (DSG) nebo od 30 do 160 km/h (mechanická převodovka), sleduje radarový senzor vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a relativní rychlost obou vozů. V kombinaci s DSG dokáže ACC zpomalovat vozidlo až do úplného zastavení, například na konci dopravní kolony nebo při popojíždění v městském provozu.

V kombinaci s audiosystémy Composition Colour a Composition Media a rádiem s navigačním systémem Discover Media si mohou zákazníci objednat zadní kameru. Na přání dodávaný parkovací asistent Park Assist automatizuje parkování na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa – to je velmi praktický pomocník zejména pro řidiče kurýrních služeb.


Předprodej nového Caddy Maxi na českém trhu bude zahájen během druhého čtvrtletí letošního roku. První dodávky českým zákazníkům proběhnou během září letošního roku.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar